Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2011, 22:19
Diraro
Diraro is offline
Hallo allemaal,

Ik ben een student van 21 en zit met een vervelende kwestie. Ik merk dat de meeste meisjes dat ik leer kennen altijd rijk zijn. Ouders die een zeer hoge functie hebben, een immense villa, en ga zo maar door. Zelf ben ik helemaal niet rijk. Mijn ouders werken beide gewoon als arbeider, ik leef in een redelijk klein huis, en voel dat ik minder heb dan mijn vrienden. Ik heb me nooit op mijn gemak gevoeld op die manier. Ik schaam mij dan helemaal over mijn leven, mijn omgeving. En nu ben ik een meisje tegen het lijf gelopen.Ik vind haar heel leuk, maar nu ik ondervonden heb dat ze rijk is, heb ik plots geen zin meer om daar nog moeite in te steken. Ik heb het al paar keer meegemaakt, en voor mij werkt dat precies niet. Moet ik mijn gedachtengang bijsturen en mij gewoon laten gaan, om mss achteraf te ondervinden dat ze niets met mensen van een lagere stand wil te maken hebben? Ik ben waarschijnlijk niet de enige die dit al meegemaakt heeft, maar heeft iemand raad?
tnx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2011, 22:23
EZBlade
EZBlade is offline
Mijn ouders zijn ook niet rijk. Ik heb ook wel eens een meisje met ouders gehad met meer geld. Maar wat is rijk. Als je verliefd bent zal dat helemaal niks uit maken.
Ieder meisje dat bij mijn ouders over de vloer is geweest, zei dat ze graag bij mij thuis kwam. Het gaat er niet om hoeveel geld iemand heeft, maar of ze zich welkom bij je voelen.
Je gooit jezelf gewoon een blokkade op
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 22:29
Diraro
Diraro is offline
Ik heb nog nooit een meisje meegebracht bij mij thuis...puur uit schaamte...ik weet dat is echt erg, daarom dat relaties bij mij niet lang stand houden. Voor mij is dat idd precies een blokkade. En ja maar toch ik voel me niet goed bij het verschil van normaal tot minder dan normaal versus rijk rijk. Zit daar soms echt hard over na te denken. Ik leef trouwens ook in een sociale woning bij mijn ouders...En voor mij is dat echt een teken van niet normaal...mabon
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 22:38
Tink*
Tink* is offline
Dat meisje is dan toch verliefd op jou als persoon, niet op je geld. Waarom zou je je schamen? Je ouders werken toch hard voor wat ze hebben? Ik denk dat jij zelf je schaamte moet overwinnen, want een meisje zal het niet erg vinden, jij hebt er zelf het meeste last van.
Oud 29-09-2011, 22:38
EZBlade
EZBlade is offline
Maar waar ben je bang voor? Dat ze je niet moet, omdat je ouders niet rijk zijn. Een meisje vindt je leuk omdat jij het bent. Anders is je relatie toch sowieso al niet gezond.

Als ik een vriendin heb en het wordt wat serieuzer, neem ik haar graag een keer mee naar mijn ouders. Puur omdat ik mijn ouders gewoon chill vind.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2011, 01:23
Akhlys
Akhlys is offline
Volledig eens met al het bovenstaande.

Het feit dat jij wat minder geld te besteden hebt of dat je wat kleiner woont dan een "rijk" meisje, maakt jou niet minder. Ik neem aan dat iemand die op jou valt, niet op je valt vanwege je ouders en hun inkomen. Ze vallen op jou.

Maar wat is het dan? Ben je van mening dat jij als man zijnde je vriendin/vrouw moet kunnen onderhouden? Wil je dezelfde status hebben als je vriendin of nog een standje hoger? Zijn maar een paar voorbeelden, maar zo kan ik nog wel een tijdje door gaan. Punt is dat je jezelf tegenhoudt en gelijk al wegloopt zodra je merkt dat een meisje meer geld tot haar beschikking heeft en dat zou je nou net niet moeten doen, want dan loop je een hoop leuke meiden mis
Oud 30-09-2011, 05:59
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik zie het probleem niet zo. En als je een student van 21 bent, waarom woon je dan niet op jezelf als je je schaamt voor je thuissituatie?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2011, 06:35
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik denk dat je misschien een beetje bevooroordeeld bent dat alle rijke mensen veeleisend en arrogant zijn en je daar meer moeite in moet steken dan arme meisjes. Dat hoeft niet waar te zijn. Of is het zo van dat als je dan met haar uitgaat zij verwacht dat jij haar eten betaalt terwijl je daar geen geld voor hebt?

Als je haar leuk vindt moet je gewoon met haar uitgaan. Is het niks en vind je haar toch niet leuk, oké dan. Vind je haar toch leuk? Mooi! En als je dan denkt dat het een probleem is dat jij niet zo rijk bent als zij kun je het daar met haar overhebben denk ik, als de tijd rijp is.
Oud 30-09-2011, 07:27
Verwijderd
Huh. Ten eerste vraag ik me af waar je al die rijke mensen ontmoet; ik ken er maar één van die categorie, eigenlijk, de rest is hooguit hogere middenklasse qua inkomen. En ten tweede: huh?
...huh?

Wat maakt het in hemelsnaam uit hoeveel geld je ouders hebben? Of die van haar? Ik merk eigenlijk nóóit ook maar iets van een klassenverschil tussen mijn medestudenten, hoewel er heus mensen met rijkere of armere achtergrond zijn. Zijn we die fase waarin het er zo veel toe doet wat je ouders doen, niet een beetje voorbij? En wat is er in hemelsnaam mis mee als je ouders als arbeider werken en dus geen gigantisch inkomen hebben? Moet je je daar voor schamen dan? Ik snap echt niet waarom. Als je vader nou continu stomme opmerkingen maakt ofzo, of je moeder gilt heel hard de hele tijd, dan kan ik me het nog voorstellen. Maar hoe veel geld ze op de bank hebben staan, pff
Met citaat reageren
Oud 30-09-2011, 08:00
hookee
hookee is offline
Ik weet 't niet, het lijkt me toch dat alle pep-talkers hierboven het probleem een ietwat onderschatten.
Ten eerste vermoed ik dat we 't over een Belg hebben, daar kan het verschil wat groter zijn dan in NL.
Ten tweede, "rijke" meisjes hebben een iets andere levensstandaard, merkkleding (geen wonder dat ze jou opvallen) en ze komen misschien met hun auto naar school. En daar kom jij, op je krakkemikkige fiets en Wibra spijkerbroek.
Als ZIJ interesse in jou heeft, laat 't komen, maar als jij iets van 0 af wil beginnen zal het toch echt wat lastiger zijn om haar interesse vast te houden.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2011, 08:03
CuwleMandarijn
CuwleMandarijn is offline
ik ben ook rijk, temminste me ouders, maar ik geef geen enkele zak om het geld, ik krijg 5 euro zak geld perweek,en daar ben ik blij me, als ik iets nodig heb dan haal ik het van me rekening(staat veel op) maar ik ben gelukkig omdat ik vrienden heb, die om me geven, ze geven nix om wat ik heb en vinden het fijn om met elkaar op te trekken, geld is bij sommige een belanggrijke rol, maar bij ons in de buurt niet, gelukkig niet,

Laatst gewijzigd op 30-09-2011 om 08:05. Reden: te snel
Met citaat reageren
Oud 30-09-2011, 09:33
Diraro
Diraro is offline
Citaat:
Ik weet 't niet, het lijkt me toch dat alle pep-talkers hierboven het probleem een ietwat onderschatten.
Ten eerste vermoed ik dat we 't over een Belg hebben, daar kan het verschil wat groter zijn dan in NL.
Ten tweede, "rijke" meisjes hebben een iets andere levensstandaard, merkkleding (geen wonder dat ze jou opvallen) en ze komen misschien met hun auto naar school. En daar kom jij, op je krakkemikkige fiets en Wibra spijkerbroek.
Als ZIJ interesse in jou heeft, laat 't komen, maar als jij iets van 0 af wil beginnen zal het toch echt wat lastiger zijn om haar interesse vast te houden.
Inderdaad ik sluit me meer aan bij wat jij zegt (Al heb ik wel geen Wibra broeken hehe) Maar wat je zegt kan kloppen denk ik. Meisjes van rijke afkomst zullen mss rapper de interesse in een gewone jongen verliezen. Ik denk dat dit in de omgekeerde situatie anders is. Een jongen van rijke afkomst zal het makkelijker vinden om met meisjes van lagere afkomst om te gaan, nee?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2011, 09:38
Diraro
Diraro is offline
Citaat:
Huh. Ten eerste vraag ik me af waar je al die rijke mensen ontmoet; ik ken er maar één van die categorie, eigenlijk, de rest is hooguit hogere middenklasse qua inkomen. En ten tweede: huh?
...huh?

Wat maakt het in hemelsnaam uit hoeveel geld je ouders hebben? Of die van haar? Ik merk eigenlijk nóóit ook maar iets van een klassenverschil tussen mijn medestudenten, hoewel er heus mensen met rijkere of armere achtergrond zijn. Zijn we die fase waarin het er zo veel toe doet wat je ouders doen, niet een beetje voorbij? En wat is er in hemelsnaam mis mee als je ouders als arbeider werken en dus geen gigantisch inkomen hebben? Moet je je daar voor schamen dan? Ik snap echt niet waarom. Als je vader nou continu stomme opmerkingen maakt ofzo, of je moeder gilt heel hard de hele tijd, dan kan ik me het nog voorstellen. Maar hoe veel geld ze op de bank hebben staan, pff
Waar ontmoet ik die meisjes? Dat is eerder toeval denk ik, al heb ik telkens toch veel toeval. Dit is via vrienden, uitgaansleven, op school. En ja ik snap de reacties dat geld zogezegd niet uitmaakt...maar ik maak dan de redenering dat ik gewoon minder kansen heb om de relatie staande te houden omwille van de twee verschillende achtergronden. Eigenlijk zou ik mijn hoofd gewoon op nul moeten zetten en het gewoon mijn weg volgen zonder hierover na te denken...maar het is best wel moeilijk. En of we die fase die je vermeld voorbij zijn? Ik denk het niet eigenlijk. Ik denk dat voornamelijk ook rijke ouders hun kinderen onbewust of bewust in een bepaalde richting/standaard/stijl duwen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2011, 09:39
Diraro
Diraro is offline
Citaat:
Ik zie het probleem niet zo. En als je een student van 21 bent, waarom woon je dan niet op jezelf als je je schaamt voor je thuissituatie?
Als student verdien je niets! Weekend werk is veel te weinig om iets te huren, plus het is geld in het water. Na men studies is sparen de boodschap zodat ik na enkele jaren met iets deftigs kan beginnen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2011, 09:41
Diraro
Diraro is offline
Citaat:
Dat meisje is dan toch verliefd op jou als persoon, niet op je geld. Waarom zou je je schamen? Je ouders werken toch hard voor wat ze hebben? Ik denk dat jij zelf je schaamte moet overwinnen, want een meisje zal het niet erg vinden, jij hebt er zelf het meeste last van.
Ja zo voel ik het ook aan...Ik heb een enorm obstakel voor mij, terwijl zij mss daar totaal geen ergernis aan heeft. Hmm
Met citaat reageren
Oud 30-09-2011, 10:09
Verwijderd
Gewoon pakken net als Aladdin
Met citaat reageren
Oud 30-09-2011, 11:01
Isengrim
Isengrim is offline
Ik snap aan de ene kant de reactie van ''wtf maakt het uit?'', maar tegelijk ook wel jouw twijfel. Mijn gezin bestond uit een vader uit een rijke, zichzelf erg belangrijk vindende familie en een moeder uit een arbeidersgezin. Nou was en is mijn vader niet rijk-rijk, maar we woonden wel in een redelijk dure wijk (niet 't Gooi rijk, maar wel grote huizen, grote tuinen en goede banen) wat voor mijn moeder toch wel een soort van shock was.

Het is wel ontzettend waar dat geld in principe geen rol hoeft te spelen, maar het verschil tussen arbeidersgezin/familie en rijke familie is niet alleen in geld, maar ook in manier van doen en leven. Ik merk dat ik met de familie van mijn moeder een hele andere band heb dan met die van m'n vader. Wat het voor jou misschien ook wel eng maakt is dat families die van wat hogere (ooooh politiek incorreeeect!!!) afkomst zijn, zichzelf vaak ook veel belangrijker vinden en dat is denk ik de grootste barrière. Nou moet ik zeggen dat dat enorm afneemt met de generaties en ik denk dat de meeste mensen het nu al veel minder hebben, en als zo'n meisje zichzelf wél veel beter vindt dan jij, dan is ze je eigenlijk gewoon niet waard.

Dus, vaag verhaal, maar ik zou me over je schaamte heen zetten. Eigenlijk is het veel knapper dat jij, als 'gewone' jongen bent gaan studeren en hard werkt voor je geld dan dat zij met het geld van papa is gaan studeren. Probeer je waarde uit iets anders dan je geld te halen.
Oud 30-09-2011, 11:20
Volk
Volk is offline
Citaat:
En ja ik snap de reacties dat geld zogezegd niet uitmaakt...maar ik maak dan de redenering dat ik gewoon minder kansen heb om de relatie staande te houden omwille van de twee verschillende achtergronden. Eigenlijk zou ik mijn hoofd gewoon op nul moeten zetten en het gewoon mijn weg volgen zonder hierover na te denken...maar het is best wel moeilijk. En of we die fase die je vermeld voorbij zijn? Ik denk het niet eigenlijk. Ik denk dat voornamelijk ook rijke ouders hun kinderen onbewust of bewust in een bepaalde richting/standaard/stijl duwen.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat verschillende achtergronden een probleem hoeven zijn. Daarbij maakt het niets uit wat ouders vinden, over het algemeen doen kinderen toch waar ze zich het best bij voelen. Dan maakt het niet uit of het gaat om arm-rijk, zwart-wit, gelovig-andergelovig etc.

Als het meisje waar je op oog op is gevallen geen probleem heeft me het verschil in rijkdom lijkt het mij dat er geen probleem is.

Mijn eerste vriendje komt uit een rijk gezin, en ik uit een gezin waar mijn moeder zich kapot werkte en dan nog geen geld had om de meeste dingen te doen. Toch heb ik me er nooit voor geschaamd, en hij vond het ook geen probleem, hij voelde zich thuis bij ons omdat hij met open armen werd ontvangen. Uiteindelijk gaat het dan niet om afkomst, maar om de connectie tussen twee personen. Ik heb een heerlijke relatie gehad met mijn eerste vriendje, ondanks de verschillen in rijkdom.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2011, 11:40
MItchdecoole
MItchdecoole is offline
als er een echte liefde intstaat gewoon proberen.
wat heb je te verliezen?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2011, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Mijn punt is misschien meer dat haar óuders rijk zijn, en zijn óuders arm. Dat zegt toch geen fuck over hoe zij het gaan hebben later? Of is dat verschil dan zo groot in België, dat je nog steeds alleen maar succesvol wordt als je ouders succesvol waren? Want in Nederland is dat écht geen punt meer; de meeste studenten die ik ken, komen dus uit een arbeiders/middenklasse.

Ik bedoel, geen enkele student is rijk, tenzij ze inderdaad geheel op kosten van pappie en mammie leven, maar dan zijn ze zelf alsnog niet rijk. Bovendien studeert de ts, dus het lijkt me dat hij dan toch ook een redelijk inkomen gaat krijgen later. Het enige probleem zou dan kunnen zijn dat een meisje in kwestie zo verwend is dat ze een vent wil die haar ook onderhoudt, maar dat lijken me dan echt niet de meisjes die je überhaupt zou willen hebben.

Achtergrondverschillen zijn er idd wel, maar die lijken me in deze situatie een stúk minder onoverkomelijk dan vijftig jaar geleden, of bijvoorbeeld tussen twee culturen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2011, 21:55
MItchdecoole
MItchdecoole is offline
Citaat:
ik ben ook rijk, temminste me ouders, maar ik geef geen enkele zak om het geld, ik krijg 5 euro zak geld perweek,en daar ben ik blij me, als ik iets nodig heb dan haal ik het van me rekening(staat veel op) maar ik ben gelukkig omdat ik vrienden heb, die om me geven, ze geven nix om wat ik heb en vinden het fijn om met elkaar op te trekken, geld is bijj sommige een belanggrijke rol, maar bij ons in de buurt niet, gelukkig niet,
wat hij zegt wat maakt geld uit???het gaat om je gevoel..
Met citaat reageren
Oud 30-09-2011, 22:02
Verwijderd
get over it man.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 08:55
vriendje12
vriendje12 is offline
Sorry, maar sinds wanneer maakt geld gelukkig?
... geld is hoogstens gemakkelijk, maar laat jij je "geluk" met iemand in de weg staan door geld? Slechte beslissing i.m.o.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2011, 22:16
Mark1991
Mark1991 is offline
Ik snap dat je schaamt maar die situatie ligt niet aan jou, en die chick begrijpt dat sowieso
Geen schaamte maar zelfvertrouwen.
Mark
Oud 11-10-2011, 10:09
Verwijderd
Citaat:
Sorry, maar sinds wanneer maakt geld gelukkig?
Rond 600-650 voor christus.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten