Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2016, 10:17
Verwijderd
Roddels, natuur, leven in de brouwerij, is het leuk om daar te wonen, wat voor sfeertje, etc. Vertel!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2016, 10:22
Axel11
Axel11 is offline
Gewoon een standaarddorp met weinig voorzieningen in een polder. De RandstadRail stopt er, dat is wel handig.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2016, 10:25
Verwijderd
Wel 28000 inwoners zag ik, dus een aantal voorzieningen zal er wel zijn toch

Het is wel één van de ideale locaties tussen Den Haag en Rotterdam, mochten mijn vriend en ik in die steden komen te werken..
Met citaat reageren
Oud 25-02-2016, 10:26
claret
claret is offline
Dit zijn alle Brouwers in Berkel en Rodenrijs

http://www.detelefoongids.nl/brouwer...rodenrijs/7-1/
Met citaat reageren
Oud 25-02-2016, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Dit zijn alle Brouwers in Berkel en Rodenrijs

http://www.detelefoongids.nl/brouwer...rodenrijs/7-1/
Ah bedankt! Nol Brouwer woont er helaas niet zo te zien!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2016, 10:28
Axel11
Axel11 is offline
Natuurlijk zijn er supermarkten, maar geen bioscoop, theater, beperkt/eenzijdig aanbod van restaurant, etc.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2016, 10:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het is een groot dorp. Zijn wel wat winkels en er wordt veel nieuwbouw uit de grond gestampt. Je moet bijna altijd met bus/fiets naar metrolijn E als je richting Rotterdam/Den Haag wil.

Ik zou zelf sneller in Pijnacker gaan wonen. Metro rijdt daar echt door het dorp, behoorlijk aanbod aan winkels, je bent zo in Delft en dicht bij de snelweg.
Oud 25-02-2016, 10:29
Verwijderd
Och ja, bioscoop ga ik toch één keer per jaar heen en naar Rotterdam fietsen voor een avondje uit eten of zo lijkt me ook wel te doen. Anyway.. toekomstdromen
Met citaat reageren
Oud 25-02-2016, 10:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je op fietsafstand van Rotterdam wil zou ik ook naar Bergschenhoek kijken.
Oud 25-02-2016, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Het is een groot dorp. Zijn wel wat winkels en er wordt veel nieuwbouw uit de grond gestampt. Je moet bijna altijd met bus/fiets naar metrolijn E als je richting Rotterdam/Den Haag wil.

Ik zou zelf sneller in Pijnacker gaan wonen. Metro rijdt daar echt door het dorp, behoorlijk aanbod aan winkels, je bent zo in Delft en dicht bij de snelweg.
Maar het is 15km fietsen naar Den Haag, daar ga ik niet voor in het OV zitten denk ik.. Pijnacker is in mijn perceptie een stuk sfeerlozer.. qua huisjes die ik daar langs zie komen is het ook veel meer lelijke nieuwbouw en zo
Met citaat reageren
Oud 25-02-2016, 10:31
Axel11
Axel11 is offline
Of Delft, veel meer voorzieningen en betere verbindingen met Den Haag en Rotterdam.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2016, 10:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Of Zoetermeer
Oud 25-02-2016, 10:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Delft is leuk maar wel duur wonen.
Verwijderd
Citaat:
Als je op fietsafstand van Rotterdam wil zou ik ook naar Bergschenhoek kijken.
Ja dat is qua natuur ook wel mooi, naar Den Haag net wel weer iets minder handig.

En Delft lijkt me ook heel leuk, schattig stadje, maar als je daar ook nog een beetje rustig en mooi wilt wonen is het wel een stuk duurder.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Of Zoetermeer
Oke nu neem ik je niet meer serieus
Met citaat reageren
Oud 25-02-2016, 10:33
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Of Zoetermeer
Over sfeerloos gesproken...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2016, 10:33
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Oke nu neem ik je niet meer serieus
gmta
Met citaat reageren
Oud 25-02-2016, 10:35
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zoetermeer is natuurlijk sfeerloos en gebouwd op papier maar niet duur om te wonen. Je kan met OV en auto makkelijk naar Rotterdam en Den Haag en je hebt daar ook nog voorzieningen zat.
Oud 25-02-2016, 10:35
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
En Delft lijkt me ook heel leuk, schattig stadje, maar als je daar ook nog een beetje rustig en mooi wilt wonen is het wel een stuk duurder.
Ik weet niet precies wat voor (vooral hoe groot) huis je zou zoeken in Delft, maar veel huren in Delft liggen boven de wettelijk maximaal toegestane huur en zijn na het tekenen van het contract eenvoudig met een formulier via de Huurcommissie te verlagen.

/been there, done that
Met citaat reageren
Oud 25-02-2016, 10:36
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet precies wat voor (vooral hoe groot) huis je zou zoeken in Delft, maar veel huren in Delft liggen boven de wettelijk maximaal toegestane huur en zijn na het tekenen van het contract eenvoudig met een formulier via de Huurcommissie te verlagen.

/been there, done that
Koophuis
Met citaat reageren
claret
claret is offline
Citaat:
Ja dat is qua natuur ook wel mooi, naar Den Haag net wel weer iets minder handig.

Wil je een dorpje vanwege de rust? Anders kan je ook gewoon in Den Haag of Rotterdam gaan wonen, zover is het niet om naar de andere stad te gaan.
Met citaat reageren
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou daar zelf iig liever wonen dan in Berkel of Rodenrijs. Sterker nog, ik heb er jaren gewoond.
Oud 25-02-2016, 10:37
Verwijderd
Citaat:
Wil je een dorpje vanwege de rust? Anders kan je ook gewoon in Den Haag of Rotterdam gaan wonen, zover is het niet om naar de andere stad te gaan.

Ja, liever een wat groter/mooier huis in een dorp dan een appartement in de stad

Eigenlijk zijn we verliefd op dit huisje: http://www.funda.nl/koop/kinderdijk/...15-veerdam-35/

Maar dan moet je elke dag met de pont, dat is dan wel weer erg veel gedoe.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2016, 10:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Koophuis
Dan zou ik niet naar Delft gaan want dan betaal je je scheel aan gemeentebelastingen.
Oud 25-02-2016, 10:38
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Zoetermeer is natuurlijk sfeerloos en gebouwd op papier maar niet duur om te wonen. Je kan met OV en auto makkelijk naar Rotterdam en Den Haag en je hebt daar ook nog voorzieningen zat.
Zoetermeer - Rotterdam is nog niet zo comfortabel per OV zou ik zeggen: of met overstap via Den Haag met de trein, of met de bus naar Pijnacker of Berkel en Rodenrijs en dan overstappen op de RandstadRail.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2016, 10:39
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Koophuis
Ah ok, nu snap ik dat je niet in een stad gaat wonen
Met citaat reageren
Oud 25-02-2016, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Ah ok, nu snap ik dat je niet in een stad gaat wonen
Mja, we gaan alleen verhuizen als het echt een huis is waar we ons een heel aantal jaar zien wonen. En bijv. Zoetermeer lijkt me dan vrij onzinnig want met OV ben je ook in 40 minuten in Den Haag vanuit Utrecht dus daarvoor ga ik niet verhuizen
Met citaat reageren
Oud 25-02-2016, 10:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Zoetermeer - Rotterdam is nog niet zo comfortabel per OV zou ik zeggen: of met overstap via Den Haag met de trein, of met de bus naar Pijnacker of Berkel en Rodenrijs en dan overstappen op de RandstadRail.
Op zich wel goed te doen met de zorobus maar minder ideaal dan rechtstreeks natuurlijk.

Citaat:
Mja, we gaan alleen verhuizen als het echt een huis is waar we ons een heel aantal jaar zien wonen. En bijv. Zoetermeer lijkt me dan vrij onzinnig want met OV ben je ook in 40 minuten in Den Haag vanuit Utrecht dus daarvoor ga ik niet verhuizen
Ja dat snap ik idd.
Oud 25-02-2016, 10:46
Verwijderd
Nouja eerst maar eens kijken hoe het gaat lopen met werk, en dan kijken hoeveel hypotheek we zouden kunnen krijgen en wat dingen gaan bezichtigen Rondgluren op Funda maakt wel hebberig..
Met citaat reageren
Oud 25-02-2016, 11:36
df
df is offline
Berkel, zou er zelf niet snel gaan wonen. Maar voor wat jij zoekt klinkt het prima. Je hebt er ook wel echt mooie nieuwbouw (weet niet wat je budget is) bij de Laan van Klapwijk en omgeving.
Oud 25-02-2016, 11:39
zeehond23
zeehond23 is offline
Het is er kut.
Oud 25-02-2016, 11:41
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Ik ken alleen de naam.
Oud 25-02-2016, 11:57
Elin3
Elin3 is offline
En Gouda? Als je graag met OV reist ben je zowel binnen twintig minuten op Den Haag Centraal als op Rotterdam Centraal.
Oud 25-02-2016, 12:12
df
df is offline
Ja maar dan woon je in Gouda.
Oud 25-02-2016, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Berkel, zou er zelf niet snel gaan wonen. Maar voor wat jij zoekt klinkt het prima. Je hebt er ook wel echt mooie nieuwbouw (weet niet wat je budget is) bij de Laan van Klapwijk en omgeving.
Neeee geen nieuwbouw
Met citaat reageren
Oud 25-02-2016, 12:34
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ja maar dan woon je in Gouda.
Gouda is best prima. Centrum heeft nog wat karakter, het is goed bereikbaar, natuur is dichtbij en zeker in het centrum kan de sfeer wel gezellig dorps zijn.
Oud 25-02-2016, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Gouda is best prima. Centrum heeft nog wat karakter, het is goed bereikbaar, natuur is dichtbij en zeker in het centrum kan de sfeer wel gezellig dorps zijn.
Wat ik altijd gehoord heb zijn er idd hele goede stukken Gouda en hele tokkie-stukken. Het is natuurlijk wel één van de oudere steden in Nederland dus best een mooi historisch centrum. Beetje hetzelfde met Dordrecht.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2016, 12:45
Axel11
Axel11 is offline
Maar ja, als Gouda een optie is terwijl jullie werken in Rotterdam en Den Haag, kun je ook net zo goed Den Haag in aanmerking laten komen (ook meer voorzieningen, nachtnet etc.). Dat heeft ook heel aardige buurten. Of is Den Haag geen optie?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2016, 12:52
Verwijderd
Misschien wel, maar ook heel duur voor zover ik weet..
Met citaat reageren
Oud 25-02-2016, 12:57
Axel11
Axel11 is offline
Paar duizend huizen staan er wel te koop in Den Haag voor onder de 200.000 euro. Veruit grootste deel zal wel om een of andere reden afvallen natuurlijk, maar ik denk dat het niet onmogelijk of moeilijker dan (een goede buurt in) Gouda is. Maar goed, genoeg speculatie weer
Met citaat reageren
Oud 25-02-2016, 12:58
Verwijderd
Het is altijd een trade-off he wat je voor de prijs krijgt. Misschien liever in een goede buurt in een wat kleiner dorp/stad dan in een buitenwijk van een grotere stad wonen
Met citaat reageren
Oud 25-02-2016, 13:02
Axel11
Axel11 is offline
Ja natuurlijk. Dat ontken ik ook niet. Het is alleen niet zo dat goede buurten in/rond het centrum van kleinere steden zoals Gouda per definitie goedkoper zijn dan goede buurten in/rond het centrum van grotere steden.

Wij wonen in een buurt met relatief goedkope grote panden in het centrum van Rotterdam. In sommige wijken buiten het centrum van Rotterdam betaal je voor hetzelfde 2-3x zoveel. Soort hypes/overwaardering.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2016, 13:06
Miekje*
Miekje* is offline
Definieer 'goede buurt'? Inbraakpreventie? Kindvriendelijk? Niet of juist wel langs een drukke weg? En park achter het huis? Afwezigheid van 'tokkies'?
Oud 25-02-2016, 13:07
Axel11
Axel11 is offline
Geen tokkies, staat in een post van Krista
Met citaat reageren
Oud 25-02-2016, 13:15
WolterB
WolterB is offline
Als ik het me goed kan herinneren woont daar een ex-forumbaas
Oud 25-02-2016, 13:18
df
df is offline
Benoordenhout, lekker op stand wonen in kankah duh haag.
Oud 25-02-2016, 13:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In Bezuidenhout kan je wel leuk wonen maar dat zijn wel veel appartementen.
Oud 25-02-2016, 13:26
Verwijderd
Waar zouden jullie het liefste een huis kopen, over toekomstdromen gesproken?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2016, 13:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Rotterdam, net buiten het centrum
Oud 25-02-2016, 13:34
Verwijderd
Zolang niet duidelijk is waar we gaan wonen, kopen we geen huis. Huren bevalt prima.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten