|
|
Bekijk resultaten poll: Je partner wel zin en jij niet, of andersom, en dan toch seks? | |||
Ja, dat maak(te) ik wel eens mee. Emotioneel/psychisch werd/voelde ik me onder druk gezet/gedwongen. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 5.88% |
Ja, dat maak(te) ik wel eens mee. Fysiek werd ik onder druk gezet/gedwongen. |
2 | 11.76% |
Ja, dat maak(te) ik wel eens mee. Maar daarbij was geen en voelde ik geen druk/dwang. |
9 | 52.94% |
Nee, nog nooit meegemaakt. |
3 | 17.65% |
Anders, namelijk: ... |
3 | 17.65% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee, dat bepaal ik toch ook helemaal niet. Ik ga er wel van uit dat als iemand zich onder druk gezet voelt, diegene niet wil. En dat als iemand ambivalente gevoelens heeft, diegene niet duidelijk wil. We lijken dus meer van een verschillende definitie van "willen" uit te gaan.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Dus hangt ervanaf welke zin je hebt inderdaad. ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Of moet ik het dan zo begrijpen dat "willen" iets is waarop externe factoren, zoals een soort maatschappelijk idee over wat in een relatie moet, geen invloed hebben volgens jou? Dan zou ik betogen dat "willen" in de praktijk niet bestaat. |
![]() |
|
Hangt er allemaal van af of je onder willen verstaat, dat je het gevoelsmatig wenst of gewoon dat je er bewust voor kiest.
Je kan natuurlijk bij geen zin de werkelijke wens missen om seks te hebben (als het geheel aan jou lag, deed je het niet), maar vanwege druk of andere externe omstandigheden wel bewust kiezen voor seks.
|
Verwijderd
|
Ik heb een analogie om het verschil uit te leggen. Waargebeurd. Gisteren gingen vriend en ik naar een verjaardag. Ik had vlak van te voren geluncht dus ik had geen zin in eten. Vriend was vergeten te lunchen, hij had wel zin in eten. Bij binnenkomst bood de jarige ons arretjescake aan. Ik wou wel arretjescake. Ik voelde me niet onder druk gezet, ik had er geen ambivalente gevoelens over, ik deed het niet omdat dat zo hoort op een verjaardag. Ik wou het echt. Vriend houdt niet van chocola. Hij wou geen arretjescake. Hij voelde zich ook niet ambivalent. Hij had wel zin in eten, maar hij wou echt geen arretjescake. De jarige had hem onder druk kunnen zetten ("maar mijn schoonvader heeft hem zelf gemaakt!") maar deed dat niet. Hij zei wel tegen mij dat zijn schoonvader er zijn best op had gedaan maar ik voelde me daardoor niet onder druk gezet, want ik wou toch al.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Je noemt nu een voorbeeld waarin Y 'wil' omdat het moet - dat noem ik inderdaad geen willen. Y wil omdat het gezellig is, omdat er geknuffel bij komt kijken, omdat Y weet dat het uiteindelijk toch wel lekker wordt, desnoods omdat Y het koud heeft of aan een beetje lichaamsbeweging toe is - dat kunnen allemaal gevallen zijn waarin Y geen zin heeft maar zonder ambivalentie wel wil.
|
![]() |
||
Citaat:
Je goochelt nu met begrippen, zoals ik dat in deze casus ook kan doen met bijv. vaginale en anale seks. Beide specificaties van "seks", zoals arretjescake een specificatie van "eten" is. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Neu, ik had niet speciaal zin in arretjescake. En inderdaad, het verschil zit in de specificatie. Met aangeven of je seks wil, mag je namelijk ook specificeren.
Y heeft geen zin in seks, maar wil wel seks met X - als Y en X seks hebben, wordt Y niet misbruikt. Y heeft wel zin in seks, maar wil geen seks met X - als Y en X seks hebben, is dat verkrachting. Y heeft wel zin in seks, ook wel met X, maar wil geen anale seks - als Y en X nu anale seks hebben, is dat toch verkrachting. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Wowow, wist niet dat me comment op dit zou komen O_O
Bedankt dat jullie er zo over nadenken? Tigerly schreef: Als ik in de gaten zou hebben dat de ander het doet om mij een plezier te doen, terwijl hij/zij zelf niet perse behoefte of zin heeft, dan krijg ik daar echt een slappe van hoor. Dit is t zo'n beetje... Je moet je toch voorstellen dat in onze cultuur heel veel dingen ons systematisch zijn geleerd om te "accepteren" Zoals dat we horen te douche na t sporten op school? Achja tegenwoordig zijn de normen en waarden dan weer heel ergens anders te vinden... Goed voorbeeld van al dit gezeik is dit: Vroeg iemand eens: A: "Wat is het probleem in je relatie?" B: "weet ik niet" A: "Wat is de favoriete kleur van je vriendin?" B: "Weet ik niet" Hoe dan ook, je moet het maar zien samen een school project te maken. eentje doet meestal al t werk, en dwingt dan de andere het de volgende keer te doen. Uiteindelijk vinden we allemaal dat t eerlijk was, maar iedereen weet beter, maar wil gewoon denken dat t niet zo is ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Eerste stap Verwijderd | 25 | 30-03-2003 21:22 | |
Liefde & Relatie |
Hoe raak je nou als jongen, het beste in contact met een meisje Pioneer3006 | 39 | 22-11-2002 17:34 | |
Liefde & Relatie |
Help, wat moet k doen :S Freaked Reality | 49 | 11-04-2002 18:07 | |
Liefde & Relatie |
Ik ben er ziek van! PFP | 47 | 11-04-2002 17:38 | |
Liefde & Relatie |
contact leggen met een leuke meid Dotcom | 13 | 05-03-2002 16:14 | |
Liefde & Relatie |
What should I do mysteryyy | 22 | 15-02-2002 16:10 |