Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2016, 20:45
Luukie16
Luukie16 is offline
ik ben veel bezig met geld verdienen en zo snel mogelijk super rijk te worden, mag ik op school en huis aan huis verkopen of geld inzamelen?

ik zamelde voor een goeddoel geld in met ewn vriend met de zin "wij verkopen... en een deel van de oprengst gaat naar..." 80% ging naar onzelf is dit legaal?
en wat moet ik doen om het legaal te maken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2016, 20:59
Elin3
Elin3 is offline
Het is in elk geval ethisch heel erg fout. Zoek een baantje. Geld hebben is veel fijner als je het eerlijk verdient hebt!
Oud 24-03-2016, 18:08
Pluis
Pluis is offline
Je mag verkopen wat je wil, maar in sommige gemeentes mag je niet zomaar overal verkopen. Je moet dus even op de website van je gemeente opzoeken of je een vergunning nodig hebt. De zoekterm die je moet gebruiken is "venten".

Zo mag je bijvoorbeeld vaak niet op scholen verkopen tenzij je toestemming hebt van het schoolbestuur, en mag je vaak ook niet in het stadscentrum of buiten winkeltijden dingen verkopen.

Verder is het misleidend als je zegt dat je een bepaald percentage afstaat aan een goed doel, maar dat vervolgens niet doet. Als je daar toch reclame voor maakt, kun je door de reclame code commissie op de vingers getikt worden.
Oud 25-03-2016, 09:56
feniks
feniks is offline
Citaat:
ik ben veel bezig met geld verdienen en zo snel mogelijk super rijk te worden, mag ik op school en huis aan huis verkopen of geld inzamelen?

ik zamelde voor een goeddoel geld in met ewn vriend met de zin "wij verkopen... en een deel van de oprengst gaat naar..." 80% ging naar onzelf is dit legaal?
en wat moet ik doen om het legaal te maken?
...en dit is de reden waarom ik zelden tot nooit geld geef aan goede doelen. Het geld komt vaak terecht bij inhalige, zielige graaiers.
En daar doe ik niet aan mee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten