Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2015, 18:51
bloodyb
bloodyb is offline
Bennie Jolink vindt Serious Request van 3FM en het Rode Kruis een "publiciteitsstunt waarbij er tonnen aan de strijkstok blijven hangen" en de 3FM Jocks "een stel publiciteitsgeile aanstellers met een megasalaris". Daarom mocht er bij het afscheidsconcert in het Gelredome niet worden gecollecteerd. In plaats daarvan was het een beter idee om te doneren aan het KWF.
Oud 21-12-2015, 18:56
df
df is offline
bedankt voor je mening bennie
Oud 21-12-2015, 18:58
Axel11
Axel11 is offline
Waarin heeft hij ongelijk, bloodyb?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2015, 19:24
bloodyb
bloodyb is offline
Dat die jongens redelijk fors worden betaald valt niet te ontkennen maar dat kun je het Rode Kruis toch niet kwalijk nemen? Ik ga er van uit dat de onkosten voor het Glazen Huis door de Publieke Omroep worden betaald en niet van de eindopbrengst worden afgetrokken. En als je denkt dat de top van het KWF hun werk doet voor een grijpstuiver ben je tamelijk naïef. Misschien kan men. Jolink de cheque die hij van de SNS heeft gekregen doneren aan het KWF.
Oud 21-12-2015, 19:58
Axel11
Axel11 is offline
Dank voor je antwoord!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2015, 20:04
Verwijderd
Ik kan me wel vinden in de oproep van Jolink opzich. Maar dat is meer omdat ik het KWF een belangrijker doel vind.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2015, 21:02
Abby.
Abby. is offline
Da's abnormaal! Da's gwoon nie te geleuuuuve!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2015, 07:13
zeehond23
zeehond23 is offline
Hij heeft gewoon gelijk.
Oud 22-12-2015, 07:41
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Alletwee kan natuurlijk niet met van die sneue sloebers die naar normaal gaan.
Oud 22-12-2015, 07:43
De Veroorzaker
Citaat:
Dat die jongens redelijk fors worden betaald valt niet te ontkennen maar dat kun je het Rode Kruis toch niet kwalijk nemen? Ik ga er van uit dat de onkosten voor het Glazen Huis door de Publieke Omroep worden betaald en niet van de eindopbrengst worden afgetrokken. En als je denkt dat de top van het KWF hun werk doet voor een grijpstuiver ben je tamelijk naïef. Misschien kan men. Jolink de cheque die hij van de SNS heeft gekregen doneren aan het KWF.
Wat naïef dat je ervan uitgaat dat de NPO die onkosten betaalt!
Oud 22-12-2015, 08:35
Verwijderd
Ach, goede doelen met elkaar vergelijken voelt sowieso altijd een beetje gek voor mij. Iedereen moet lekker geven aan waar hij of zij zich goed bij voelt!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2015, 08:46
De Veroorzaker
Precies Kris, sommige mensen vinden zwerfhonden veel belangrijker dan peuters met kanker
Oud 22-12-2015, 08:59
Carn
Carn is offline
De Correspondent hengelt ook weer mooi naar event-driven clicks:
https://decorrespondent.nl/3777/Hoe-...67667-ca9a01a6
Oud 22-12-2015, 09:10
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik ga er van uit dat de onkosten voor het Glazen Huis door de Publieke Omroep worden betaald en niet van de eindopbrengst worden afgetrokken.
Gemeente en lokale horeca draaien grotendeels op voor de kosten, als men al een sluitende begroting heeft (soms ook niet, en dan is het voor de betreffende ondernemers hopen dat de gemeente daar coulant mee omgaat, anders lever je dus gewoon geld in als ondernemer). 3FM/NPO doet verder nog een bijdrage.
Oud 22-12-2015, 09:57
Martiño
Martiño is offline
http://www.volkskrant.nl/economie/fi...uest~a3817297/
Oud 22-12-2015, 09:58
Martiño
Martiño is offline
Haha, jezus wat n zure trien in dat artikel:

Citaat:
Langs zo'n onbenutte route heeft Evelyn Nobel samen met haar man een winkel met Italiaanse delicatessen en een restaurant. Zij kocht voor Serious Request 2000 pizzapunten in, maar tegen het einde van het evenement heeft ze er amper 500 verkocht. 'Ik geef ze nu maar gratis aan mensen mee, want ik ga geen eten weggooien.' Balen van het verlies, ook voor de ondernemers om haar heen, doet ze wel: 'Ik denk erover om vanavond een cheque met min 100.000 euro in de brievenbus van het Glazen Huis te gooien. Namens alle Haarlemse ondernemers.'
Oud 22-12-2015, 10:14
zeehond23
zeehond23 is offline
het was echt fucking druk in Haarlem toen.
Oud 22-12-2015, 11:12
Martiño
Martiño is offline
Ja, alleen bestaat het publiek vooral uit tieners en studenten. Die halen geen pizzapunt bij een delicatessenzaak maar gaan gewoon naar de supermarkt of snackbar om eten te kopen.
Oud 22-12-2015, 11:14
zeehond23
zeehond23 is offline
ja genoeg bejaarden ook hoor. Je moet gewoon niet ineens denken Ik heb een chocoladeding maar voor deze keer ga ik shoarma verkopen
Oud 23-12-2015, 04:26
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Bennie Jolink vindt Serious Request van 3FM en het Rode Kruis een "publiciteitsstunt waarbij er tonnen aan de strijkstok blijven hangen" en de 3FM Jocks "een stel publiciteitsgeile aanstellers met een megasalaris". Daarom mocht er bij het afscheidsconcert in het Gelredome niet worden gecollecteerd. In plaats daarvan was het een beter idee om te doneren aan het KWF.
Goed toch?
Oud 23-12-2015, 12:04
Verwijderd
Citaat:
ja genoeg bejaarden ook hoor. Je moet gewoon niet ineens denken Ik heb een chocoladeding maar voor deze keer ga ik shoarma verkopen
En als je dat wel doet kan dat wel maar dan moet daar wel een beetje meer moeite in worden gestoken denk ik zo.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2015, 00:34
JustInHere97
JustInHere97 is offline
Ik vind dat Bennie Jolink wel een goed standpunt heeft, hij wil hier mee denk ik zeggen dat we eerst na ons eigen landje moeten kijken en zodat hier beter gaat. Zoals doneren aan KWF waar wij in Nederland zeker wel belang bij hebben. Dan dat we geld doneren aan het buitenland. Ik vind zelf, dat het wel nodig is geld te doneren aan 3e wereld landen, maar ik vind dat geld van goede doelen in Nederland net zo belangrijk is, zodat wij als Nederlanders er op vooruit gaan. Zoals voedselbank, KWF, longfonds, ouderefonds gehandicapten fonds ect.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2015, 00:36
Verwijderd
Hoe kom je erbij dat hulp op een andere plek niet minstens even effectief is en waarom zijn mensen hier in Nederland belangrijker?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2015, 06:25
JustInHere97
JustInHere97 is offline
Niet even effectief zeg ik niet, tenminste direct en zo bedoel ik het ook niet.
Ik vind dat er in Nederland, over algemeen genoeg verbeterpunten zijn, met name wat ik merk in de zorg na al die bezuinigingen. Tuurlijk armere landen hebben ook geld nodig, voor primaire behoeftes. Maar in Nederland kunnen we ook niet al teveel missen.
Ik vind dat de media meer aandacht schenkt aan arme landen, dan aan ons eigen landje op gebied van goede doelen.
Niks tegen 3FM serious request, is een leuke actie, maar wanneer is er een weekdurende evenement voor Nederland zelf, met de zelfde hoeveelheid aandacht? Zolang ik dit niet tegen kom, blijft mijn mening voorlopig zo.

Laatst gewijzigd op 24-12-2015 om 06:31.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2015, 07:48
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik vind dat Bennie Jolink wel een goed standpunt heeft, hij wil hier mee denk ik zeggen dat we eerst na ons eigen landje moeten kijken en zodat hier beter gaat. Zoals doneren aan KWF waar wij in Nederland zeker wel belang bij hebben. Dan dat we geld doneren aan het buitenland. Ik vind zelf, dat het wel nodig is geld te doneren aan 3e wereld landen, maar ik vind dat geld van goede doelen in Nederland net zo belangrijk is, zodat wij als Nederlanders er op vooruit gaan. Zoals voedselbank, KWF, longfonds, ouderefonds gehandicapten fonds ect.
PVV-alert.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-12-2015, 07:59
Elin3
Elin3 is offline
Wat ik wel denk is dat je met een paar euro in een ontwikkelingsland een veel groter verschil kunt maken dan hier in Nederland. Je hebt bijvoorbeeld acties waarbij je voor €5 een kip kunt kopen voor een arm gezin ergens aan de andere kant van de wereld, of voor wat meer geld een geit of koe. De mensen daar kunnen inkomen verwerven met het dier en hebben een voedselbron. Het is een voor ons goedkope investering met resultaat op langere termijn. En tsja, wat doe je voor dat bedrag in Nederland? Een paar boodschappen voor een arm gezin misschien, maar dat is geen investering op lange termijn in dat gezin.

Natuurlijk is een goed doel in Nederland steunen ook belangrijk, maar ik begrijp ook heel goed waarom mensen geld zouden geven aan een project in het buitenland.
Oud 24-12-2015, 09:05
Verwijderd
Citaat:
Niet even effectief zeg ik niet, tenminste direct en zo bedoel ik het ook niet.
Ik vind dat er in Nederland, over algemeen genoeg verbeterpunten zijn, met name wat ik merk in de zorg na al die bezuinigingen. Tuurlijk armere landen hebben ook geld nodig, voor primaire behoeftes. Maar in Nederland kunnen we ook niet al teveel missen.
Ik vind dat de media meer aandacht schenkt aan arme landen, dan aan ons eigen landje op gebied van goede doelen.
Niks tegen 3FM serious request, is een leuke actie, maar wanneer is er een weekdurende evenement voor Nederland zelf, met de zelfde hoeveelheid aandacht? Zolang ik dit niet tegen kom, blijft mijn mening voorlopig zo.
Hoe kom je erbij dat we in Nederland niet al te veel kunnen missen? We stromen hier over van het eten en de spullen? Voor welke zielige bevolkingsgroep in Nederland (behalve nieuwe vluchtelingen) zou er een hulpactie op touw gezet moeten worden?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2015, 09:38
De Veroorzaker
Sowieso, hoe meer mensen er dood gaan aan kanker hoe meer er overblijft voor de rest
Reageren

Regels voor berichten