Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2015, 23:08
Freedomfighterr
Freedomfighterr is offline
Beste leden,

Momenteel ben ik werkzaam als operator (flexkracht) via het uitzendburea, en ik zou graag een opleiding willen volgen tot leidinggevende (ploegleider) of procesleider op MHBO + niveau, of HBO.

Alleen nu kan ik de naam van de opleiding niet vinden, en zelf weet ik niet welke opleiding ik zou moeten volgen om in aanmerking te komen voor de bovengenoemde functie.

De opleiding wil ik graag via NCOI of LOI volgen, wat zijn jullie adviezen? Schoolbanken zie ik zelf niet meer zitten aangezien ik nu 23 ben en heel weinig studiebeurs zal krijgen. Dus vandaar dat ik het via een instituut wil gaan volgen en graag z.s.m. aan de bak wil.

Na enige tijd googlen ben ik deze opleiding tegengekomen : http://www.ncoi.nl/opleiding/MHBO-op...industrie.html. Alleen zelf weet ik niet of dit de juiste opleiding is.....

Mvg,
Enran
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-07-2015, 23:26
Axel11
Axel11 is offline
Vraag bij je uitzendbureau en/of je huidige (of een eerdere) opdrachtgever wat voor opleiding je voor ploegleider of procesleider nodig zou hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2015, 06:27
Elin3
Elin3 is offline
Of neem contact op met de onderwijsinstellingen en vraag of ze daar opleidingen hebben die daarbij aansluiten.
Oud 16-07-2015, 08:22
Megatron
Megatron is offline
Eigenlijk kan je het beste een degelijke technische opleiding als basis nemen, al is dat niet echt wat je wil. Denk aan MBO Bouw & Techniek (ik weet ook niet precies de specifieke namen van opleidingen). Op HBO-niveau is werktuigbouwkunde een goede zet, evenals mechatronica. Buiten regulier onderwijs kan je denken aan VAPRO-opleidingen, dat is algemene procestechniek en staat erg goed aangeschreven in de procestechniek. Eigenlijk heb je wel minimaal VAPRO B, liefst C nodig.

Punt is dat het leidinggevende aspect vanzelf volgt in je functie en zo niet kan je daar bij werkgevers om vragen door middel van trainingen/cursussen tenzij je een natuurtalent bent in het hebben en houden van overzicht, aansturen, coachen en delegeren.

Out of the blue, zónder leidinggevende ervaring, solliciteren als teamleider is nogal een stap. Ik denk dat het een stap is die gedoemd is te mislukken. Zeker als je zonder gedegen technische kennis een vreemde groep moet gaan aansturen. Dat gaat ernstig ten koste van draagvlak.

edit: Veel procestechnische bedrijven bieden trouwens intern VAPRO-opleidingen aan. Vanzelfsprekend zal dat niet gebeuren binnen een uitzend- of detacheringsperiode.

Laatst gewijzigd op 16-07-2015 om 08:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten