Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2003, 16:35
Pan Am
Pan Am is offline
Wat vinden jullie er van? Om heel eerlijk te zijn weet ik het allemaal even niet meer. Ik ben in 2001 geslaagd voor VWO, maar heb eigenlijk op het moment geen zin om verder te gaan studeren. Ik heb een aantal sollicitaties lopen als steward bij een paar luchtvaartmatschappijen, omdat dat op het moment hetgeen is wat ik echt wil. Onverstandig? Misschien, maar het lijkt me echt leuk! Zijn er nog meer mensen die eigenlijk ook niet zo zeker zijn of ze wel verder willen studeren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2003, 16:38
Multilot
Multilot is offline
ik ken mensen die steward(es) zijn geweest, en das heel leuk.. Als bijbaantje dan. Het is echt eentonig werk en heel makkelijk, Je kunt bijna niet hogerop komen. Het lijkt me dus echt nix om je hele leven dat te doen!! Doe anders een LOI cursus ofzo in een richting die je leuk vindt.. Dan kun je het combineren... Nix doen met een VWO diploma vin ik zonde!!! Wou dat ik er een had...
Oud 19-02-2003, 16:41
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
jouw keuze, er zijn ook genoeg mensen die een HBO gaan doen ipv. naar het WO.

Ik vind het een goed idee,
maar onthoud dan wel dat je over een jaar of drie misschien al weer een andere baan hebt omdat je als stuward weer een andere uitdaging zoekt, ect. Als je daar geen enkel probleem mee hebt, ect. ect. doe het dan. Je moet achter je keuzes staan en ook nadenken over de toekomst.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 19:08
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef:
jouw keuze, er zijn ook genoeg mensen die een HBO gaan doen ipv. naar het WO.
misschien een goeie tip...

Ik heb in 2002 mijn vwo diploma gehaald. En ik heb 2 maanden gestudeerd en dat viel me best wel tegen. Ik werk en dat is in de bibliotheek. Het is best leuk, maar daar wil ik echt niet mijn hele leven werken.
Het werk is niet echt een uitdaging. Ik kan niet wachten om volgend jaar weer te beginnen met studeren. Het zal wel wennen zijn om dan zuinig te doen met mijn geld als student. Maar ik mis leeftijdgenoten om me heen. Ik moet wel 4 jaar lang hard studeren, maar daar staat wel tegenover dat ik daarna een riant salaris heb! En me alles kan wensen, een eigen huisje in de grachtengordel, een range rover voor de deur en misschien kan ik mijn kinderen ook wel verwennen met merkleding en cadeautjes en mezelf met dure vakanties!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 19:55
Verwijderd
Citaat:
bertbart schreef:
...
kan een van jullie niet ffe een andere avatar nemen???
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 20:11
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
******** schreef:
kan een van jullie niet ffe een andere avatar nemen???
Nee. Want we zijn zooo'n fan van Ruby Soho....
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 20:31
wissie
wissie is offline
Ik doe dit jaar examen VWO, maar ik ben er nog niet uit of ik zal gaan studeren. Ik weet niet of ik wel wil gaan studeren, maar ik weet ook niet wat ik anders moet gaan doen.

Er wordt altijd gepraat over welke studie je gaat doen en waar, het wordt als vanzelfsprekend ervaren dat je gaat studeren.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 21:11
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
wissie schreef:
Ik doe dit jaar examen VWO, maar ik ben er nog niet uit of ik zal gaan studeren. Ik weet niet of ik wel wil gaan studeren, maar ik weet ook niet wat ik anders moet gaan doen.

Er wordt altijd gepraat over welke studie je gaat doen en waar, het wordt als vanzelfsprekend ervaren dat je gaat studeren.
Precies, en dat steekt me zo. Mensen staan echt te wankelen op hun benen als je zegt dat je misschien wel helemaal niet wil gaan studeren...echt belachelijk!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 10:54
NN
NN is offline
VWO, de naam zegt het als is een voorbereiding op het wetenschappelijk onderwijs. Je kunt er dus voor kiezen om na je VWO-diploma behaald te hebben niet verder gaan studeren, maar dan heb je eigenlijk maar een halve opleiding en zul je nooit een redelijke baan kunnen krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat van je 20e tot je 65e steward zijn of boeken uitlenen veel intellectuele voldoening geeft wat een VWO-scholier vaak wel wil.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 11:07
makita
makita is offline
gewoon lekker gaan werken joh! studeren dat kan over 5 jaar ook nog wel mocht je er dan wel zin in hebben!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 11:16
jeffry
jeffry is offline
ik zit ook op VWO maar ik denk ook dat ik niet verder ga studeren omdat ik gewoon een ontzettende hekel heb aan leren.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 17:04
Verwijderd
iemand die zijn universitaire studie voortijdig heeft agberoken zei dat als hij had geweten hoe suf werken is, hij harder had gestudeerd.

misschien wil je altijd nog later eens een vervolgopleiding gaan doen, dat kan altijd nog. maar het is niet zo oke om ongemotiveerd aan een opleding te beginnen lijt me!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 17:11
Verwijderd
Als je je VWO binnen hebt, waarom zou je dan niet een paar jaar gaan werken? Niets belet jou om op je 23e na twee jaar werken alsnog te gaan studeren. Proef van het leven, doe waar je zin in hebt, er is geen man overboord als je daarna nog aan de universiteit begint.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 17:45
Janneke1
Janneke1 is offline
Ja ik zat ooit ook op het vwo Alleen niet verder gekomen dan de 3e
Ik was van plan vwo te halen.. en dat zou ik eerst paar jaar naar amerika gaan (evt. naar mn familie die daar woont)..daar werken..nog ff genieten..en dan gaan studeren of hbo ofzo..
Maaaaar de plannen zijn gewijzigd

Alleen als ik jou was zou ik denk ik eerst gaan werken.
Als je nog niet zeker weet wat je wilt, is het ook zonde als je een verkeerde studie kiest.
Op deze manier heb je nog even de tijd om te bedenken. Of hbo..maar dan moet je wel weer weten wat je wilt gaan doen!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 01:12
fh003
fh003 is offline
Je kunt het ook omdraaien; werken zullen de meesten van ons tot ongeveer onze 65e. Oftewel zo'n 45(+) jaren te gaan.
Ga dan nu je nog jong bent iets anders doen dan werken, als dat in je mogelijkheden ligt.
Studeren bijvoorbeeld!
Oud 22-02-2003, 11:02
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
Ik heb ook sinds medio 2001 mijn vwo diploma. Ben altijd erg ongemotiveerd en ongeinteresseerd geweest dus het leek me geen verstandige keuze zomaar een studie te kiezen zoals toch veel mensen doen.
Heb meteen daarna wel een erg goede baan gehad wat uiteindelijk vanwege die motivatie/interesse problemen spaak is gelopen.
Nu doe ik al geruime tijd ongeschoold werk. Dit is natuurlijk ook niet wat ik de rest van mijn leven wil maar tijdelijk vind ik het wel ff best. Studeren zit er iig niet meer in denk ik. Niks trekt me aan dat gebeuren. Ik zie het totaal niet zitten eerst 4 jaar te gaan studeren en daarna 40 jaar een serieuze baan te hebben, hetgeen wel van je wordt verwacht omdat je nou toevallig de hersens hebt waarme je het vwo met het grootste gemak hebt kunnen doorlopen.
Als ik mijn recenste toekomstplannen doorzet tour ik over een tijdje lekker in een vrachtwagen naar het zuiden...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 13:08
skip
skip is offline
heb ook vwo gedaan (en geslaagd ). nu doe ik een eenjarige hbo-opleiding op hogeschool TIO. heb een stageplaats bij martinair als grondstewardess.

tukkerterror, jij zei dat je niet echt meer hogerop kan komen als steward(ess), maar das absoluut niet waar. je begint als nul in de staart van het vliegtuig, maar binnen een aantal jaar kan je jezelf helemaal naar boven opwerken (dwz...verder naar voren en dus op een gegeven moment business class en first class). daarna kan je je opgeven om assistent-purser te worden en later purser. hiervoor moet je je talen beheersen en managementkwaliteiten hebben, want je bent de baas van de rest van de cabin-attendants.

zelf vind ik het compleet niet zonde van m'n vwo dat ik hbo ben gaan doen en na dit jaar klaar ben. ik ga na m'n stage (eind oktober) werk zoeken als grondstewardess....lukt dit niet, dan ga ik tijdelijk ander werk doen.

~SKIP~
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 20:51
Liekus
Liekus is offline
ikzelf ben ook niet echt een studeertypje. ik kan gewoon niet lang stilzitten en naar een boek staren. maar dat komt ook heel erg door de vakken die ik nu op de middelbare school heb, die interesseren me grotendeels niet. misschien dat als je een studie hebt gekozen wat meer in je interessegebied ligt dat het studeren dan ook nog echt 'leuk' kan worden. je moet ook denken aan het sociaal contact met leeftijdsgenoten en alles daaromheen. ikzelf denk erover een jaar te gaan reizen na mijn vwo, dan stel ik mijn keuze nog een jaar uit. voor mij is het ook nog een optie om een hbo-studie te gaan doen, dat is tenminste practisch, in combinatie met werken kan dan ook nog.
grtz/
Oud 27-02-2003, 17:39
Miess
Miess is offline
Aannemende (gezien je in 2001 VWO hebt behaald) dat je VWO-oude stijl gedaan hebt, is het misschien handig eens bij een universiteit te informeren tot wanneer ze VWO kandidaten die oude stijl hebben gedaan aannemen, want ik dacht dat ze dat maar deden tot 2004, maar dat weet ik niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 20:27
importbelg
importbelg is offline
misschien heb je nu geen zin, maar kan het niet zijn dat je over een paar jaar nog minder zin hebt? Ik zou gewoon doen waar ik zin in had, als dat een jaartje werken is of al maak je een wereldreis of ga je backpacken in Australië: dit is wel een kans om wat van de wereld te zien!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 20:55
Thomas
Thomas is offline
Doe wat je denkt dat goed is. Neem de tijd..
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 21:17
feline
feline is offline
Als jij je er op het moment niet goed bij voelt om te studeren, kan ik dat alleen maar afraden. Dus als jij zin hebt om even iets heel anders te doen, zou ik daar absoluut voor gaan. Waarschijnlijk komt de drang naar nieuwe dingen leren vanzelf toch wel.

Onthoud dat je je VWO-diploma dan al in je zak hebt, daar kan je echt je hele leven op terugvallen.
Reageren

Regels voor berichten