Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2013, 11:23
ILiveLaughLovex
ILiveLaughLovex is offline
Ik moet volgend jaar een stroming kiezen, en het jaar daarna een profiel (ik zit in vwo)
Ik ben echt heel erg aan het twijfelen tussen de ecu- en natuurstroom. dit komt omdat ik twee profielen allebei heel erg leuk vind.
dit zijn de profielen NT & CM.
Zouden mensen die deze profielen hebben gedaan me iets kunnen vertellen over de vakken die je krijgt/ of het erg moeilijk is. of waarom het juist heel leuk is? Ik moet over 2 maanden stroomkeuze opgeven en weet het echt nog niet.
Superbedankt x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2013, 16:38
Schrödinger
Schrödinger is offline
Kies gewoon NT, CM is erg simpel en geeft je de minste opties qua vervolgopleidingen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 16:56
lalalalie
lalalalie is offline
Moet heel eerlijk zeggen dat ik CM al moeilijk zat vond. Maar denk dat het toch echt aan jou is om af te wegen welke vakken je het leukst vindt. Als je ze ongeveer even leuk vindt, zou ik inderdaad ook gaan voor het profiel waarmee je de meeste opties hebt qua vervolgopleidingen.
Oud 17-03-2013, 23:41
Verwijderd
Ik ben nu bezig met mijn laatste jaartje NT.
Het is opzich wel grappig dat je twijfelt tussen twee profielen die erg ver uit elkaar liggen. Dit maakt het opzich wel een stuk makkelijker om te kiezen.

Met NT zal je Natuurkunde, Scheikunde, Biologie en Wiskunde B krijgen.
Met CM zal je vooral bezig zijn met Kunst, Talen Aardrijkskunde en Geschiedenis.

Mocht je slecht zijn in Wiskunde, ga dan voor Wiskunde C met CM.

Zoals Schrödinger zegt, qua vervolgopleiding is NT gewoon het beste, omdat je bijna alles kan studeren. Maar als de bètavakken je niet liggen kan je beter goede cijfers halen op CM dan zessen met NT.

Ik hoop dat het wat helpt
Met citaat reageren
Oud 18-03-2013, 15:45
gullie-mam
gullie-mam is offline
Oneens, als je een NT profiel kiest met biologie kun je na je middelbare school nog alles gaan doen wat je wilt, en met CM streep je eigenlijk al een hele hoop weg. Tenzij je de bèta-vakken écht niet kan of al zeker weet wat je wil gaan doen na je VWO, zou ik sowieso voor NT kiezen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2013, 18:18
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Oneens, als je een NT profiel kiest met biologie kun je na je middelbare school nog alles gaan doen wat je wilt, en met CM streep je eigenlijk al een hele hoop weg. Tenzij je de bèta-vakken écht niet kan of al zeker weet wat je wil gaan doen na je VWO, zou ik sowieso voor NT kiezen.
Precies dit hierboven.

Ik denk dat het al wel duidelijk genoeg is wat de verstandigste keuze is volgens de meesten hier, inclusief mijzelf.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2013, 16:57
havo'er
havo'er is offline
als je niet weet wat je wilt doen of erg twijfelt zou ik NT gaan doen met economie, dan lig je wat breder en kan je bijna alle opleidingen doen later
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten