Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Bekijk resultaten poll: Welk afval scheid jij?
Groente-, fruit-, en tuinafval (gft) 10 40.00%
Glas 20 80.00%
Papier 20 80.00%
Klein Chemisch Afval (KCA) 14 56.00%
Plastic (voor zover de bedoeling natuurlijk) 13 52.00%
Drankenkartons (experiment in sommige gemeenten) 7 28.00%
Kleding/textiel/schoenen (voor zover de bedoeling natuurlijk) 17 68.00%
Afgedankte elektrische apparaten 13 52.00%
Metaal, ijzer en blik (experiment in sommige gemeenten) 5 20.00%
Grof afval 15 60.00%
Anders, namelijk: ... 0 0%
Ik scheid niets 2 8.00%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2016, 13:39
Axel11
Axel11 is offline
Klik klik klik.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2016, 13:40
df
df is offline
Menselijk en materieel
Oud 07-01-2016, 13:41
bloodyb
bloodyb is offline
Ik heb een koelbox waar ik papier in bewaar (blijft het lang goed) en plastic zooi hou ik apart.
Oud 07-01-2016, 14:08
WolterB
WolterB is offline
GFT kan ik helaas niet scheiden, want we hebben alleen een ondergrondse container.
Glas en kleine huishoudelijke apparaten worden eens in de twee wekend aan huis opgehaald als je ze in een zwart kratje doet.
Zelfde geldt voor blik, plastic en dranenkartons in een daarvoor bestemde plastic zak.
KCA, voornamelijk batterijen, probeer ik eens in ze zoveel tijd weg te brengen.
Een plek waar ik kapotte kleding/textiel naar toe kan brengen heb ik nog niet gevonden. Gooi het nu in de vuilnisbak of maak er poetslappen oid van.
Grof afval gooi ik eigenlijk alleen maar weg bij verhuizingen, maar dan gaat het netjes naar het afvalplein.

En ik ben anders, namelijk vergeten aan te klikken, want ik bewaar doppen van HDPE-materiaal voor KIKA.

Als ik de twee dingen die ik nog niet scheid ook kan regelen ga ik denk ik van 8-12 vuilniszakken per jaar naar 2 of 3 overigens
Oud 07-01-2016, 14:21
Mr Soija
Mr Soija is offline
Ik gooi (bijna) altijd glas in de glasbak. Dan neem ik ook meteen plastic mee, maar normaal gaat plastic de prullenbak in, want alles is plastic. Heb niet de plek om alles te scheiden.

Papier recycle ik niet wegens gebrek aan voorzieningen in de buurt. De container zit altijd vol, dus ik probeer het ook niet meer. Als de gemeente het niet wil, dan niet hè.

Kleding gaat in de kledingbak. Grofvuil wordt opgehaald of weggebracht, maar soms ook tot huisafval gemaakt. M'n buren typen echt alles in de container, spijkerbroeken, karton, bouwafval.

Huishoudelijkapparatuur gaat naar de gamma. Batterijtjes meestal gewoon in de prullenbak. Ik voel wel weerstand om bijv batterijen of glas weg te gooien.
Oud 07-01-2016, 14:23
Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
GFT kan ik helaas niet scheiden, want we hebben alleen een ondergrondse container.
Glas en kleine huishoudelijke apparaten worden eens in de twee wekend aan huis opgehaald als je ze in een zwart kratje doet.
Zelfde geldt voor blik, plastic en dranenkartons in een daarvoor bestemde plastic zak.
KCA, voornamelijk batterijen, probeer ik eens in ze zoveel tijd weg te brengen.
Een plek waar ik kapotte kleding/textiel naar toe kan brengen heb ik nog niet gevonden. Gooi het nu in de vuilnisbak of maak er poetslappen oid van.
Grof afval gooi ik eigenlijk alleen maar weg bij verhuizingen, maar dan gaat het netjes naar het afvalplein.

En ik ben anders, namelijk vergeten aan te klikken, want ik bewaar doppen van HDPE-materiaal voor KIKA.

Als ik de twee dingen die ik nog niet scheid ook kan regelen ga ik denk ik van 8-12 vuilniszakken per jaar naar 2 of 3 overigens
hoezo gebruik jij zo weinig vuilniszakken?
Oud 07-01-2016, 14:27
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
hoezo gebruik jij zo weinig vuilniszakken?
Omdat ik alleen GFT en af en toe wat kleding in de vuilniszakken doe naast afval dat écht niet te scheiden valt. En dat is niet veel als je een beetje oplet met wat je koopt en hoe je het weg gooit.

Drankenkartons en blik bijvoorbeeld scheiden scheelt mij denk ik zo'n 30-40% aan volume.
Oud 07-01-2016, 14:31
Mr Soija
Mr Soija is offline
Maar dan laat je gft dus anderhalve maand gisten in huis?
Oud 07-01-2016, 14:35
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Maar dan laat je gft dus anderhalve maand gisten in huis?
Citaat:
Mijn huis heeft een balkon.

Ik heb een kleine container op het balkon staan waar ik een vuilniszak in heb. Zeker in de zomermaanden knoop ik de zak dicht na verloop van tijd als hij nog niet vol is en doe ik die zak in een nieuwe, lege zak waardoor ik geen stank heb
Oud 07-01-2016, 14:42
Verwijderd
Wij hebben ook een papiercontainer, dat maakt het wel makkelijk. Al helemaal omdat we vrij veel reclame krijgen en met enige regelmaat via internet shit bestellen dat in grote dozen wordt geleverd. GFT afval scheid ik ook, maar ik wil daar strikter in gaan zijn betreft groente en fruit weggooien, met name bij koken. Dan gooi ik vaak spul toch uit gemak gewoon in de vuilniszak. Maar ik doe mijn best. We verzamelen plastic ook apart en dat wordt ook opgehaald. Glas gaat naar de glasbak en kleding/schoenen gaan naar de kledingcontainer.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 14:42
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Halogeenrijk en halogeenarm.
Oud 07-01-2016, 14:44
Verwijderd
Oh, en sinds ik een hoortoestel heb en dus grootverbruiker van batterijen ben, lever ik die inderdaad ook braaf in. Ik ben daar wel strikter in geworden.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 14:44
De Veroorzaker
Wat zeg je?
Oud 07-01-2016, 14:50
Verwijderd
Of je doof bent.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 14:52
Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:

Ik heb een kleine container op het balkon staan waar ik een vuilniszak in heb. Zeker in de zomermaanden knoop ik de zak dicht na verloop van tijd als hij nog niet vol is en doe ik die zak in een nieuwe, lege zak waardoor ik geen stank heb
Waarom geen pedaalemmerzakjes dan? Die je regelmatig wegtyft? Of gewoon andere plastic tassen.
Oud 07-01-2016, 15:13
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Waarom geen pedaalemmerzakjes dan? Die je regelmatig wegtyft? Of gewoon andere plastic tassen.
Omdat ik geen ruimte voor een vuilnisbak in mijn keuken heb
Oud 07-01-2016, 15:20
Elin3
Elin3 is offline
Ik wil ook wel GFT en plastic scheiden, maar daar is hier in de buurt geen inzamelpunt voor. Papierafval houdt ik soms apart, karton gooi ik wel altijd netjes in de papierbak.
Oud 07-01-2016, 15:27
Verwijderd
Houdt
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 15:38
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Houdt
Auw. ik typ altijd zo slecht als ik op mijn telefoon schrijf Moet meer mijn aandacht er bij houden.
Oud 07-01-2016, 15:56
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Auw. ik typ altijd zo slecht als ik op mijn telefoon schrijf Moet meer mijn aandacht er bij houden.
Goeie smoes man.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 15:56
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Goeie smoes man.
Het gebeurt mij nooit als ik achter mijn laptop zit.
Oud 07-01-2016, 16:03
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Het gebeurt mij nooit als ik achter mijn laptop zit.
Ik geloof er geen kut van!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 17:53
Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Omdat ik geen ruimte voor een vuilnisbak in mijn keuken heb
Ieder zijn eigen vorm van praktisch.
Oud 07-01-2016, 18:53
Verwijderd
Niets want de afvalstoffenheffing gaat omhoog maar ik moet er zelf meer voor doen en het komt op wat uitzonderingen na toch op dezelfde hoop.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 18:54
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Ik scheid niks

Laatst gewijzigd op 07-01-2016 om 19:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2016, 18:55
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik schIJd niks
Are you kidding me?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 19:13
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Citaat:
Are you kidding me?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 19:20
Axel11
Axel11 is offline
Vooral omdat het ook nog correct in de topictitel en poll staat

Kusje hoor
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 19:22
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Heb het veranderd! Vind het wel fijn hoor dat je me verbeterd .
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 19:25
Axel11
Axel11 is offline
verbetert
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 19:32
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Citaat:
verbetert
Dat ja.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 19:35
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 19:39
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Is het niet verbeterd dan? O.o
Met citaat reageren
Oud 07-01-2016, 19:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Toch meer dan ik dacht: glas, papier (gaat naar de sportvereniging), KCA, kleding en natuurlijk oude elektra.
Oud 07-01-2016, 19:51
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Doppen voor Kika lever ik in op het werk en op het werk zamelen we die ook in trouwens
Oud 07-01-2016, 19:59
Verwijderd
Oh jah, glas gaat wel apart ja.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2016, 01:02
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Alles wat hier mogelijk is. Glas en papier hebben containers. Huisafval en drankkartons worden opgehaald. Grofvuil moet je naar de stort brengen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2016, 01:19
Changshan
Changshan is offline
Ze zijn lekker aan het nudgen hier in Overvecht. Voor papier, plastic en GFT heb je thuis een bak en voor restafval moet je naar de container lopen. Prima plan wat mij betreft, en gaat hier ook goed. Er gaat nog maar weinig de prullenbak in. Houd zelf verder nog het glas apart.
Oud 08-01-2016, 06:53
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Niets want de afvalstoffenheffing gaat omhoog maar ik moet er zelf meer voor doen en het komt op wat uitzonderingen na toch op dezelfde hoop.
Hier kost het storten van 1 vuilniszak in de ondergrondse container €2,88 extra bovenop alle heffingen
Oud 08-01-2016, 07:45
Elin3
Elin3 is offline
Ondergrondse containers zijn gratis hier, maar je moet wel een pasje hebben om de container te openen
Oud 08-01-2016, 07:47
De Veroorzaker
Niks is gratis.
Oud 08-01-2016, 07:48
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Niks is gratis.
Correctie: Als gebruiker hoef ik geen bedrag per afvalzak te betalen voor het gebruik van de ondergrondse container.
Oud 08-01-2016, 09:28
Miekje*
Miekje* is offline
Er word hier praktisch niets aangeboden want laatst hebben ze de container voor plastic weggehaald Ik heb wel een kledingcontainer in mijn straat.

Ik verzamel papier, blikken, pakken, glas en doppen apart en breng ze naar het recyclepunt twee straten verderop.
Oud 08-01-2016, 09:52
Elin3
Elin3 is offline
Volgens mij wordt plastic eens in de paar weken opgehaald hier. Ik ga het eens opzoeken, want plastic scheiden is weinig extra moeite.
Oud 08-01-2016, 10:57
Abby.
Abby. is offline
In Tilburg moest ik beter scheiden dan ik deed. Plastic apart enzo. Vlak voordat ik er wegging kreeg ik daar nog even een officiële waarschuwing voor
Met citaat reageren
Oud 08-01-2016, 10:58
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Volgens mij wordt plastic eens in de paar weken opgehaald hier. Ik ga het eens opzoeken, want plastic scheiden is weinig extra moeite.
Als je niet veel ruimte hebt is het natuurlijk wel behoorlijk irritant.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2016, 11:14
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Als je niet veel ruimte hebt is het natuurlijk wel behoorlijk irritant.
Ik kan het plastic, wanneer de zak vol is, makkelijk in de schuur of in de balkonkast zetten tot de ophaaldag.
Oud 08-01-2016, 11:15
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
alleen kleding en grofvuil.
Oud 08-01-2016, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Niks is gratis.
ZUURSTOF=DUURSTOF
Met citaat reageren
Oud 08-01-2016, 11:27
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik kan het plastic, wanneer de zak vol is, makkelijk in de schuur of in de balkonkast zetten tot de ophaaldag.
Precies. Maar niet iedereen heeft een schuur of balkonkast
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten