Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2016, 23:57
CIDDIABLO
CIDDIABLO is offline
Hey Guys,

Ik heb een vraag naar jullie advies wat jullie zouden doen in mijn situatie.

Ik ben een ZZP-er (Ben een artiest en als artiest is het belangrijk om in je brand te investeren om door te groeien wat veel mensen simpelweg niet begrijpen helaas) en heb gewoon op dit moment echt een paar duizend euro nodig om te investeren, hiervoor een lening proberen aan te vragen bij de bank maar die vinden blijkbaar mijn wensen te onreeel.

Dus mijn vraag is nu hoe verdien ik in godsnaam een paar duizend euro zonder een orgaan te verkopen of te gaan bedelen op een crowdfunding website?

Typische antwoorden als "Zoek een normale baan etc" zit ik niet op te wachten, deze zijn simpelweg te tijdrovend en te creatiefdodend naar mijn mening en leveren simpelweg ook niet het geld op wat ik nodig heb.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2016, 01:31
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Als het zo makkelijk zou zijn om een "paar duizend" te verdienen in een korte tijd zou iedereen wel miljonair zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2016, 07:29
Elin3
Elin3 is offline
Geld komt niet zomaar uit de lucht vallen, daar moet je hard voor werken. Dat kan in de creatieve baan zijn, maar die banen liggen niet voor het oprapen. Je kunt ook er voor kiezen om een tijdje een reguliere baan te nemen. Dat kost inderdaad tijd en energie, maar levert wel op.

Je zou ook kunnen proberen om via projecten tegen kleine vergoeding/ vrijwilligerswerk/ workshops geven wat geld bij elkaar te krijgen. Zo krijg je meer naamsbekendheid en ben je ook met je eigen vak bezig. Dat zal niet direct een hoop geld opleveren, maar alle beetjes helpen en het kan wel mooie contacten opleveren.
Oud 05-04-2016, 07:57
Axel11
Axel11 is offline
Misschien kun je beter eerst in ieder geval een mbo-diploma halen (zie een van je andere topics). Het zou namelijk best wel eens kunnen dat je als artiest niet je brood kunt verdienen. Bovendien grote kans dat een mbo-diploma helpt bij op andere manieren geld verdienen
Met citaat reageren
Oud 05-04-2016, 08:32
Lotje1996
Lotje1996 is offline
Wat is er mis met crowdfunden? Dat is juist opgezet voor dit soort dingen als je er serieus mee bent..
Met citaat reageren
Oud 06-04-2016, 16:30
feniks
feniks is offline
Ik ben heel benieuwd wat jij voor artiest bent. En wat er dan zo gruwelijk dringend is. Want meestal kun je zaken wel lenen van collegae.
En dan zijn de tips van Axel en Lotje de beste.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2016, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Hey Guys,

Ik heb een vraag naar jullie advies wat jullie zouden doen in mijn situatie.

Ik ben een ZZP-er (Ben een artiest en als artiest is het belangrijk om in je brand te investeren om door te groeien wat veel mensen simpelweg niet begrijpen helaas) en heb gewoon op dit moment echt een paar duizend euro nodig om te investeren, hiervoor een lening proberen aan te vragen bij de bank maar die vinden blijkbaar mijn wensen te onreeel.

Dus mijn vraag is nu hoe verdien ik in godsnaam een paar duizend euro zonder een orgaan te verkopen of te gaan bedelen op een crowdfunding website?

Typische antwoorden als "Zoek een normale baan etc" zit ik niet op te wachten, deze zijn simpelweg te tijdrovend en te creatiefdodend naar mijn mening en leveren simpelweg ook niet het geld op wat ik nodig heb.
FOUT. Ook de beste artiesten ter wereld hadden gewoon een normale baan. Elitaire zak poep. Check dit filmpje EN KAP MET JANKEN:
Met citaat reageren
Oud 07-04-2016, 05:33
feniks
feniks is offline
...en ook de niet zo grote artiesten hadden/hebben soms bijbaantjes...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten