Hallo iedereen,
Ik heb de laatste tijd enorme stress om mijn vriend en echt niemand wilt me helpen. Hopelijk zou iemand hier zo vriendelijk willen zijn en mij goed advies kunnen geven. Ik heb nu 5 maanden met mijn vriend. Hij vond mij al sinds onze eerste ontmoeting in september leuk, maar omdat ik bindingsangst heb, wilde ik geen relatie. Hoe dan ook, we hebben nu dus 5 maanden een relatie en ik merk sinds januari dat het heel slecht gaat tussen ons. In januari zijn z'n ouders gescheiden en hij heeft het daar erg moeilijk mee. Ik probeer hem zoveel mogelijk te steunen, maar hij laat me niet meer net als eerst merken hoe dankbaar hij daarvoor is. Hij is sowieso een gevoelige jongen, dus als we ruzie hebben (wat dus de laatste tijd veel is) huilt hij gelijk en zegt dat ik niets om hem geef. Maar ik geef juist heel veel om hem. Ik bood gisteren aan om te gaan dineren, want dat wilde hij een keer doen, en dat ik al gereserveerd had en het zou betalen. Ik stond te popelen om het aan hem te vertellen, maar toen ik het eenmaal zei was hij alles behalve enthousiast. Hij vond dat ik teveel geld aan hem uitgaf en dat hij geen zin heeft in zo'n diner. Hij is echt veranderd, minder romantisch dan eerst en ook al laat hij zoveel mogelijk zien dat hij nog van me houdt, het is niet meer als eerst. Mijn vrienden en zijn vrienden zeiden tegen me dat ik me geen zorgen moest maken omdat hij stapel op me is, en dat merk ik ook wel maar heb toch zorgen. Hoe kan ik hem zoveel mogelijk steunen met die scheiding en zorgen dat hij weer terugvalt naar de oude, want ik merk echt dat het steeds slechter gaat met hem en dat onze relatie er langzaam kapot aan gaat zonder dat we het beiden willen.