Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2008, 21:19
DearDiary
DearDiary is offline
Hoi forumers

Weet iemand van jullie mischien hoe ik zo snel mogelijk aan 600/700 euro komt
Ervoor werken heeft nu geen zin omdat er echt spoed achterzit.
Ik ben zelf minderjarig dus kan niet als een snolletje achter de cam gaan zitten of iets dergelijk.

Iemand??

Waarom ik als minderjarige snel geld nodig heb is omdat me vriendin in het buiteland een auto ongeluk gehad heeft en het slecht met haar gaat , daarom kan het niet echt lang wachten dat ik eerst nog paar maanden moet werken.

Laatst gewijzigd op 16-09-2008 om 19:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2008, 21:21
Verwijderd
Kijk eens in dit topic.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 23:32
T_ID
T_ID is offline
Waarvoor zou een minderjarige stel op sprong € 600-700 nodig hebben? Vast niks noodzakelijks, dus dan is er geen haast.
Oud 15-09-2008, 23:43
Verwijderd
en anders: overval een bank
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 00:44
Verwijderd
Je vraagt even netjes aan je ouders of ze je schulden bij criminele vriendjes willen afbetalen wat geld willen lenen. Met een beetje geluk doen ze dat nog ook.

En anders: ik kreeg laatst zo'n mailtje van een of andere Nigeriaan die wat geld de EU binnen wilde sluizen, en een deel zou voor mij zijn. Is dat niet iets voor je?

En over dat minderjarig-argument: Het zou me niet bepaald verbazen als je daarrdoor juist meer zou verdienen. Doen joh!

===================

Nu we de stroom sarcastische opmerkingingen die in me opkwamen op dit tijdstip gehad hebben misschien nog even wat nuttig advies: Zoals T_ID al zei hebben minderjarigen overh et algemeen niet met spoed 6/700 euro nodig. Tenzij je echt gigantische problemen hebt. En in dat geval zal je toch echt je ouders erbij moeten betrekken, want uiteindelijk worden ze dat toch, en hoe vroeger, hoe beter problemen te overzien zijn. Een vriend van me dacht dat hij een heel handige contructie had bedacht door bij vrienden geld te lenen en dat steeds met geleend geld af te betalen, maar net zoals banken in elkaar klappen, gebeurde dat bij hem ook. Hij mag nu lekker 3 maanden gratis op vakantie. Geweldige uitvinding, afkickklinieken in Afrika.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 09:00
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Hoi forumers

Weet iemand van jullie mischien hoe ik zo snel mogelijk aan 600/700 euro komt
Ervoor werken heeft nu geen zin omdat er echt spoed achterzit.
Ik ben zelf minderjarig dus kan niet als een snolletje achter de cam gaan zitten of iets dergelijk.

Iemand??
Leg eerst eens even wat meer uit. Als minderjarige met spoed honderden euro's nodig hebben, dat klopt niet helemaal. Ik denk dat er wel een andere oplossing is voor het probleem.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 09:05
Balance
Balance is offline
Ik weet niet hoe oud je bent, maar al zou je voor 4 euro per uur een maandje fulltime kunnen werken, dan heb je al ruim 600 euro. Dat vind ik best snel. Of is er nog véél meer spoed?
Ik vraag me eigenlijk ook wel af waarom een minderjarige zo snel zoveel geld nodig heeft
Oud 16-09-2008, 13:39
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
dus kan niet als een snolletje achter de cam gaan zitten of iets dergelijk.
Dus als het wel kon was je bereid dat te doen?
Oud 16-09-2008, 13:49
T_ID
T_ID is offline
Hmm, als ik een beetje mag speculeren: is dit voor je vriend die schulden heeft en in elkaar geslagen gaat worden als hij niet rap over de brug komt? Ga in dat geval niet in op wat jij zou kunnen doen als alternatief zodat hij niet meer hoeft te betalen en dump hem direct.

Dat is de klassieke werkwijze van loverboys.
Oud 16-09-2008, 19:21
DearDiary
DearDiary is offline
omg zeg.

Waarom ik als minderjarige snel geld nodig heb is omdat me vriendin in het buiteland een auto ongeluk gehad heeft en het slecht met haar gaat , daarom kan het niet echt lang wachten dat ik eerst nog paar maanden moet werken.
Ik ga het er nu ook met me moeder overleggen ook al doet ze net zo moeilijk en word dat een gigantische ruzie , maar ik moet en ik wil echt gaan.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 19:27
T_ID
T_ID is offline
Zeg dat dan meteen. Dat scheelt een hoop ongein. De reden bepaald immers wat het beste advies is. En met de alomvattendheid van het VMBO-niveau in levenservaring vandaag de dag kun je niet voorzichtig genoeg zijn.
Al helemaal omdat je jezelf prostitueren als één van de eerste opties leek te overwegen in je openingspost. Wat verwacht je dat mensen dan denken?

In dit geval zijn je opties zeer beperkt. Zeg maar gerust nihil als je ouders niet zomaar stel op sprong zo'n smak geld kunnen of willen vrijmaken.
Oud 16-09-2008, 19:29
Verwijderd
Citaat:
omg zeg.

Ik ga het er nu ook met me moeder overleggen ook al doet ze net zo moeilijk en word dat een gigantische ruzie , maar ik moet en ik wil echt gaan.

En daar moet jij voor zorgen of wat?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 19:43
DearDiary
DearDiary is offline
Nee ik moet niet voor der zorgen ofzo , maar het is fijn dat ze iemand om haar heen heeft die dicht bij der staat omdat ze niet zo een goede band heeft met de rest van haar familie daar.
En omdat we niet weten of het ooit nog goed komt met der vind ik het ook wel prettig om er gewoon voor haar te zijn op dit moment.

Maar ik ga het morgen aan me moeder vragen en ook een beetje de situatie uitleggen omdat ze zelf denkt dat het meevalt.En kijken of ik er verder mee kom.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 19:50
T_ID
T_ID is offline
Als ze vervoerd kan worden zal ze binnenkort gerepatrieerd worden lijkt me. Dan kun je haar dan gewoon opzoeken. Ik denk dat niemand het met je eens zal zijn tenzij ze onvervoerbaar en terminaal is.

En hoe leuk als het ook klinkt om iemand op zo'n moment bij te staan, is dat gezien het kostenplaatje ook niet de stem van de rede?
Oud 16-09-2008, 20:12
Verwijderd
wat is in deze casu nu minderjarig eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 20:20
DearDiary
DearDiary is offline
Ze komt voorlopig nog niet terug omdat het de bedoeling is dat ze daar blijft wonen.
(Maar dat is een andere situatie die ook met haar familie te maken heeft)

Ik ben 17.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 20:23
Verwijderd
maar als ze daar blijft wonen, is het haar eigen bedoeling toch? dan moet je haar toch niet bijstaan? ik denk als je zoiets zou doen, je eigen doelen zou vertragen.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 20:32
Mobius
Mobius is offline
En hoe slecht gaat het met haar? Vier ledematen kwijt, inwendige bloedingen en hartfalen?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 20:48
DearDiary
DearDiary is offline
Ja maar het is dus niet de bedoeling dat ze daar blijft wonen , kijk het is een hele lastige situatie en ik heb ook geen zin om gelijk alles op internet te gooien , maar het komt er op neer dat haar haar moeder haar niet terug wilt en ze der paspoort en alles heeft afgepakt zodat ze niet terug kan komen, en ze dus tegen haar wil word vastgehouden .maar dat zijn zaken die ik met de politie en verschillende instanties op probeer te lossen.

Hoe slecht het met der gaat , ze heeft ernstig hersenletsel 1 dag in coma gelegen posttraumatische amnesia blabla dus vooral hersenletsel. En het is eigelijk gewoon wachten om te kijken wat ze ze nog gaat herinneren en of het niet blijvend is. Want ze weet nu niet eens meer hoe ze zelf heet enzo.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 20:59
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
maar het komt er op neer dat haar haar moeder haar niet terug wilt en ze der paspoort en alles heeft afgepakt zodat ze niet terug kan komen, en ze dus tegen haar wil word vastgehouden.
De Nederlandse ambassade verstrekt vervangende documenten. Verder mag je tenzij je opsporingsambtenaar bent iemand helemaal zijn paspoort niet afnemen.

Überhaupt is het een goed idee als je de betreffende ambassade waarschuwt, aangezien ze allerlei soorten bijstand kunnen verlenen aan Nederlanders in het buitenland.

Als jij de situatie uitlegt, met name dat ze wellicht niet voor haar eigen officiële zaken kan zorgen en haar papieren haar zijn afgenomen, dan zullen ze zeker in actie komen.
Oud 16-09-2008, 21:13
DearDiary
DearDiary is offline
hey , ja ik heb nu ook veel contact met instanties en politie mensen hoor dus daar wordt wel aangewerkt.
maar nu word het dus even op pauze gezet door dat ongeluk etc.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 21:51
T_ID
T_ID is offline
Het klinkt alsof we het ergens over Iran hebben, haast. Als het kennelijk al even duurt dat ze daar zonder papieren wordt vastgehouden en er weinig aan te doen is..
Oud 16-09-2008, 22:23
Verwijderd
hoe oud is dat kind? als ik dat mag vragen.

Als het echt buiten, buitenland is..ligt er echt aan waar je nu zit, betreft wachttijd om naar nederland te gaan.

meestal als ze verhuizen van buitenland naar ziekenhuis in nederland , zal ze in quarantaine worden gesteld, wegens mrsa beleid enzo.

Laatst gewijzigd op 16-09-2008 om 22:30.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 06:37
Mobius
Mobius is offline
Als moeders zeggen dat het meevalt, is dat ook zo. Moeders hebben altijd gelijk.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 10:38
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Je kan eventueel ook gaan liften oid erheen? Gaat denk ik nog sneller dan geld verzamelen..
Oud 17-09-2008, 10:54
arPos
arPos is offline
gewoon 2 ons wiet verkopen
Oud 17-09-2008, 16:07
Balance
Balance is offline
Denk eens reëel aan wat jij voor het meisje kan doen.. Niet zo veel vrees ik.
Ze ligt in het ziekenhuis en heeft geheugenverlies, waarbij ze niet eens meer weet wie zij is. Ze zal jou dus waarschijnlijk ook niet herkennen. Dat is niet alleen pijnlijk, dat maakt ook nog dat jij daar niet zo veel voor haar kan betekenen. Daar komt bij dat haar familie geen schattige schoonfamilie is en je misschien dus niet eens bij haar in de buurt kan zijn, omdat je niet toegelaten wordt. Ook zul je onderdak moeten regelen als je niet bij de familie terecht kan en moet je daar ook voor jezelf zorgen, zoals eten kopen etc. Ik denk dat je al met al veel problemen op de hals haalt die het alleen waard zouden zijn als je ook echt nog wat voor haar kon betekenen, maar dat kan helaas niet.

Ik zou zeggen, ga toch die maand werken. Misschien is over een maand de situatie anders. Misschien ook niet en dan kun je er alsnog heen. Dan is ze wellicht uit het ziekenhuis ontslagen en heeft ze je zorg veel harder nodig dan nu.
Oud 17-09-2008, 17:16
Mobius
Mobius is offline
Als je die maand gewerkt hebt, en die 600/700 euro binnen hebt, zal het al wel een stuk beter gaan met je vriendin. Toch denk ik dat je heel blij gaat zijn met dat geld, vrouwen worden namelijk blij van een middagje shoppen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 20:06
DearDiary
DearDiary is offline
Ik heb hier ook over nagedacht en je hebt ook helemaal gelijk.
(Ze is trouwens al uit het ziekenhuis)
Maar ik weet nu ook niet zo goed wat ik wil.
Aan de ene kant wil ik haar gewoon zien , en mischien foto's meenemen etc dat ze die kan bekijken.
Maar aan de andere kant weet ik dat het erg pijnelijk gaat worden omdat ze me voor een vreemde aanziet terwijl we zoveel meegemaakt hebben , en dat is gewoon hard.

Citaat:
Denk eens reëel aan wat jij voor het meisje kan doen.. Niet zo veel vrees ik.
Ze ligt in het ziekenhuis en heeft geheugenverlies, waarbij ze niet eens meer weet wie zij is. Ze zal jou dus waarschijnlijk ook niet herkennen. Dat is niet alleen pijnlijk, dat maakt ook nog dat jij daar niet zo veel voor haar kan betekenen. Daar komt bij dat haar familie geen schattige schoonfamilie is en je misschien dus niet eens bij haar in de buurt kan zijn, omdat je niet toegelaten wordt. Ook zul je onderdak moeten regelen als je niet bij de familie terecht kan en moet je daar ook voor jezelf zorgen, zoals eten kopen etc. Ik denk dat je al met al veel problemen op de hals haalt die het alleen waard zouden zijn als je ook echt nog wat voor haar kon betekenen, maar dat kan helaas niet.

Ik zou zeggen, ga toch die maand werken. Misschien is over een maand de situatie anders. Misschien ook niet en dan kun je er alsnog heen. Dan is ze wellicht uit het ziekenhuis ontslagen en heeft ze je zorg veel harder nodig dan nu.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 20:11
Mobius
Mobius is offline
Als ze geheugenverlies heeft kan je het best eerst een tijd met haar msnen, en vertellen wat jullie in het verleden gedaan hebben. Wellicht komen er dan een hoop herinneringen terug en herkent ze je weer als ze je ziet. Ik denk dat het anders voor jou emotioneler is dan voor haar.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 20:37
DearDiary
DearDiary is offline
ja ze kan zelf niet op haar eigen msn maar ik heb wel foto's gestuurd via msn naar een meisje die daar heel vaak komt , die zou ze vandaag of morgen laten zien.
Ik probeer haar elke dag te bellen en dan vertel ik dingen , maar die is ze de volgende dag wel weer vergeten. Ik maak me zo een zorgen dat ze nooit meer iets gaat herinneren en gewoon der eigen weer wordt.
Dat het emotioneler voor mij is dat is wel zeker , ik heb haar echt lang niet meer gezien maar we hadden zoveel plannen en zoveel leuke gesprekken en wat we zouden doen als we elkaar weer zouden zien etc.
En nu ja weet ze dat natuurlijk niet meer , en het is zo pijnelijk dat ik me eigen weer moet voorstellen aan iemand die ik al 3 jaar ken , en waarmee ik zoveel dingen heb meegemaakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten