Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik doe dit jaar examen VWO, maar ik ben er nog niet uit of ik zal gaan studeren. Ik weet niet of ik wel wil gaan studeren, maar ik weet ook niet wat ik anders moet gaan doen.
Er wordt altijd gepraat over welke studie je gaat doen en waar, het wordt als vanzelfsprekend ervaren dat je gaat studeren. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
VWO, de naam zegt het als is een voorbereiding op het wetenschappelijk onderwijs. Je kunt er dus voor kiezen om na je VWO-diploma behaald te hebben niet verder gaan studeren, maar dan heb je eigenlijk maar een halve opleiding en zul je nooit een redelijke baan kunnen krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat van je 20e tot je 65e steward zijn of boeken uitlenen veel intellectuele voldoening geeft wat een VWO-scholier vaak wel wil.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
iemand die zijn universitaire studie voortijdig heeft agberoken zei dat als hij had geweten hoe suf werken is, hij harder had gestudeerd.
misschien wil je altijd nog later eens een vervolgopleiding gaan doen, dat kan altijd nog. maar het is niet zo oke om ongemotiveerd aan een opleding te beginnen lijt me! |
![]() |
|
Ja ik zat ooit ook op het vwo
![]() ![]() Ik was van plan vwo te halen.. en dat zou ik eerst paar jaar naar amerika gaan (evt. naar mn familie die daar woont)..daar werken..nog ff genieten..en dan gaan studeren of hbo ofzo.. Maaaaar de plannen zijn gewijzigd ![]() Alleen als ik jou was zou ik denk ik eerst gaan werken. Als je nog niet zeker weet wat je wilt, is het ook zonde als je een verkeerde studie kiest. Op deze manier heb je nog even de tijd om te bedenken. Of hbo..maar dan moet je wel weer weten wat je wilt gaan doen! |
![]() |
|
Je kunt het ook omdraaien; werken zullen de meesten van ons tot ongeveer onze 65e. Oftewel zo'n 45(+) jaren te gaan.
Ga dan nu je nog jong bent iets anders doen dan werken, als dat in je mogelijkheden ligt. Studeren bijvoorbeeld!
|
Ik heb ook sinds medio 2001 mijn vwo diploma. Ben altijd erg ongemotiveerd en ongeinteresseerd geweest dus het leek me geen verstandige keuze zomaar een studie te kiezen zoals toch veel mensen doen.
Heb meteen daarna wel een erg goede baan gehad wat uiteindelijk vanwege die motivatie/interesse problemen spaak is gelopen. Nu doe ik al geruime tijd ongeschoold werk. Dit is natuurlijk ook niet wat ik de rest van mijn leven wil maar tijdelijk vind ik het wel ff best. Studeren zit er iig niet meer in denk ik. Niks trekt me aan dat gebeuren. Ik zie het totaal niet zitten eerst 4 jaar te gaan studeren en daarna 40 jaar een serieuze baan te hebben, hetgeen wel van je wordt verwacht omdat je nou toevallig de hersens hebt waarme je het vwo met het grootste gemak hebt kunnen doorlopen. Als ik mijn recenste toekomstplannen doorzet tour ik over een tijdje lekker in een vrachtwagen naar het zuiden... |
![]() |
|
![]() |
heb ook vwo gedaan (en geslaagd
![]() tukkerterror, jij zei dat je niet echt meer hogerop kan komen als steward(ess), maar das absoluut niet waar. je begint als nul in de staart van het vliegtuig, maar binnen een aantal jaar kan je jezelf helemaal naar boven opwerken (dwz...verder naar voren en dus op een gegeven moment business class en first class). daarna kan je je opgeven om assistent-purser te worden en later purser. hiervoor moet je je talen beheersen en managementkwaliteiten hebben, want je bent de baas van de rest van de cabin-attendants. zelf vind ik het compleet niet zonde van m'n vwo dat ik hbo ben gaan doen en na dit jaar klaar ben. ik ga na m'n stage (eind oktober) werk zoeken als grondstewardess....lukt dit niet, dan ga ik tijdelijk ander werk doen. ~SKIP~ |
![]() |
|
![]() |
ikzelf ben ook niet echt een studeertypje. ik kan gewoon niet lang stilzitten en naar een boek staren. maar dat komt ook heel erg door de vakken die ik nu op de middelbare school heb, die interesseren me grotendeels niet. misschien dat als je een studie hebt gekozen wat meer in je interessegebied ligt dat het studeren dan ook nog echt 'leuk' kan worden. je moet ook denken aan het sociaal contact met leeftijdsgenoten en alles daaromheen. ikzelf denk erover een jaar te gaan reizen na mijn vwo, dan stel ik mijn keuze nog een jaar uit. voor mij is het ook nog een optie om een hbo-studie te gaan doen, dat is tenminste practisch, in combinatie met werken kan dan ook nog.
grtz/
|
![]() |
Aannemende (gezien je in 2001 VWO hebt behaald) dat je VWO-oude stijl gedaan hebt, is het misschien handig eens bij een universiteit te informeren tot wanneer ze VWO kandidaten die oude stijl hebben gedaan aannemen, want ik dacht dat ze dat maar deden tot 2004, maar dat weet ik niet zeker.
|
![]() |
|
![]() |
Als jij je er op het moment niet goed bij voelt om te studeren, kan ik dat alleen maar afraden. Dus als jij zin hebt om even iets heel anders te doen, zou ik daar absoluut voor gaan. Waarschijnlijk komt de drang naar nieuwe dingen leren vanzelf toch wel.
Onthoud dat je je VWO-diploma dan al in je zak hebt, daar kan je echt je hele leven op terugvallen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
zelf studeren in de zomervakntie panpoen. | 1 | 18-06-2016 15:06 | |
Studeren |
Studeren in Engeland KoenEchoes | 3 | 11-11-2011 19:43 | |
Studeren |
studeren met beperkingen. Uitdaging vs. haalbaarheid Verwijderd | 2 | 20-02-2011 11:12 | |
Studeren |
Verder studeren na het HBO Daantje_0705 | 20 | 02-02-2009 18:20 | |
Algemene schoolzaken |
Buitenland studeren+ Monster89 | 4 | 14-01-2007 11:59 | |
Algemene schoolzaken |
Sprint vwo LadyYunah | 14 | 03-10-2006 17:24 |