Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2004, 16:10
Verwijderd
Ik heb de laatste tijd een probleem met mijn vrienden. Ik heb eigenlijk al niet zoveel vrienden en maak er ook niet snel nieuwe omdat ik zo verlegen ben.
Maar goed, mijn beste vriendin (en ongeveer bijna heel onze vriendengroep) en ik deden vorig jaar dezelfde richting op school. Maar ik had problemen met een paar vakken en daardoor zit ik nu in een 'lagere' richting. Bijna alle anderen hebben voor iets heel moeilijks gekozen.

En nu komt het probleem. Mijn beste vriendin en ik zaten vorig jaar altijd naast elkaar in de klas, maar dat gaat dus nu niet meer. We hadden altijd veel plezier maar nu is dat voor een groot stuk weggevallen. Op de speelplaats staan we nog meestal bij elkaar en we praten wel, maar dat is het dan ook. Buiten school zien we elkaar bijna nooit en dat vind ik best wel erg. Ik heb al een paar keer gevraagd of ze eens naar de cinema wil gaan, of shoppen of weetikveel, iets.. Maar dan heeft ze geen tijd omdat ze zoveel moet doen voor school of iets met de familie te doen heeft...

Ik voel me hoe langer hoe eenzamer. Ik begin zelfs te twijfelen of ze nog wel mijn beste vriendin is..

Hebben er andere mensen dit ook al eens meegemaakt? Wat zou ik eraan kunnen doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2004, 16:14
Quiana
Quiana is offline
Op naar L&R.
Oud 14-05-2004, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 14-05-2004 @ 17:14 :
Op naar L&R.
Ow sorry, ik dacht dat dat alleen voor liefdesrelaties was.

Mijn 1ste verplaatst topic
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 16:18
hi
hi is offline
cinema klinkt leuk ! Als mensen structureel geen tijd voor je hebben dan hebben ze gewoon geen zin om tijd voor je vrij te maken!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 16:31
Verwijderd
Citaat:
hi schreef op 14-05-2004 @ 17:18 :
cinema klinkt leuk ! Als mensen structureel geen tijd voor je hebben dan hebben ze gewoon geen zin om tijd voor je vrij te maken!
wat bedoel je met 'klinkt leuk'?
Mja daar heb ik ook al aan gedacht ik ga depressief worden als dat zo is. Misschien moet ik het gewoon eens vragen. " joehoe vraagje: zijn we eigenlijk nog wel vrienden?"
Nee, ik weet het niet. Op school praten we dus wel en da's wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 16:33
luchtballon
luchtballon is offline
Jammer, maar ik denk dat jullie vriendschap aan het verwateren is. Dat hoeft niet het einde te zijn van die vriendschap natuurlijk, maar ik denk dat je het er het beste met haar over kunt hebben.

Ik heb het ook meegemaakt, maar ik denk dat ik het proces door een stomme actie wel versneld heb, maar dat het toch onvermijdelijk was. Ik werd onzeker of zij me nog wel als beste vriendin zag nadat we in een andere klas zaten (na een half jaar ofzo) en ging minder enthousiast doen. Ik hoopte dat ze het zou snappen of dat ze zou vragen wat er was, maar dat deed ze niet en daardoor werd onze vriendschap ook écht minder, terwijl het eerst alleen maar onzekerheid was. Wij hadden het ook nog gewoon leuk, maar zagen elkaar ook minder omdat zij nieuwe vrienden kreeg en ik niet (waardoor ik dus ook onzekerder werd). Uiteindelijk waren we toch wel uit elkaar gegroeid maar we waren dan ook al 7/8 jaar vriendinnen.

Maargoed, ik hoop dat jullie wel vrienden kunnen blijven. Ga iig niet minder enthousiast doen omdat je onzeker bent. Ze kan het ook nog gewoon écht druk hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 16:37
Verwijderd
Citaat:
luchtballon schreef op 14-05-2004 @ 17:33 :
Jammer, maar ik denk dat jullie vriendschap aan het verwateren is. Dat hoeft niet het einde te zijn van die vriendschap natuurlijk, maar ik denk dat je het er het beste met haar over kunt hebben.

Ik heb het ook meegemaakt, maar ik denk dat ik het proces door een stomme actie wel versneld heb, maar dat het toch onvermijdelijk was. Ik werd onzeker of zij me nog wel als beste vriendin zag nadat we in een andere klas zaten (na een half jaar ofzo) en ging minder enthousiast doen. Ik hoopte dat ze het zou snappen of dat ze zou vragen wat er was, maar dat deed ze niet en daardoor werd onze vriendschap ook écht minder, terwijl het eerst alleen maar onzekerheid was. Wij hadden het ook nog gewoon leuk, maar zagen elkaar ook minder omdat zij nieuwe vrienden kreeg en ik niet (waardoor ik dus ook onzekerder werd). Uiteindelijk waren we toch wel uit elkaar gegroeid maar we waren dan ook al 7/8 jaar vriendinnen.

Maargoed, ik hoop dat jullie wel vrienden kunnen blijven. Ga iig niet minder enthousiast doen omdat je onzeker bent. Ze kan het ook nog gewoon écht druk hebben.
Bedankt voor je reactie.
Maar dat is juist waar ik bang voor ben, dat onze vriendschap verwaterd is. Ik heb buiten haar bijna geen echte vrienden, dus ik wil proberen er wat aan te doen zodat het toch nog goed komt. (dit klinkt wanhopig denk ik)
Minder enthousiast heb ik al gedaan maar dat probeer ik te vermijden nu.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 18:15
Verwijderd
Mijn beste vriend ken ik inmiddels al 12 jaar als het niet meer is. Een tijd niet bij hem op school gezeten, iets van 6 jaar. Maar toch goede vrienden gebleven, mede doordat we bijna iedere dag op een pleintje komen, om te basketballen, voetballen, te praten, met nog een groep andere jongeren.

Dat is wel een voordeel als je dezelfde vriendengroep hebt.

Praat er eens met haar over, misschien houdt zij afstand omdat ze denkt dat jij haar niet meer aardig vind.

Succes.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 18:36
Verwijderd
Citaat:
sybje schreef op 14-05-2004 @ 19:15 :

Praat er eens met haar over, misschien houdt zij afstand omdat ze denkt dat jij haar niet meer aardig vind.
Ja, da's wel een goed idee, alleen... we praten normaal nooit over dat soort dingen dus ik weet niet goed hoe ik eraan moet beginnen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 20:14
Verwijderd
Gewoon eerlijk zijn bijv.

He ik weet niet hoe ik zo goed moet beginnen maar ..... Heb het gevoel dat we uit elkaar groeien heb jij dat ook?

Of. Om maar met de deur in huis te vallen, ik heb het gevoel....

Of op een dergelijke manier.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 20:27
Verwijderd
Het is makkelijk gezegd, maar ik weet wel degelijk hoe het echt voelt. Maar soms loopt het zo, dan groeien mensen toch op een bepaalde manier uit elkaar. Het heeft er veel mee te maken dat jullie eerst bij elkaar in de klas zaten (en dus veel hetzelde deden), en nu elkaar slechts in de pauzes zien. Dat maakt natuurlijk veel verschil uit. Jullie hebben een beetje een ''ander'' leven gekregen, en dan is het logisch dat het met de vriendschap ook wat minder wordt. Soms gaat het zo, en moet je je er bij neer leggen.

Natuurlijk hoeft het niet zo te zijn dat jullie ineens helemaal geen vriendschap meer kunnen hebben, deze zal alleen anders zijn. Mss kan je nog eens vragen of ze iets leuks met je wil doen. Ik bedoel eens moet ze toch wel tijd hebben. Spreek het dan ruim van te voren af...

Daarnaast, ga met mensen in je eigen klas om. De een legt dan mss makkelijker contact dan de ander, maar vaak lukt het toch!! En dan heb je mss ook, na verloop van tijd, met iemand uit je eigen klas een betere band.

Niet teveel aan die vriendin blijven ''plakken''...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 12:22
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 14-05-2004 @ 21:27 :
Het is makkelijk gezegd, maar ik weet wel degelijk hoe het echt voelt. Maar soms loopt het zo, dan groeien mensen toch op een bepaalde manier uit elkaar. Het heeft er veel mee te maken dat jullie eerst bij elkaar in de klas zaten (en dus veel hetzelde deden), en nu elkaar slechts in de pauzes zien. Dat maakt natuurlijk veel verschil uit. Jullie hebben een beetje een ''ander'' leven gekregen, en dan is het logisch dat het met de vriendschap ook wat minder wordt. Soms gaat het zo, en moet je je er bij neer leggen.

Natuurlijk hoeft het niet zo te zijn dat jullie ineens helemaal geen vriendschap meer kunnen hebben, deze zal alleen anders zijn. Mss kan je nog eens vragen of ze iets leuks met je wil doen. Ik bedoel eens moet ze toch wel tijd hebben. Spreek het dan ruim van te voren af...

Daarnaast, ga met mensen in je eigen klas om. De een legt dan mss makkelijker contact dan de ander, maar vaak lukt het toch!! En dan heb je mss ook, na verloop van tijd, met iemand uit je eigen klas een betere band.

Niet teveel aan die vriendin blijven ''plakken''...
Ik ben al goed bevriend met iemand uit mijn eigen klas en ik heb er ook een paar kennissen. Maar die eerste persoon heeft een keitoffe beste vriendin en (hoe stom het ook klinkt) ik heb toch ook wel nood aan een beste vriendin..
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 18:57
sofuckingme
sofuckingme is offline
tja ik heb ook zoiets
mijn beste vriendin heeft sinds 3 maanden een vriendje
en ik heb echt het gevoel dat ik niet meer besta
ze praat over niks anders dan hem en spreekt in het weekend altijd met hem af.en ondertussen zit ik elk weekend alleen thuis me kut te voelen.begrijp me niet verkeerd,ik gun het haar van harte maar ik heb nou het gevoel dat ik niet echt gewenst ben.
ik vroeg net nog op msn of we wat leuks gingen doen vanavond maar nee ze ging naar dr vriendje en ik heb zo'n zin om wat leuks te doen! ik moet echt mijn vriendenkring uitbreiden ofzo
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 18:59
Verwijderd
Citaat:
sofuckingme schreef op 15-05-2004 @ 19:57 :
tja ik heb ook zoiets
mijn beste vriendin heeft sinds 3 maanden een vriendje
en ik heb echt het gevoel dat ik niet meer besta
ze praat over niks anders dan hem en spreekt in het weekend altijd met hem af.en ondertussen zit ik elk weekend alleen thuis me kut te voelen.begrijp me niet verkeerd,ik gun het haar van harte maar ik heb nou het gevoel dat ik niet echt gewenst ben.
ik vroeg net nog op msn of we wat leuks gingen doen vanavond maar nee ze ging naar dr vriendje en ik heb zo'n zin om wat leuks te doen! ik moet echt mijn vriendenkring uitbreiden ofzo
Inderdaad, je hebt bijna hetzelfde probleem. Alleen, bij jou is er een duidelijkere oorzaak voor. Wie weet is het wel snel uit met dat vriendje.. (o ik ben een slecht persoon ) Maar meer mensen hebben dat probleem. Praat er eens over met haar, zou ik zeggen.
Maar ik voel enorm met je mee. Keep it up
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 19:09
sofuckingme
sofuckingme is offline
ik denk niet dat het snel uit gaat
maar het is gewoon kut dat als je wat leuks wil gaan doen zo erg afhangt van een persoon.ik heb op school nog wel meer vriendinnen maar die gaan in un vrije tijd met hele verkeerde typjes om waar ik niet bij wil gaan zitten.en nou zit ik op een fucking zaterdag avond thuis,niks te doen en me klote te voelen.
hoe begin je over zoiets tegen dr?
want ik weet al hoe ze gaat reageren,op dr teentjes getrapt en vaak begrijpt ze me weer niet pff..ik kan wel janken
ik heb het de laatste tijd juist hard nodig om leuke dingen te doen als afleiding omdat ik nogal depri ben...en nu word het alleen maar erger
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 19:28
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gewoon het met je beste vriendin goed bespreken. Weer een keer vragen of ze mee gaat iets leuks doen, en als je dan weer een afwijzing krijgt gewoon rustig zeggen van: "Waarom niet? Vroeger deden we zo veel leuke dingen. Ik vind dat het wat minder tussen ons wordt. Voel me een beetje in de steek gelaten. Vind je me minder leuk of zo?" ...tja iets in die trant. En dan kun je horen (als ze tenminste niet flipt of zo) wat ze zelf van de situatie vindt. Aan de hand van dat gesprek moet je conclusies trekken. Misschien voelt zij juist hetzelfde en dan kunnen jullie weer wat meer naar elkaar toe trekken. Misschien ook niet en wil ze dan ook minder met je omgaan. Dan moet je gewoon andere vrienden zoeken (niet dat je met haar moet breken, maar als je leuke dingen met haar wil doen en zij wil dat niet, dan moet je misschien op zoek naar meer vrienden). Misschien zitten in je klas personen waarbij je je kunt "aansluiten" zeg maar... maar ja je schrijft dat je verlegen bent en dan is het moeilijk (ik ken dat zelf ook wel hoor...)
Oud 15-05-2004, 20:07
sofuckingme
sofuckingme is offline
Ik wil niet overkomen als een wanhopig persoon die zonder haar geen sociaal leven heeft als ik met haar praat.het liefst zou ik vrienden hebben die zij niet eens kent.maar hoe doe je dat
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 22:51
Verwijderd
ik had vroeger ook altijd een goeie vriend, toen gingen we naar havo/vwo en ik ging naar vwo in de 2e en hij naar havo ook ging veranderde die hij ging roken en met "hangjongeren" om enz. drm zijn we een bietje uit elkaar gegroeid (hijs wel gwoon kei aardig enzo maar zo "lief "en beëinvloedbaar ) maarja nou zit ik ok eigelijk zonder vrienden waar ik mee kan "praten" maar ik ga nu onder een sport en ik zie wel hoe het loopt.... ( kben nu eigelijk een nerd terwijl ik geen nerd ben.... eerst ging ik in et begin met die sukkels om maar nu nie meer egt en ik word er nog wel op aangekeken dus op school, vrienden maken lukt ok nie meer egt )

beetje vaag verhaal marja
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 23:49
Lente
Lente is offline
mij lijkt dat je met een vriendin kunt praten over dingen waar je je zorgen over maakt. of zeg ik nu iets heel geks.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 11:16
Punkygirl
Punkygirl is offline
Citaat:
n_oo_d_l_etje schreef op 14-05-2004 @ 17:10 :
Op de speelplaats
Oud 16-05-2004, 13:07
sofuckingme
sofuckingme is offline
Ik heb nu een soort haat/liefde verhouding met die vriendin.
ik kan niet zonder dr maar ook niet met dr.
ik heb er gister over gepraat met een andere goede vriendin en die zegt dat ik gewoon wat meer vrienden moet maken zodat mijn sociale leven zo erg van haar afhangt..tja ik ben niet echt iemand die snel vrienden maakt en vooral niet ergens in mijn eentje heenga mijn sociale leven is aan het verbaggeren
maar goedin ieder geval bedankt dat jullie mijn gezeur gelezen hebben
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Punkygirl schreef op 16-05-2004 @ 12:16 :
Wat?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 10:08
Punkygirl
Punkygirl is offline
dat je nog over een speelplaats praat

Neem an dat je geen kleuter meer bent die aan het sprintouwen is op het plein of paardje speelt.
Reageren

Regels voor berichten