Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2015, 23:35
df
df is offline
Begrijpelijk wel (al had zo'n tweede CDA-congres me wel wat geleken, popcorn erbij en genieten), maar heel democratisch lijkt het in ieder geval niet: om bij voorbaat een democratisch gekozen partij uit te sluiten.

Wat vinden jullie ervan? Electoraal slim of speelt 'ie juist Wilders in de kaart? En democratisch gezien verwerpelijk of niet?
Oud 18-10-2015, 23:38
Verwijderd
Ik ben een voorstander van een cordon sanitaire met betrekking tot de pvv.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2015, 23:44
df
df is offline
waarom? is toch wel wat anders dan dat ene zeteltje van Janmaat, hij heeft een achterban en een stuk of 20 zetels. Hoe democratisch is het nog om dat deel van de bevolking buitenspel te zetten..?
Oud 18-10-2015, 23:52
Verwijderd
49% max wordt sowieso buitenspel gezet na een kabinetsformatie.

Laten we reëel zijn, de PVV gaat niet meer regeren. We kunnen lekker toneelspelen dat Geertje kans maakt maar als we de praktijk bekijken gaat dat niet meer gebeuren, het lijkt mij democratischer om daar eerlijk over te zijn dan dat we de mogelijkheid openhouden dat Geertje een kans maakt.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2015, 00:20
Pr0xy
Pr0xy is offline
Ik ben het met Buma eens...
Oud 19-10-2015, 11:09
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Dat is een beetje het probleem van Wilders, als hij de meeste zetels krijgt is er geen partij die met hem wil samen werken. En volgens mij is Wilders geen typ leider, maar een typ aanvaller op het kabinet.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2015, 11:11
Verwijderd
Citaat:
49% max wordt sowieso buitenspel gezet na een kabinetsformatie.

Laten we reëel zijn, de PVV gaat niet meer regeren. We kunnen lekker toneelspelen dat Geertje kans maakt maar als we de praktijk bekijken gaat dat niet meer gebeuren, het lijkt mij democratischer om daar eerlijk over te zijn dan dat we de mogelijkheid openhouden dat Geertje een kans maakt.
Tenzij absolute meerderheid.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2015, 11:41
Verwijderd
"Werkgevers bezorgd over groei PVV"

Ja, euh, jullie zijn juist in een uitstekende positie om daar iets aan te doen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2015, 11:55
zeehond23
zeehond23 is offline
waarom bezorgd?
Oud 19-10-2015, 12:45
Dekaloog
Dekaloog is offline
Je kan als democratisch verkozen partij wel besluiten om een andere democratisch verkozen partij buiten te sluiten. Dat is het hele idee, dat je bijvoorbeeld SP kunt stemmen omdat zij VVD uitsluiten. Maar buitensluiting speelt Wilders wel in de hand want PVV is anti-establishment.

Het enige wat PVV wind uit de zeilen kan nemen is een goeie linkse populist.

Die moet dan net als de PVV anti-establishment zijn, net zo hard aansturen op revolutie, en net als de PVV hameren op sociale zekerheid. PVV'ers willen ook gewoon hoge belastingen op de rijken, normaal pensioen en fatsoenlijke zorg. Dat zijn agendapunten uit de linkerhoek. Dat hele segment van de bevolking wordt nu afgeleid met de vluchtelingenkwestie, maar zodra er 'n Nederlandse Bernie Sanders opstaat is dat afgelopen. Mensen zijn alleen vijandig omdat ze bang zijn voor hun eigen hachje. Vind ik helemaal niet raar.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2015, 12:48
Verwijderd
Citaat:
waarom bezorgd?
Omdat een partij als de PVV in heel veel opzichten enorm naar links is verschoven en dus slecht voor de werkgever.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2015, 13:00
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Je kan als democratisch verkozen partij wel besluiten om een andere democratisch verkozen partij buiten te sluiten. Dat is het hele idee, dat je bijvoorbeeld SP kunt stemmen omdat zij VVD uitsluiten. Maar buitensluiting speelt Wilders wel in de hand want PVV is anti-establishment.

Het enige wat PVV wind uit de zeilen kan nemen is een goeie linkse populist.

Die moet dan net als de PVV anti-establishment zijn, net zo hard aansturen op revolutie, en net als de PVV hameren op sociale zekerheid. PVV'ers willen ook gewoon hoge belastingen op de rijken, normaal pensioen en fatsoenlijke zorg. Dat zijn agendapunten uit de linkerhoek. Dat hele segment van de bevolking wordt nu afgeleid met de vluchtelingenkwestie, maar zodra er 'n Nederlandse Bernie Sanders opstaat is dat afgelopen. Mensen zijn alleen vijandig omdat ze bang zijn voor hun eigen hachje. Vind ik helemaal niet raar.
Want polarisatie is de oplossing!
Oud 19-10-2015, 13:05
Dekaloog
Dekaloog is offline
PVV'ers zijn qua standpunten al vrij links, dus hoezo polarisatie?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2015, 13:10
De Veroorzaker
Ok we gaan aansturen op revolutie zonder polariseren.
Oud 19-10-2015, 13:10
zeehond23
zeehond23 is offline
lekker gemiddeld
Oud 19-10-2015, 13:13
De Veroorzaker
17% gemiddeld.
Oud 19-10-2015, 13:14
zeehond23
zeehond23 is offline
zeg je nou dan 83% gemiddelde polarisatie behelst?
Oud 19-10-2015, 13:15
De Veroorzaker
Nee dat 17% van de PVVstemmers familie van maurice de hond is.
Oud 19-10-2015, 13:15
De Veroorzaker
maar gemiddeld he, dat kan ik niet vaak genoeg benadrukken
Oud 19-10-2015, 13:16
De Veroorzaker
aldus een peiling van maurice zijn hond
Oud 19-10-2015, 13:45
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Citaat:
aldus een peiling van maurice zijn hond
Met citaat reageren
Oud 19-10-2015, 17:58
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Begrijpelijk wel (al had zo'n tweede CDA-congres me wel wat geleken, popcorn erbij en genieten), maar heel democratisch lijkt het in ieder geval niet: om bij voorbaat een democratisch gekozen partij uit te sluiten.

Wat vinden jullie ervan? Electoraal slim of speelt 'ie juist Wilders in de kaart? En democratisch gezien verwerpelijk of niet?
Wat is er niet democratisch aan? Als mensen de positie van het CDA niet leuk vinden, stemmen ze toch op een andere partij? Is het ook niet democratisch als de Partij voor de Dieren uitsluit samen te werken met de Partij voor Stierenvechten en Kittenwurging?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2015, 04:57
Pr0xy
Pr0xy is offline
Ik zie het probleem niet zo, als je niet wil samenwerken met een partij, dan doe je het toch niet, het is niet dat het moet.
Reageren

Regels voor berichten