Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2015, 10:52
SlowlyWeRot
SlowlyWeRot is offline
Hallo, ik heb een vraagje. Ofja ik zal wel eerst vanaf het begin proberen te vertellen.
Ik zit sinds dit jaar (een paar weken dus) op een mbo opleiding en heb vrijdag een super leuk meisje gezien van ongeveer mijn leeftijd denk ik (16) ik durfde haar toen niet aan te spreken omdat ik bij mijn klas zat en ook niet heel erg sociaal ben... Ik kan zien dat ze net zoals mij een hele grote metal liefhebber is dus dat hebben we iniedergeval gemeen, op haar battlejacket (dat is meestal een spijker jack met patches van bands (patches = opnaaiplaatjes)) dat ze naar ongeveer de zelfde bands luisterd als ik.

Is het raar om haar de volgende keer als ik haar zie aan te spreken. En hoe doe ik dat? Een compliment over haar vest? En hoe praat je dan verder? Is het raar om Dr nummer te vragen / vragen om mee te gaan naar een concert (vlakbij de onze school is een redelijk groot metal podium waar je voor een klein bedrag best leuke bandjes kan zien...

Dit is de eerste keer dat ik zoiets doe, dus alvast bedankt voor de tips.

- SlowlyWeRot
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2015, 11:47
inspiratieloos4
inspiratieloos4 is offline
Ik denk dat je haar prima aan kan spreken! Je zegt dat je nog niet zo lang op de opleiding zit , waardoor je dus vrij nieuw bent, wat ervoor zorgt dat het al helemaal niet 'raar' is als je haar een keer aanspreekt. Nieuwe mensen leren kennen als je zelf nieuw bent doet iedereen. Is hartstikke normaal, dus.
Inderdaad gewoon compliment geven over haar jasje of wat dan ook, rustig praatje maken. En als je haar aardig vindt en het loopt lekker kan je natuurlijk altijd nog om haar nummer vragen, of vragen of ze mee wil naar zo'n concert.
Praten over iets wat jullie allebei hebben lijkt me wel handig, dan kan zij ook makkelijker meepraten. School, muziek, etc. Succes!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2015, 23:48
SlowlyWeRot
SlowlyWeRot is offline
Bedankt voor je reactie, helaas heb ik nog steeds geen idee hoe je iemand aanspreekt, is een hey genoeg of is dat te direct, tegen iemand die je nooit hebt gesproken. Om nou gelijk een compliment te geven vind ik al helemaal niks.
Ik ben van mij zelf ook niet echt een goede Prater. En ben bang dat ik het compleet verknal. Het is me al een paar keer gebeurt dat ik met iemand praat (maakt niet uit wie) en dan niet meer uit me woorden kom en dan compleet "bevries"
Nogmaals alvast bedankt voor de tips

- SlowlyWeRot
Met citaat reageren
Oud 02-10-2015, 12:18
inspiratieloos4
inspiratieloos4 is offline
Ik denk dat een 'hey' goed genoeg is! Gelijk een compliment geven kan oké zijn, maar ligt ook heel erg aan de persoon.
Of misschien eerst een 'normaal' praatje houden, kijken hoe ze reageert. Als ze actief meedoet in het gesprek ( of dat in ieder geval probeert ) , dan is het voor jou ook een stuk makkelijker om te praten.
Doet ze lastig of kortaf, dan kan je altijd met een smoesje weg komen. 'Hoe dan ook, ik moet dit of dat nog even ophalen.'
Als je begint met 'hey, leuk vest heb je aan', heb je wel gelijk een onderwerp waarop ze kan reageren. Als je dat niet durft, kan je ook een 'nutteloos' praatje houden over bijvoorbeeld school. ( Vragen of ze nieuw is bijvoorbeeld? Wat ze precies doet? Hoe het haar tot nu toe bevalt, etc. ) Kan echt van alles zijn. Hoop dat je hier wat aan hebt!
( Oh, en niet gelijk denken dat je alles gaat verknallen. Dat weet je namelijk nog niet en het maakt je alleen nog maar angstiger. Vaak is het juist zo dat wanneer je denkt dat je alles fout gaat doen, je zo gespannen raakt dat er dan júist dingen misgaan. Gewoon doen. Als het niet lukt is het jammer en anders dan heb je er wellicht een hele goede vriendin bij! )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten