Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2015, 12:49
Verwijderd
.

Laatst gewijzigd op 23-03-2016 om 15:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2015, 13:11
Merle1997
Merle1997 is offline
Klinkt op mij alsof je moeder ook heel nieuwsgierig is ofzo? Kan me goed indenken dat het lastig is voor je nu. Maar eigenlijk is de leugen nu al gaande dus vraag me af of er nog een weg terug is? In dat geval zou je haast nu je moeder eerlijk alles moeten vertellen en aangeven dat het niet gebruikelijk is dat die vader op de koffie komt, aangezien die jongen voor jou komt en niet zijn vader voor je moeder. Ik ken je moeder verder niet, dus weet ook niet in hoeverre ze dat zal begrijpen maar het is wel eerlijk. Ook vraag ik me af of die vader er wel op zit te wachten want die speelt het spel dus wel mee en wil meteen doorrijden. Een leugentje om bestwil moet kunnen? In dat geval kun je tegen je moeder zeggen dat hij moet werken, of een verjaardag heeft, een andere zoon/dochter op moet halen (als die jongen broers of zussen heeft), dat hij gaat sporten etc, daar is vast wel iets op te verzinnen? Ik zou dat in dat geval niet nu al meteen zeggen, maar eerder op het moment dat het dichterbij komt, en dan een beetje nonchalant tussen neus-en-lippen door vertellen zeg maar en er geen 'ding' van maken. Misschien zegt je moeder dan wel iets van 'aah oke jammer, volgende keer beter.' En als dan de volgende keer komt kun je het er alsnog over hebben met je moeder dat je het liever niet wil, als er een volgende keer komt.

Verder zeg je dat je bang bent dat dit uitkomt? Waarom ben je daar bang voor? Ben je bang dat je je moeder kwetst als ze doorheeft dat je liegt? Ik vind persoonlijk dat je moeder nogal hoge verwachtingen heeft door er vanuit te gaan dat die vader wel mee op de koffie komt ook.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2015, 13:16
Elin3
Elin3 is offline
Het is helemaal niet zo raar dat je moeder ouders van mensen waar jij mee omgaat wil leren kennen. Als ze zijn ouders kent zal ze waarschijnlijk makkelijker toestaan dat jij ook een keer naar hem toe gaat. Ik zou er niet zo'n probleem van maken als ik jou was Als het klikt tussen jouw moeder en zijn vader is dat in de toekomst alleen maar fijn!
Oud 23-11-2015, 14:50
Elin3
Elin3 is offline
Nogmaals het is echt niet vreemd als je ouders kennis willen maken met zijn ouders. Zeker als hij niet uit de buurt komt en je hem bijvoorbeeld via internet kent. Ze willen zich er gewoon even van overtuigen dat zijn ouder "goed volk" zijn. Grote kans dat je moeder bij het thuisbrengen even de auto parkeert omdat ze toch echt even kennis wil maken met zijn ouders. Laat het gebeuren, dan ben je er maar vanaf

Mijn moeder was ook altijd heel benieuwd naar de ouders van mensen met wie ik omging, zelfs als ik ze gewoon veilig van school kende.
Oud 23-11-2015, 15:25
Elin3
Elin3 is offline
Heb je dit al eens aan je moeder verteld? Dat wat voor haar vanzelfsprekend is jou een hoop stress bezorgd?
Oud 23-11-2015, 20:26
Pluis
Pluis is offline
praktische problemen bij nieuwe vriendjes zijn nou typisch iets voor op liefde en relatie. Ik heb je topic even verplaatst.

En trouwens, zo'n drama is het toch niet dat die man even koffie komt drinken? Je moeder wil denk ik gewoon een beetje polsen uit wat voor gezin die jongen komt. Jij kan dan toch best alvast met je vriendje wat anders gaan doen? Desnoods gaan jullie de stad/het dorp in.
Oud 23-11-2015, 21:36
Elin3
Elin3 is offline
Heb je al eens naar je moeder uitgesproken dat je het om deze reden geen fijn idee vindt?
Oud 23-11-2015, 22:05
Elin3
Elin3 is offline
Als je het lastig vindt om in een gesprek ter sprake te brengen kan je het misschien ook wel gewoon opschrijven. Ook al is ze je moeder, ze ziet echt niet vanzelf alles wat in jou omgaat
Oud 27-11-2015, 20:55
Merle1997
Merle1997 is offline
Citaat:
Ik heb met haar gepraat, en het is gelukkig opgelost. Het ging een stuk makkelijker dan verwacht
Aah wat fijn om te horen Hoe reageerde ze?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten