Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2005, 13:37
LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
Hey,
Ik heb een probleempje met mijn "schoonmoeder" ze is serieus veeleisend vind ik. Ze vind dat ik niet beleefd genoeg ben terwijl ik van me eigen vind van wel. Ik ben serieus streng opgevoed en geleerd voor altijd beleefd te zijn dus dat ze me niet beleefd vinden vind ik echt niet leuk zeg maar.
Het gaat om van die kleine dingen zoals ik bv geen gelukkig nieuwjaar al had komen wensen, maar ik kwam toe, z'n zus deed open zegt dat mn vriend boven zit en ik ga naar boven... Kkan toch moeilijk zomaar door hun huis gaan wandelen op zoek naar die moeder... Dat zou ik dan niet beleefd vinden.
En dan ook nog omdat we altijd boven zitten, maar als ik er niet ben zit mn vriend ook altijd boven, hij zit nooit beneden en al zo'n dingen. En ook dat ik niet genoeg geld heb en dat ik te mager ben enzo en dat ik niets van mn leven maak...
Ze heeft dus redelijk overal commentaar op, tegen mij doet ze wel redelijk vriendelijk maar ze zegt al die dingen tegen mn vriend en hij vertelt dat dan tegen mij. Ik weet niet meer hoe ik hier op moet reageren of hoe ik me moet gedragen bij hem thuis hoor, iemand hier ervaring of raad mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2005, 13:43
Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Volgens mij heeft ze gelijk

Wie gebruikt er nou "van me eigen"?

Alleen een echte tokkie
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 13:45
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Ja ervaring zat met m'n ex...
Zij zou nooit zomaar bij mij door het huis gaan lopen terwijl ik dat bij haar wel kan... (nu nog)
Maar goed zij had ook een hoop problemen met mijn moeder.
Maar mijn moeder zegt dat nu pas.
Maar goed m'n moeder vond het niet ok dat ik iets had met iemand met gescheiden ouders dus dat zegt al genoeg.
over het boven zitten zou ik gewoon eens zeggen dat het beneden niet gezellig genoeg is...

Das lache maar goed als het echt zo is...
Gewoon heel eerlijk met 'r proberen te praten.
Succes.
Oud 05-01-2005, 13:49
MoonFairy
MoonFairy is offline
Jezus dat noem ik nou een vervelende schoonmoeder! Ik denk niet dat je er veel aan kan doen, waarschijnlijk is het zo'n moeder die ELK meisje niet goed genoeg vindt voor haar zoon. Ik vindt het ook een beetje raar van je vriend dat hij dat allemaal tegen jou gaat vertellen, hij wil toch juist dat jij je op je gemak voelt bij hem thuis?

Het enigste wat ik je kan aanraden is om misschien eens een goed gesprek met je schoonmoeder te hebben, niet precies hierover, maar gewoon dat ze je wat beter leert kennen en ontdekt dat je een aardig meisje bent. En dat ze dan niet altijd meteen het negatieve denkt, maar het positieve.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 13:50
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Kaneelstok schreef op 05-01-2005 @ 14:43 :
Volgens mij heeft ze gelijk

Wie gebruikt er nou "van me eigen"?

Alleen een echte tokkie

maar je had misschien wel gelukkig nieuw jaar kunnen wensen
dat vind ik wel zo beleefd
je kunt toch wel in de woonkamer kijken?

de rest is wel lullig jah
te dun? te arm?

hoe gaat je vriend hier mee om?
misschien moet hij maar eens een statement maken
Oud 05-01-2005, 13:54
Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Ik kan het best begrijpen hoor, ik zou het ook superirritant vinden als mijn zoon of dochter met een ordinaire trut/zak aan kwam zetten (ik weet niet of jij dat bent, maar in haar optiek dus wel een beetje).

Ik bedoel, persoonlijk zou ik ook met iemand wat willen hebben uit een beter milieu omdat je dan gewoon een soortgelijke opvoeding hebt en je kan al die regeltjes enzo wel gezeik vinden maar zo ben je opgevoed en daar voel je je prettig bij. Bepaalde dingen vind ik gewoon echt niet kunnen en zijn voor mij aanstotelijk door mijn opvoeding.

Het gaat niet per se om de regeltjes zelf, maar het respect dat je toont doordat je met iemand anders rekening houdt. Uiteindelijk zwakt het ook allemaal af naarmate je elkaar beter kent maar in het begin is het gewoon prettig.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 14:01
LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
ik ben juist heel beleefd opgevoed en serieus streng. En we zijn heus niet arm maar gewoon niet rijk genoeg voor haar. Ik ben beleefd en ben altijd vriendelijk, maar ik vind door iemands huis gaan rondlopen juist niet beleefd, dat komt juist door mijn opvoeding. Ik ben opgevoed van als je bij iemand anders ben moet je ervoor zorgen dat je ze zo weinig mogelijk last bezorgd, mijn vader wilt mijn vriend niet zien, zelfs als mn vriend naar hier komt.
Maar dat doet er allemaal niet toe, ik wil gewoon zegge dat ik goeie manieren heb om het zo te zeggen maar volgens haar niet
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 14:04
Multilot
Multilot is offline
Ik vind het eigenlijk best begrijpelijk van die schoonmoeder. Ik zou het ook raar vinden als jullie altijd boven zaten. Je kunt er best beneden bij gaan zitten, maar dat is meer aan je vriend dan aan jou. Dat nieuwjaar wensen vind ik heel normaal dat je dan de kamer rond gaat. Maar goed, dat ligt dus ook maar net aan hoe je zelf bent..

Over dat mager en arm kan ik niet oordelen. En hoezo zou je niks van je leven maken?
Oud 05-01-2005, 14:04
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Laat er stikken en ga samenwonen zou ik zeggen
Oud 05-01-2005, 14:11
Gothic
Gothic is offline
Ach, als een schoonmoeder iets tegen je heeft, kun je toch niets goed doen. Het beste is gewoon vriendelijk en schijnheilig doen en niet meer problemen proberen te veroorzaken. Je vriend is zelf vast mans genoeg om er iets over te zeggen tegen zijn moeder. En zeg tegen je vriend dat hij je er hierover niet moet lastig vallen. Jij hebt er vrij weinig aan. Laat hem het maar oplossen met zijn moeder, want tegen jou doet ze aardig.
Oud 05-01-2005, 14:11
Bob_de_bouwer
Bob_de_bouwer is offline
ik kom helemaal niet binnen bij het huis van mn vriendin

dr ma is gescheiden en heeft sindsdien 'problemen' met andere mensen te leren kennen

het komt er dus op neer dat ik daar niet welkom ben, en dr moeder er alles aan doet om mijn vriendin en mij uit elkaar te houden....

begint haar nog aardig te lukken ook...

net zoals nu, vriendin zou rond half1 hier zijn... Nu nog niet gezien, gezellig met mams naar ikea...

ze is verdomme 19 en haar moeder behandeld haar als een kind van 6...
Oud 05-01-2005, 14:29
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Moeder zal wel aandacht missen en eist haar dochter op omdat ze bang is deze ook kwijt te raken denk ik...
Oud 05-01-2005, 15:12
lieve
lieve is offline
Van me eigen... het is een Belgje denk ik.
Gebruik ik ook regelmatig hoor!

En neen, sorry ik wou dat ik je raad kon geven.
Maar ik kom echt gewoo super overeen met m'n "schoonouders"... ik heb het echt getroffen met ze. Het zijn 2 schatten, juist zoals de broertjes!
Oud 05-01-2005, 16:46
bench140
bench140 is offline
dumpen dat vriendje
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 17:26
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
bench140 schreef op 05-01-2005 @ 17:46 :
dumpen dat vriendje
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 19:40
Verwijderd
Wat ik niet snap, is dat je vriend het wel aan jou vertelt, maar er zelf niet tegenin lijkt te gaan.. of doet hij dat wel?

Als je vriend altijd (met jou) boven zit, dan moet ze hém erop aanspreken ipv jou de schuld te geven.
En dat ze zit te zeuren over te weinig geld en dat je te mager bent is helemaal triest.. maarja, mensen kun je niet veranderen, dus kun je er beter geen probleem van maken. Zolang ze niet openlijk beledigend doet kun jij ook gewoon doen alsof je haar wel okee vindt en ondertussen weet je wel beter.

En als er iemand is die er wat aan moet doen of wat van moet zeggen, dan is dat je vriend.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 20:17
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Ik zou me er mateloos aan irriteren en serieus op afknappen!
Nu ben ik natuurlijk ook wel netjes opgevoed, altijd U en beleefd etc.etc. dus met schoonmoeders die een beetje netjes zijn heb ik geen problemen eigelijk; de schoonmoeders die daarintegen te ordinair zijn wel

Ik zou wat zeggen (SUBTIEL) tegen je vriend en als het niet helpt.. ja uh, haar negeren, samenwonen met je vriend of een ander zoeken
Oud 06-01-2005, 08:37
Verwijderd
Ik ben het met Freestyler* eens.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 08:45
Blaatkop
Blaatkop is offline
je had wel even gelukkig nieuwjaar kunnen wensen vind ik ook hoor. voor de rest.. tsja... blijf gewoon schijnheilig doen tegen haar, veel meer kun je neit doen
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 13:41
Verwijderd
Nou ja ik vind het eigenlijk ook wel zo beleefd om nieuwjaar te gaan wensen als je daar binnenkomt. Zowiezo om even gedag te zeggen als je daar thuis komt. Mijn moeder vindt dat ook altijd erg belangrijk (maar ja die is ook wel op dat soort dingen), maar zelfs bij mijn vriendje, waar ze toch weinig zeggen/ weinig sociaal zijn, wordt het wel als normaal gevonden als ik daar even goede dag kom zeggen als ik daar binnen kom, ongeacht of ik meteen naar boven verdwijn.
Maar ja het is natuurlijk ook wel een beetje aan je vriend. Hij kan ook naar beneden komen, en je even mee de kamer in nemen.

Verder is het wel een beetje raar dat ze iets over je uiterlijk enzo heeft, maar ja dat heeft je vriend ook maar gezegd. Mss vindt zijn moeder dat wel, maar is het verder niet echt iets waar ze iets mee bedoeld.

Verder vind ik het eigenlijk van je vader ook wel een beetje onbeschoft dat hij jouw vriend niet wil zien, maar dat is dan weer een ander verhaal
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 14:20
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Kan me wel voorstellen dat ze het een beetje raar vindt dat je geen nieuwjaar gewenst hebt. Als ik aanbel bij mijn vriend, zeg ik ook altijd ff hoi in de kamer. Dan weet iedereen ook dat jij er bent. Ik zou het juist vervelend vinden als je niets zei, want dan loopt er iemand in je huis 'rond te zwerven' waarvan jij dat niet weet. Dan is het net of je elkaar probeert te ontlopen, en dat vind ik niet beleefd.

Ook snap ik wel dat ze het vervelend vindt dat jullie altijd boven zitten, maar goed, daar moet ze eigenlijk met je vriend over praten. Wel heel raar dat ze commentaar heeft op je geld en je postuur . Misschien moet je het gewoon eens aan haar zelf vragen. Dat is lekker confronterend, dan ziet ze misschien zelf in dat het een beetje belachelijk is. Wat doet je vriend er trouwens aan? Ik zou best wel boos worden op mijn moeder als ze zo over mijn vriend zou praten....

Enneh, ik vind het inderdaad ook heel raar dat je vader je vriend niet eens wil zien. Zoiets heeft niets met beleefdheid te maken, maar is juist uitermate onbeleefd en ongeïnterresseerd tegenover hem en jou.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 18:37
filia dei
filia dei is offline
Mijn schoonmoeder is cool

Maar goed, ik vind wel dat ze 'n beetje gelijk heeft. Gedag zeggen en zeker oud en nieuw wensen dat is niet eens overdreven strenge beleeftheid ofzo, dat doe je gewoon. En ook af en toe beneden komen zitten of wat drinken halen ofzo vind ik niet meer dan normaal. En ik ben dus niet helemaal beleeft en streng opgevoed. De rest vind ik onzin, maar goed... ik zou me er niet echt aan storen. Je vrienden kan je kiezen je familie niet, daar moet je maar mee leren leven. En je kiest toch voor je vriend, niet voor de familie die eraan hangt.
Reageren

Regels voor berichten