Klinkt op mij alsof je moeder ook heel nieuwsgierig is ofzo? Kan me goed indenken dat het lastig is voor je nu. Maar eigenlijk is de leugen nu al gaande dus vraag me af of er nog een weg terug is? In dat geval zou je haast nu je moeder eerlijk alles moeten vertellen en aangeven dat het niet gebruikelijk is dat die vader op de koffie komt, aangezien die jongen voor jou komt en niet zijn vader voor je moeder. Ik ken je moeder verder niet, dus weet ook niet in hoeverre ze dat zal begrijpen maar het is wel eerlijk. Ook vraag ik me af of die vader er wel op zit te wachten want die speelt het spel dus wel mee en wil meteen doorrijden. Een leugentje om bestwil moet kunnen? In dat geval kun je tegen je moeder zeggen dat hij moet werken, of een verjaardag heeft, een andere zoon/dochter op moet halen (als die jongen broers of zussen heeft), dat hij gaat sporten etc, daar is vast wel iets op te verzinnen? Ik zou dat in dat geval niet nu al meteen zeggen, maar eerder op het moment dat het dichterbij komt, en dan een beetje nonchalant tussen neus-en-lippen door vertellen zeg maar en er geen 'ding' van maken. Misschien zegt je moeder dan wel iets van 'aah oke jammer, volgende keer beter.' En als dan de volgende keer komt kun je het er alsnog over hebben met je moeder dat je het liever niet wil, als er een volgende keer komt.
Verder zeg je dat je bang bent dat dit uitkomt? Waarom ben je daar bang voor? Ben je bang dat je je moeder kwetst als ze doorheeft dat je liegt? Ik vind persoonlijk dat je moeder nogal hoge verwachtingen heeft door er vanuit te gaan dat die vader wel mee op de koffie komt ook.
|