Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2002, 21:34
Sasbeest
Sasbeest is offline
Ik heb een vriend en het gaat niet goed met hem. Hij heeft het veel te druk, met bergen hw, sporten, zijn werk e.d. Hij ziet het niet zo erg meer zitten, en hij weet niet wat ie moet doen. Hij denkt er niet over om zelfmoord te plegen, maar hij ziet geen oplossingen meer. Heel veel mensen om mee te praten heeft ie niet. Hij weet dat ik er wel voor hem ben, en we praten veel. Maar ik voel me altijd zo machteloos en ik weet niet goed wat ik moet doen of zeggen. Heeft iemand dit ook meegemaakt (of maakt nu mee) en heeft er iemand tips over wat ik moet doen?
Oud 12-04-2002, 21:47
mathfreak
mathfreak is offline
Als je vriend het met te veel dingen te druk heeft is het zaak dat hij voor zichzelf een tijdsindeling maakt zodat hij in ieder geval op tijd ontspanning heeft en voldoende tijd heeft om zich met zijn (huis)werk bezig te houden. Als hij dat doet heeft hij voldoende overzicht over wat al gedaan is en wat nog gedaan moet worden en hoeft hij niet meer bang te zijn dat hij geen uitweg meer ziet.
Oud 12-04-2002, 21:50
Verwijderd
op een gegeven moment kan je niets meer doen, en daar moet je je dan ook bij neerleggen laat hem lekker zijn eigen problemen oplossen )ookal lijkt het niet of die er zijn)

noot van mijn zus:

he, maaR HIJ HEEFT HELEMAAL GEEN PROBLEMEN..
IEDEREEN HEEFT HUISWERK.. IEDEREEN HEEFT HET DRUK en moet werken en sporten en das normaal.. als jej daar niet mee om kan gaan moet je dat eerst leren
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 21:53
Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
*pixie* schreef:
he, maaR HIJ HEEFT HELEMAAL GEEN PROBLEMEN..
IEDEREEN HEEFT HUISWERK.. IEDEREEN HEEFT HET DRUK en moet werken en sporten en das normaal.. als jej daar niet mee om kan gaan moet je dat eerst leren
Ff nie als aanval op je zus bedoeld maar; hoe weet jij of hij problemen heeft of niet. Okeej, iedereen heeft het druk dat weet ik, maar niet iedereen heeft het zo druk dat hij of zij er onderdoor gaat. Da's toch niet gezond meer,als je zoveel moet doen dat het allemaal niet meer gaat...
Oud 12-04-2002, 21:55
Verwijderd
sommige mensen zijn gewoon zwakker en kunnen nergens tegen blijkbaar, want je schrijft niet wat er precies mis is
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 21:57
Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
*pixie* schreef:
sommige mensen zijn gewoon zwakker en kunnen nergens tegen blijkbaar, want je schrijft niet wat er precies mis is
Ok, laat ik wat duidelijker zijn. Hij moet elke dag tot zo rond 17.00 uur naar school. Dan moet hij gaan werken (+- 2 uur) en daarna nog huiswerk. In het weekend filmen voor de omroep+ nog ander weg+ huiswerk. Daarnaast heeft hij in zijn verleden dingen mee gemaakt die heel af en toe terug kome, en dat werkt ook niet echt positief. Hij probeert er niet aan te denken, maar soms kan het gewoon niet anders
Oud 12-04-2002, 22:08
Verwijderd
als hij dingen meegemaakt heeft die heel ernstig zijn kan hij beter prof hulp zoeken of naar de schoolpsych gaan...

verder klinkt het gewoon normaal..
als je het te druk heb is dat vaak je eigen schuld.. als je geen tijd heb voor een baan naast je school moet je dat gewoo niet doen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten