Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2015, 14:16
kip123
kip123 is offline
Ik heb gister mijn vriend afgetrokken en toen zat mijn hand daarna onder het voorvocht. Ik moest daarna naar de wc maar ik heb eerst mn handen even gewassen(alleen niet heel goed..) Kan het zijn dat ik nu toch zwanger raak van dat voorvocht omdat het tijdens naar de wc gaan toch in aanmerking is gekomen met mijn vagina (ook al heb ik mn handen snel gewassen)
Met citaat reageren
Oud 15-02-2015, 14:22
daniel95
daniel95 is offline
Nee, daarvan raak je niet zwanger
Met citaat reageren
Oud 15-02-2015, 14:29
Elin3
Elin3 is offline
Die kans is echt enorm klein. Waarschijnlijk waren de meeste sperma cellen al lang dood gegaan voor je überhaupt ne handen ging wassen.

Wanneer je seksueel actief bent, zelfs als jullie voorlopig nog geen echte seks hebben, is het handig na te denken over voorbehoedsmiddelen. Beter goed beschermd dan steeds ongerustheid en misschien een keer een ongelukje.
Oud 15-02-2015, 15:49
1337Gamer
1337Gamer is offline
Citaat:
Die kans is echt enorm klein.
Het winnende lot voor de postcodeloterij winnen is groter, maak je geen zorgen .
Met citaat reageren
Oud 17-02-2015, 17:12
Verwijderd
jaa in voorvocht kunnen enkele spermacellen zitten maar de kans is echt super klein dat je daar zwanger van word
Met citaat reageren
Oud 17-02-2015, 17:14
bartje01
bartje01 is offline
Citaat:
jaa in voorvocht kunnen enkele spermacellen zitten maar de kans is echt super klein dat je daar zwanger van word
echt?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2015, 15:10
Verwijderd
Citaat:
echt?
Dat de kans klein is? Ja maar het kan wel. Daarom moet je voor veilige sex ook altijd meteen zodra je ding stijf is een condoom erom doen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2015, 15:16
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
B: Nee daar word je niet zwanger van.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2015, 15:52
bartje01
bartje01 is offline
nee ja ik bedoelde dat er van die cellen in je voorvocht zitten
Met citaat reageren
Oud 18-02-2015, 17:14
Verwijderd
Citaat:
nee ja ik bedoelde dat er van die cellen in je voorvocht zitten
Ja dat is idd zo.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2015, 06:46
Verwijderd
Citaat:
Ja dat is idd zo.
Nee.
Citaat:
Prof. dr. Eric Meuleman, uroloog/seksuoloog aan de VU in Amsterdam en dr. John Heesakkers, uroloog aan het St Raboud ziekenhuis in Nijmegen, geven allebei te kennen dat het verhaal over de zaadcellen in voorvocht als bangmakerij kan worden bijgezet.

Kliertjes van Cowper
Er is ook geen reden om te veronderstellen dat er levende zaadcellen in voorvocht zitten.
Vóór het orgasme blijft de prostaat hermetisch afgesloten. Het voorvocht komt voorbij de prostaat vanuit de kliertjes van Cowper in de pisbuis. Het kan dus ook niets vanuit de prostaat meenemen.
Zaadcellen (die in de bijballen klaar liggen) komen pas bij het ejaculeren, direct na het orgasme van de jongen, met het door de prostaat en de zaadblaasjes geproduceerde zaadvocht in de pisbuis en komt het vervolgens in schokjes naar buiten.

Als iemand binnen korte tijd tweemaal klaarkomt is het wel mogelijk om in voorvocht zaadcellen te vinden. Er blijven na de eerste ejaculatie wel levende zaadcellen achter in de pisbuis. Dus als er kort na een zaadlozing opnieuw voorvocht wordt geproduceerd, vermengt zich dat in de pisbuis met nog aanwezige zaadcellen. De vraag is of deze voldoende in aantal zijn om bevruchting te veroorzaken, maar uit voorzorg wordt men geadviseerd om tussen twee zaadlozingen te plassen, waardoor aanwezige zaadcellen uit de pisbuis geloosd worden.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2015, 06:47
Verwijderd
Ik vind het eigenlijk ook superraar dat er nog zoveel onduidelijkheid over is. Neem voorvocht af bij wat mannen, leg het onder de microscoop, en je hebt je antwoord.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2015, 07:39
Verwijderd
Er is toch ook geen onduidelijkheid over? Die twee urologen zijn behoorlijk duidelijk
Met citaat reageren
Oud 19-02-2015, 13:04
Boy_14
Boy_14 is offline
in voorvocht zitten wel spermacellen, alleen heel weinig.. de kans is dan echt heel klein en omdat je al een beetje je handen had gewassen zouden die cellen denk ik wel dood zijn gegaan..
Met citaat reageren
Oud 19-02-2015, 13:19
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
in voorvocht zitten wel spermacellen, alleen heel weinig.. de kans is dan echt heel klein en omdat je al een beetje je handen had gewassen zouden die cellen denk ik wel dood zijn gegaan..
Hebben de urologen hierboven, onder wie een hoogleraar, het dan fout volgens jou?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2015, 14:50
Verwijderd
Neuh, er is zo veel een mythe onder 'de bevolking'. En persberichten leiden maar tot verzinsels van nu.nl waar ze werkelijk niets van wetenschappelijk onderzoek snappen. Het wetenschappelijk onderzoek is vrij gemakkelijk te vinden overigens. Bijvoorbeeld:

Zvi Zukerman, David B. Weiss, Raoul Orvieto: Does Preejaculatory Penile Secretion Originating from Cowper's Gland Contain Sperm? In: Journal of assisted reproduction and genetics.Bd. 20, Nr. 4, April 2003, S. 157–159 http://link.springer.com/article/10....A1022933320700

Bovendien speelt hier een staaltje voorbehoedsmaffia in mee. Het voorbehoedsmiddel "voor het zingen de kerk uit" levert geen droog brood op en is nogal risicovol (niet vanwege voorvocht maar vanwege gewoon te laat zijn). Dus de seksuele voorlichting vindt het gemakkelijker om dan maar te zeggen dat voorvocht zwanger kan maken. Dat werkt beter dan dat mannen gaan proberen op tijd hun leuter uit de vrouw te trekken.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2015, 14:54
Verwijderd
Had net m'n post verwijderd
Met citaat reageren
Oud 19-02-2015, 14:55
Verwijderd
Ja potverdrie :@
Met citaat reageren
Oud 23-02-2015, 03:50
Verwijderd
Citaat:
Nee.
Nou dan ik heb ik wat geleerd. Thanks. "de kliertjes van Cowper" had ik ook echt nog nooit van gehoord. Ik dacht dat voorvocht uit de prostaat kwam.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2015, 03:20
dhr.95
dhr.95 is offline
: zwz wordt je er niet zwanger van want dan had mijn ex vriendin er al langer zwanger moeten zijn geweest
Met citaat reageren
Oud 22-03-2015, 09:00
Verwijderd
Het probleem van "voor het zingen de kerk uit" is inderdaad vooral de hoge faalkans. Veel mannen (zeker als ze jong zijn) trekken pas tijdens het spuiten terug (misschien daardoor ook het zaad in voorvocht-idee: ze denken "ik heb toch over haar heen gespoten" terwijl een deel toch erin is beland) of lukt het überhaupt niet altijd om er aan te denken op het moment dat ze bijna klaarkomen. Ook als het "tot nu toe" wel altijd goed gaat kan het gebeuren dat toch een keer de opwinding te groot is. Daarom blijft het een methode die je alleen moet gebruiken als je het geen grote ramp zou vinden om eventueel toch een kind te krijgen.
En het beschermt natuurlijk ook niet tegen besmetting met soa's.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2015, 12:03
dhr.95
dhr.95 is offline
Citaat:
Het probleem van "voor het zingen de kerk uit" is inderdaad vooral de hoge faalkans. Veel mannen (zeker als ze jong zijn) trekken pas tijdens het spuiten terug (misschien daardoor ook het zaad in voorvocht-idee: ze denken "ik heb toch over haar heen gespoten" terwijl een deel toch erin is beland) of lukt het überhaupt niet altijd om er aan te denken op het moment dat ze bijna klaarkomen. Ook als het "tot nu toe" wel altijd goed gaat kan het gebeuren dat toch een keer de opwinding te groot is. Daarom blijft het een methode die je alleen moet gebruiken als je het geen grote ramp zou vinden om eventueel toch een kind te krijgen.
En het beschermt natuurlijk ook niet tegen besmetting met soa's.
Je hebt wel gelijk want ik heb dat opgezocht en het klopt

Regels voor berichten