Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2015, 21:01
Demiqas
Demiqas is offline
Hallo, ik zit op dit moment in 5VWO en ik zit eraan te denken om technische natuurkunde te studeren zodra ik klaar ben. Het enige waar ik mij zorgen om maak is de moeilijkheidsgraad ervan, aangezien het blijkbaar wordt beschouwd als een van de moeilijkste studies die er zijn. Weet iemand toevallig hoe het zit met natuurkunde studeren? Is het inderdaad enorm lastig? Is er een hoge kans dat je eruit komt te liggen?

Ik heb op dit moment zelf een NG en NT profiel met wisA en wisB (heb dit jaar wisB erbij genomen omdat A te makkelijk was). Voor de rest sta ik een 8,6 gemiddeld voor wisA, 7,2 voor wisB en 7,6 voor natuurkunde. Zou dit genoeg zijn (natuurlijk zit ik nog in 5vwo en kan het omlaag gaan volgend jaar, of omhoog?).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2015, 07:12
Elin3
Elin3 is offline
Probeer in contact te raken met studenten van deze opleiding en ga bijvoorbeeld eens kijken bij de Open Dag, of loop een dagje mee. Zo kan je een hoop te weten komen over de opleiding.
Oud 30-05-2015, 07:43
Schrödinger
Schrödinger is offline
Het is inderdaad één van de lastigere studies, maar dat komt vooral doordat de meeste andere studies zo simpel zijn. Als je op het VWO weinig moeite hoeft te doen zul je met normale inzet prima door technische natuurkunde komen. Je cijfers zeggen verder niet zo veel tenzij je keihard moet werken voor die cijfers. De uitvallers zijn met name mensen die niet bereid zijn harder te werken dan ze op het VWO gewend waren.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2015, 09:49
Online hulp
Online hulp is offline
De moeilijkheidsgraad van een studie hangt vooral af van waar je zelf goed in bent en hoe hard je bereid bent te werken. Als jij een gevoel voor natuurkundige vakken hebt en je wilt hier echt voor gaan, dan zou ik niet weten wat je nog tegen zou kunnen houden. Ga inderdaad eens bij een open dag kijken, dan krijg je meer gevoel van of het iets voor jou is.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2015, 12:51
Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Huh, hoe kan je nou wiskunde A én wiskunde B nemen? Dan moet je toch gewoon wiskunde D erbij doen?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2015, 14:28
Axel11
Axel11 is offline
Het is wettelijk niet toegestaan om eindexamen te doen in zowel wiskunde A als B, dus dat snap ik ook niet helemaal. (Bovendien zijn de centrale examens van wiskunde A en B op dezelfde dag op dezelfde tijd.)

Wiskunde B en D samen is inderdaad een meer vanzelfsprekende (en uitdagendere) combinatie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten