Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2015, 17:33
Rmd
Rmd is offline
Hallo allemaal!

Ik ben na mijn tl examen nu havo gaan doen. Mijn wens is altijd vwo geweest.. Nu moet ik al gaan nadenken over mogelijke opleidingen en ik kan bijna niks vinden behalve vwo. Ik ben net 18 als ik klaar ben met havo en om dan nog 2 jaar vwo te doen, is best veel.. Ik zou graag willen weten wat andere ervan vinden. ( heb het profiel N&G en gaat op havo gewoon, ongeveer 7 gemiddeld tot nu toe)

Groetjes Rmd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2015, 18:44
Axel11
Axel11 is offline
Je kunt ook vwo halen in 1 jaar via vavo (volwassenenonderwijs) in je buurt. Of dit voor jou haalbaar is, kun je daar op afspraak bespreken.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2015, 19:08
Pluis
Pluis is offline
Je bent nooit te oud om te leren. Ik ken mensen die op hun veertigste nog aan een WO opleiding beginnen, dus ik zou niet weten waarom jij niet nu nog vwo zou kunnen doen. Voordeel is ook dat je daarvoor geen lening hoeft te hebben om je studie te betalen, en dat zou wel zo zijn als je via het hbo opklimt naar wo (voor het hbo-stuk bedoel ik dan).
Oud 05-03-2015, 19:28
Rmd
Rmd is offline
Klopt ik heb ook over vavo gedacht, maar denk dat dit te zwaar is. Mijn mentor zei ook dat dit erg prijzig is en erg zwaar. Ik zou gewoon op de school waar ik nu zit nog vwo kunnen doen. Ik ga alle opties bekijken! Ik ben wel bang dat als ik vwo ga doen en matige cijfers haal (6gemiddeld) dat ik dan moeilijk aangenomen ga worden op een universiteit , maar misschien is dit een zorg voor later. Iniedergeval dank jullie wel!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2015, 19:38
Axel11
Axel11 is offline
Omdat je nu 18 bent, moet je volgend schooljaar ook lesgeld betalen voor de "normale" middelbare school/vwo. Het prijsverschil is dus niet zo groot als je mentor misschien denkt.

Je cijfer maakt niet uit voor toelating tot de universiteit, behalve voor lotingsstudies/studies met selectie.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2015, 19:46
Rmd
Rmd is offline
Oke dank je wel! Misschien een beetje domme vraag maar ik kan dat niet goed vinden, welke studies met loting zijn en welke niet.. Is dat bij elke studie kijken of het een loting is? Of is daar een lijst voor?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2015, 19:48
Axel11
Axel11 is offline
Universitaire opleidingen, zie hier de lijst: https://duo.nl/Images/Voorlopige_opg...tcm7-49197.pdf
Met citaat reageren
Oud 05-03-2015, 19:52
Verwijderd
Ik had iemand in de klas bij vwo die van mavo via havo was opgeklommen, die was ook 18 toen hij aan 5vwo begon. Inderdaad wel wat ouder dan de rest van de klas, maar daar leek hij verder nooit last van te hebben. En de meeste mensen in de klas waren stiekem een beetje trots zo'n doorzetter erbij te hebben!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2015, 21:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vriendin van me is begonnen op het vmbo en nu zo goed als klaar met haar promotieonderzoek. Ik ben super trots op haar dus laat je niet tegenhouden als je hoger op wil komen. Leeftijd maakt niet zoveel uit
Oud 06-03-2015, 16:17
Rmd
Rmd is offline
Dank jullie wel! Nu neig ik toch meer om vwo te doen haha, gelukkig heb ik nog meer tijd om na te denken!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten