Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() En ik begaf me niet in tokkiekringen. Het is in bijna alle kringen zo. In het boek wordt gewoon beschreven dat zij de perfecte vrouw was en dat omdat ze zo jong, gezond, sterk en intelligent was. Nergens stond dat dat was omdat ze zo mooi was. Ik heb er verder geen eigen definities bij geplakt. Ik vond de vraag 'oh dus ze was heel mooi' typisch. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Verder - het is een BOEK uit de vroege jaren 80 en niet een perfecte weergave van mijn gedachtengoed of van de ideale wereld. Wel typisch is dat mensen bij perfecte vrouw meteen aan een mooie vrouw denken, als allereerste. Dat is het enige wat ik wil aanstippen. |
![]() |
||
Citaat:
Ik las laatst een stukje over hoe mensen praten tegen kleuters, bijvoorbeeld neefjes en nichtjes etc. Als voorbeeld gaven ze dat een typische opener die mensen gebruiken bij jongetjes iets is als "wat kan je allemaal?", "wat heb je op school geleerd" enzo, terwijl meisjes vaak een "ooooh wat ben je mooi!" krijgen. En dat is vast allemaal even goed bedoeld maar dat geeft wel al op een hele jonge leeftijd al een heel andere vorm van validatie. Over dit specifieke voorbeeld had ik nooit echt zo nagedacht maar ik vond het wel herkenbaar!
|
Zeg fizzle! Kán het niet gewoon ook zo zijn dat de persoon in kwestie door jouw specifieke verhaal misschien moest denken aan andere al dan niet mythologische verhalen waarin vaak wél wordt gesproken van de mooiste vrouw??
Dat dát misschien de oorsprong was van zijn opmerking? Ik heb het gevoel dat je bevlogenheid over dit onderwerp misschien wel leidt tot het snel verbinden van conclusies aan incidenten.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Het grote ''is mijn piemel te klein'' topic dan maar! DmCraanen | 136 | 25-11-2017 03:15 | |
De Kantine |
Weerwolfspel 84 deel 2 Verwijderd | 500 | 10-04-2011 22:55 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Pharaoh Rafiq | 192 | 06-07-2004 20:59 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Schietpartij in Haagse school / steekpartij school Amsterdam Verwijderd | 254 | 31-01-2004 14:07 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Panorama zet aan tot massahysterie en rassenhaat Woodstock | 87 | 28-01-2004 21:34 | |
Lichaam & Gezondheid |
asperger-syndroom niemand | 26 | 03-02-2002 14:40 |