Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik snap aan de ene kant de reactie van ''wtf maakt het uit?'', maar tegelijk ook wel jouw twijfel. Mijn gezin bestond uit een vader uit een rijke, zichzelf erg belangrijk vindende familie en een moeder uit een arbeidersgezin. Nou was en is mijn vader niet rijk-rijk, maar we woonden wel in een redelijk dure wijk (niet 't Gooi rijk, maar wel grote huizen, grote tuinen en goede banen) wat voor mijn moeder toch wel een soort van shock was.
Het is wel ontzettend waar dat geld in principe geen rol hoeft te spelen, maar het verschil tussen arbeidersgezin/familie en rijke familie is niet alleen in geld, maar ook in manier van doen en leven. Ik merk dat ik met de familie van mijn moeder een hele andere band heb dan met die van m'n vader. Wat het voor jou misschien ook wel eng maakt is dat families die van wat hogere (ooooh politiek incorreeeect!!!) afkomst zijn, zichzelf vaak ook veel belangrijker vinden en dat is denk ik de grootste barrière. Nou moet ik zeggen dat dat enorm afneemt met de generaties en ik denk dat de meeste mensen het nu al veel minder hebben, en als zo'n meisje zichzelf wél veel beter vindt dan jij, dan is ze je eigenlijk gewoon niet waard. Dus, vaag verhaal, maar ik zou me over je schaamte heen zetten. Eigenlijk is het veel knapper dat jij, als 'gewone' jongen bent gaan studeren en hard werkt voor je geld dan dat zij met het geld van papa is gaan studeren. Probeer je waarde uit iets anders dan je geld te halen. ![]()
||
Citaat:
Als het meisje waar je op oog op is gevallen geen probleem heeft me het verschil in rijkdom lijkt het mij dat er geen probleem is. Mijn eerste vriendje komt uit een rijk gezin, en ik uit een gezin waar mijn moeder zich kapot werkte en dan nog geen geld had om de meeste dingen te doen. Toch heb ik me er nooit voor geschaamd, en hij vond het ook geen probleem, hij voelde zich thuis bij ons omdat hij met open armen werd ontvangen. Uiteindelijk gaat het dan niet om afkomst, maar om de connectie tussen twee personen. Ik heb een heerlijke relatie gehad met mijn eerste vriendje, ondanks de verschillen in rijkdom. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik bedoel, geen enkele student is rijk, tenzij ze inderdaad geheel op kosten van pappie en mammie leven, maar dan zijn ze zelf alsnog niet rijk. Bovendien studeert de ts, dus het lijkt me dat hij dan toch ook een redelijk inkomen gaat krijgen later. Het enige probleem zou dan kunnen zijn dat een meisje in kwestie zo verwend is dat ze een vent wil die haar ook onderhoudt, maar dat lijken me dan echt niet de meisjes die je überhaupt zou willen hebben. Achtergrondverschillen zijn er idd wel, maar die lijken me in deze situatie een stúk minder onoverkomelijk dan vijftig jaar geleden, of bijvoorbeeld tussen twee culturen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Samenzweringstheorien werken als religie Ensenata | 61 | 26-06-2009 19:04 | |
Liefde & Relatie |
Vallen vrouwen op jongens met geld?? PierdeRegenworm | 117 | 08-02-2005 22:20 | |
Verhalen & Gedichten |
De amulet van Antar Twijg | 26 | 12-01-2004 06:15 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Boekverslag meisje niemand.... HELP! flipkip | 2 | 13-06-2003 08:41 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Onderwijs Nate | 25 | 15-02-2003 17:17 |