Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2015, 21:30
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Wat vinden jullie van online kleding shoppen? Ja, het is gemakkelijk, dat is waar. Maar is het niet veel handiger (en leuker voor de shopfans) als je je kledingstukken kan aanpassen voordat je ze aanpast of hebben jullie zoiets van, ik stuur ze wel weer terug als ze niet passen?

Wat vinden jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2015, 07:43
Elin3
Elin3 is offline
Ik vind het soms wel handiger, omdat ik mezelf dan niet heel veel winkels door hoef te slepen. Daar heb ik namelijk lang niet altijd zin in. Als ik online wat leuks zie bestel ik het, maar moet ik het inderdaad ook met enige regelmaat terugsturen.

Items zoals broeken, waar ik vaak dezelfde van heb in meerder kleuren/ stoffen, bestel ik wel vaak succesvol online. Ik weet dat het model goed is, dus waarom in de beperkte collectie van de fysieke winkel gaan zoeken?
Oud 08-10-2015, 09:22
Miekje*
Miekje* is offline
Ik shop het liefst in winkels, want dan kan ik meteen passen. Eigenlijk shop ik alleen online bij één bedrijf die geen fysieke winkel heeft. Daar heb ik al zo vaak iets besteld, dat ik intussen wel van de merken die ik koop de maten goed weet, zodat ik bijna nooit meer iets terug hoef te sturen als ik iets heb besteld
Oud 08-10-2015, 09:48
Verwijderd
Ik ben qua maat heel makkelijk, dus koop zelden iets online dat niet past. En thuis even alles passen vind ik ook fijner dan in de winkel in een pashokje. Sowieso kan ik online rustig alles uitzoeken wanneer ik wil, naar de winkel is best een geregel ivm twee kinderen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2015, 14:22
Klovorhop
Klovorhop is offline
Ik koop alles online. Kleding, apparaten, boodschappen. Als er eens iets niet past of bevalt stuur ik het gewoon terug. Ik haat fysiek shoppen: mensenmassa's, beperkter aanbod, tijd, moeite, een sliert kinderen die ik moet meeslepen.

Dat vind ik.
Oud 08-10-2015, 16:30
Verwijderd
Alleen als het echt veel voordeel oplevert. Jassen en schoenen want die passen altijd wel. Broeken ga ik echt voor naar de winkel, net als sokken. Truien, vesten en T-shirts krijg ik van bedrijven of koop ik op festivals en concerten. Dagelijkse boodschappen moet ik wel voor naar de winkel want ik moet het zien en ben heel kieskeurig over plekjes op groenten en vlees. Elektronica verschilt maar de laatste keren was het bij best Buy of ik had het nu nodig zoals een mobiele telefoon dus dan ook naar de winkel.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2015, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Ik koop alles online. Kleding, apparaten, boodschappen. Als er eens iets niet past of bevalt stuur ik het gewoon terug. Ik haat fysiek shoppen: mensenmassa's, beperkter aanbod, tijd, moeite, een sliert kinderen die ik moet meeslepen.

Dat vind ik.
Jumbo ook 20:50 is wel liefde.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2015, 17:02
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
ik koop veel online, maar zelden kleding. Voor mij is het belangrijk dat de stof niet (in mijn ogen) "vies" aanvoelt en dat kan ik alleen met mijn handen controleren. Bovendien ben ik erg kort en staan sommige dingen daardoor raar, dus dat zie ik liever voordat ik het koop. Is trouwens op basis van slechte ervaringen allemaal.
Schoenen koop ik wel online, dat is bijna altijd prima. 1 keer waren schoenen te smal, retouren vind ik dan wel een gedoe.
Oud 08-10-2015, 17:20
Elin3
Elin3 is offline
Schoenen koop ik dan weer niet online, tenzij ik eerder hetzelfde type schoenen van dat merk heb gehad, dan durf ik het wel
Oud 08-10-2015, 17:46
Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik koop vrijwel al m'n kleren/schoenen online. Uit ervaring weet ik dat er hier in de winkels vrij weinig te vinden is wat ik leuk vind en pas. Vaak zijn kleren in grote maten extreem lelijk, onflatteus en ook nog eens onnodig duur.
Bij buitenlandse webwinkels hebben ze vaker dingen die ik tof vind en het is online makkelijker te zien wat er is in jouw maat en hoeveel het kost. Ik koop alleen maar dingen uit de sale, en zo heb ik voor weinig geld toch toffe dingen.
Bij de meeste winkels weet ik inmiddels hoe de maten werken, maar mocht het een keer niet goed zijn, dan is het ook supermakkelijk om het weer terug te sturen. Reviews van anderen helpen ook wel om te bepalen hoe iets valt.
Al een jaar of 10 koop ik mijn t-shirts bij threadless, want ik weet dat die passen en dat de kwaliteit goed is. Verder bestel ik wel eens wat bij ASOS, en in Nederland bij wehkamp (voor basic dingen).
'Echt' winkelen doe ik nog maar zelden, meestal alleen als er iemand anders bij is, want ik kan echt heel slecht tegen mensen.
Oud 09-10-2015, 05:10
Verwijderd
Ik koop schoenen niet online want die moeten wel lekker zitten. Maar voor de meeste dingen weet ik wel welk model kleding me past (en ook welke stof ik prettig vind voelen trouwens) dus dat kan lekker online. Ik ga wel soms nog eerst zelf de stad door naar de kleinere zaakjes voor boeiende kleren ipv eenheidsworst, en dan daarna de rest van wat ik nodig heb online.

Laatst gewijzigd op 09-10-2015 om 05:22.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2015, 07:55
Verwijderd
Maar dan koop je denk ik een specifieke soort schoenen? Want de schoenen die ik online koop weet ik juist van dat ze lekker zitten
Met citaat reageren
Oud 09-10-2015, 08:55
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik koop alles in fysieke tweedehands winkels of ik krijg kleren van vrienden en vriendinnen (o de een of andere manier heeft mijn hele sociale kring dezelfde maat). Online vind ik niet chill, het moet wel lekker zitten en goed voelen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2015, 09:51
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik koop alles in fysieke tweedehands winkels of ik krijg kleren van vrienden en vriendinnen (o de een of andere manier heeft mijn hele sociale kring dezelfde maat). Online vind ik niet chill, het moet wel lekker zitten en goed voelen.
Ik ben juist net iets groter dan veel van mijn vriendinnen. Mijn vriendinnen zijn vrij dun en smal, of veel korter dan ik. Dus al mijn te kleine of te korte kleding gaat naar hen toe, maar bij een kledingruil kan ik zelden zelf iets mee naar huis nemen.
Oud 09-10-2015, 09:57
Verwijderd
Citaat:
Maar dan koop je denk ik een specifieke soort schoenen? Want de schoenen die ik online koop weet ik juist van dat ze lekker zitten
Juist geen specifieke soort, daardoor weet ik het niet!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2015, 10:41
EleventhHour
EleventhHour is offline
Kleding altijd online en ja, soms moet je dan de helft terugsturen zeker wanneer Amerikanen me M/L vinden en Chinezen/Italianen XXXL
Met citaat reageren
Oud 09-10-2015, 11:04
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Kleding altijd online en ja, soms moet je dan de helft terugsturen zeker wanneer Amerikanen me M/L vinden en Chinezen/Italianen XXXL
Daar hebben ze maattabellen voor uitgevonden.
Ik kreeg van de week een shirt binnen dat ik op aliexpress had besteld, en op de review pagina zag ik veel "muuh het shirt is veels te klein ", maar ik heb de tabel gelezen, en het shirt past gewoon prima. Die lettermaten slaan sowieso nergens op, want het is van geen één merk hetzelfde.
Oud 09-10-2015, 17:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik bestel schoenen steeds vaker online. Ik heb zooltjes en pas zeker niet alle schoenen maar kan over het algemeen wel gauw zien op plaatjes maar ook in de winkel of het kan, daarvoor hoef ik ze niet perse te passen. Op internet is veel keuze en ik heb gewoon geen energie om tig winkels af te gaan zonder succes. En bij zalando kan je super makkelijk terugsturen. T-shirts online lukt ook wel maar broeken en andere dingen pas ik liever eerst.

Ik pas overigens regelmatig iets in een winkel wat ik leuk vind maar nog te duur en dan houd ik in de gaten op de site of het afgeprijst is en dan kan ik zo de goede maat bestellen.
Oud 09-10-2015, 19:17
EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
Daar hebben ze maattabellen voor uitgevonden.
Ik kreeg van de week een shirt binnen dat ik op aliexpress had besteld, en op de review pagina zag ik veel "muuh het shirt is veels te klein ", maar ik heb de tabel gelezen, en het shirt past gewoon prima. Die lettermaten slaan sowieso nergens op, want het is van geen één merk hetzelfde.
Mja, valt bij Yoox een beetje tegen. Daar staat dan hooguit "fits small" ofzo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten