![]() |
|
![]() |
Oke nou gaat dit topic er meer over waarom ik nie uit de kast zou komen...
Man ik denk er zelf amper over na heb gwn een vermoeden dat ik homo ben ma weet t nie eens zeker. En als ik meiden zoen denk ik nie van: ik zal s ff bewijzen dat ik geen homo ben.... Dus graag ontopic! Er zijn trouwens zoveel jongens die van alles met elkaar doen. Hele voetbalteams die elkaar rukken in de douche. |
![]() |
|
Mijn gehele tekst/antwoord was a.d.v. de twee de teksten die jezelf hebt geschreven, mijn conclusie was geheel on-topic. het antwoord op je vraag verweven in de tekst alwaar het 'zeer ' ligt waar je ook mee loopt. Uit de kast komen vind ikzelf zoooo overdreven. Wanneer jij je seksuele voorkeur lekker voor jezelf wilt houden, moet je dat zeer zeker doen. Er zijn erbij die vinden het fijn om uit de kast te komen, maar gelukkig is het geen must.
Voor wat betreft deze uitspraak: En als ik meiden zoen denk ik nie van: ik zal s ff bewijzen dat ik geen homo ben.. Een stuk eerder zei je nog: Maar je hebt gelijk: ik wil mn vrienden laten zien dat ik gwn met meiden ga. lijkt tegenovergesteld. Zie dit niet als aanval hé, Je seksualiteit ontdekken kan een hele pittige reis zijn voor sommigen. En ik lees door de regels, dat door de omgeving je hier niet echt in kan opbloeien/opgroeien. Dus maak je zeer zeker niet te druk, over wat de omgeving vind van jou al is dat moeilijk omdat je je niet echt kan uiten. Uiteindelijk wordt en gaat dat steeds gemakkelijker. Met wat vrienden in vertrouwen en om mee te spelen wordt zo ook de reis aangenamer! |
![]() |
|
Je wilt alleen seks met mannen en wordt alleen verliefd op mannen > homoseksueel.
Je wilt seks met zowel mannen als vrouwen en wordt verliefd op mannen en vrouwen > biseksueel. Je wilt alleen seks met vrouwen en wordt alleen verliefd op vrouwen > heteroseksueel. Alle andere varianten > waarschijnlijk biseksueel. En geen van dat alles maakt uit, is erg, slecht of wat dan ook. Het is puur een term bedacht door mensen om makkelijk te kunnen labelen. Als je zoals jij regelmatig seks hebt met mannen en meer seks wilt met mannen, dan is het redelijk duidelijk voor de meeste mensen dat je geen hetero bent, ongeacht of je daar wat over zegt tegen degenen waar je seks mee hebt. En als vrienden je om je geaardheid niet meer willen, dan ben je beter af zonder ze, want dan zijn het waardeloze vrienden. Kortom, maak je niet zo druk en wees eerlijk tegen je vrienden over wat je wilt, in het ergste geval zeggen ze nee, en dan weet je ook waar je aan toe bent.
|
wat is daar nu stiekem aan aan wat je privé uitspookt? ik zie daar niets stiekems in. Dat is voor jou, jezelf en jij alleen.
Ik vind dat werkelijk zo overdreven dat uit de kast komen. Een hetero gaat toch ook niet iedereen langs om even te melden dat ie hetero is. Waarom moet iemand met een andere smaak wel alles op tafel gooien??? Slaat als een lul op een drumstel. |
![]() |
|
Het is heel prettig om je geaardheid niet krampachtig verborgen te hoeven houden. Wat als je een relatie krijgt, maar je partner niet aan je ouders kunt voorstellen omdat zij helemaal niet weten dat je op dat geslacht valt?
Belangrijk is in elk geval dat je zelf je eigen geaardheid accepteert. Als je het zelf niet accepteert en je er voor blijft schamen maakt dat je zelfvertrouwen kapot.
|
Maar accepteren is wel heel wat anders dan in de Telegraaf zetten (uit de kast komen) dat je homo of bi bent. Wanneer hij zelf weet, wat ie is (waarom dat labeltje?) komt de rest vanzelf wel, en wilt hij dat afschermen van de buitenwereld, prima, wordt je geluk echt niet minder door.
Misschien wil hij ook helemaal geen label, maar valt hij voor een persoon en interesseert hem t niet wat dat moge zijn/moge heten.. Wij de 'evil ' buitenwereld moeten zo nodig alles een naam geven, want das makkelijk en plaatsen we je in een hokje. We moeten wel acceptatie door jezelf en acceptatie door de buitenwereld scheiden. Zijn echt twee geheel aparte onderwerpen/werelden. Laatst gewijzigd op 15-02-2016 om 17:36. Reden: tiepvout |
![]() |
||
Citaat:
Verder moet hij zelf weten wat hij doet, maar als hij toch al met andere jongens in bed ligt komt 'de evil buitenwereld' er vast vanzelf achter. Dan is het vast fijner als je ze het ze zelf hebt kunnen vertellen.
|
' Waarom zou je dingen voor je vrienden en / of familie verborgen moeten houden? '
Waarom moet je daar op je 16de voor uit komen? Het is toch zo dat wij als buitenwereld zo een jongen het liefst een labeltje omhangen? Jij komt al helemaal met een lijstje, prima opgesomd, wat die jongen kan zijn. Laat die jongen lekker ontdekken. Als hij wat ouder is, kan hij misschien net zo als iedere hetero dat doet zijn hele familie inlichten dat zijn smaak anders is dan anderen, of eerder waarschijnlijk gelijk is aan velen.Ligt eraan hoe je t bekijkt. Ik kan echt niet begrijpen waarom je nu perse moet vertellen welke smaak je hebt, ongeacht de leeftijd btw. En wanneer de buitenwereld ontdekt dat zijn smaak anders is, so be it. Blijft nog zijn leven. Ik heb er ook even mijn geheugen in gedoken en ik ben werkelijk in heel mijn vrienden en kennissen kring niemand tegengekomen die vooraf ging roepen:Ik zal eerlijk bekennen maar ik ben hetero.. Dat doet niemand, dus waarom zou je het wel doen wanneer je smaak anders is. |
![]() |
||
Citaat:
Labeltjes zijn handig zodat het teksten voorkomt als 'ik ben een hetero jongen die seks heeft met een andere hetero jongen en wil die hetero jongen graag pijpen', wat het voor iedereen wat lastiger te begrijpen maakt. Als ik het Seksualiteit forum hier een beetje mag geloven is het vooral zo dat mensen niet willen (zeggen) dat ze iets anders zijn dan hetero, ongeacht met hoeveel mensen van hetzelfde / andere geslacht ze in bed liggen, want dat is negatief en dat mag niet. En dat is absoluut wel schadelijk. Ik heb trouwens ook nog niemand gehad die specifiek zei 'ik ben een man!' of 'Ik houd van chocola!' of 'ik heb 2 benen!'. Niemand die zich ooit heeft voorgesteld met 'Hey, ik ben niet gehandicapt! En niet autistisch!' ook. Verrassend genoeg het omgekeerde wel een aantal keer... Vast toeval.
||
Citaat:
![]() Maar verder hoeft niemand van mij te vertellen aan zijn familie of vrienden dat hij/zij (alleen) seks heeft met mensen van hetzelfde of het andere geslacht, maar het mag natuurlijk wel. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Tegelijkertijd denk ik inderdaad dat het "gezonder" is om voor je geaardheid uit te komen (op z'n minst zonder schaamte of schuldgevoel tegenover jezelf). Of je nu op mannen, vrouwen, mensen of niemand valt, eigenlijk is het allemaal oké. Het baart mij zorgen dat mensen de druk uit de omgeving als zodanig zwaar ervaren dat ze hun eigen geaardheid of voorkeur niet durven te accepteren. Twee vrienden van mij zijn door angst voor reacties uit hun omgeving lang in de kast gebleven, ze konden hun eigen geaardheid en identiteit niet accepteren en werden mede daardoor depressief. Dat soort gebeurtenissen maakt mij nieuwsgierig naar de gedachtegang van mensen die zo graag, ook tegenover zichzelf, in de kast blijven ![]() Ps. Je kunt me volgende keer ook via PM aanspreken als mijn gedrag me irriteert. Dat voorkomt offtopic gaan ![]()
|
Kijk naar de leeftijd van ts. Is het nu werkelijk zo raar dat hij nog niet over die dingen na wil denken? Het is, ook in onze maatschappij, nog steeds niet heel gemakkelijk om uit de kast te komen. Geef hem zijn tijd hierover na te denken. Dit topic zal hem vast aanzetten tot nadenken....
||
Citaat:
Het is uiteraard niet mijn bedoeling om hem uit de kast te slepen, maar ik ben gewoon benieuwd naar zijn motivatie voor de keuzes die hij hierin maakt.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |