Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2016, 02:25
Nimble
Nimble is offline
Hey, beste mensen. Eerste post hier, ik hoop dat ik het goed ga doen op het forum.

Ik heb door mijn leven nooit veel vrienden gehad (2 in totaal) en op het moment is het echt helemaal niks.

Ik kan makkelijk omgaan met mensen, maar heb echt moeite om een 'klik' te vinden met iemand.

Op dit moment zijn mijn handen gebonden en zoek ik gezelschap van leeftijdsgenoten, het liefst mensen die minder van het uitgaan zijn en rust zoeken in bijv. natuur.

Het liefst heb ik een paar hechte vrienden waar we samen mooi sociale hermieten mee kunnen zijn

Maar ja! Dat is nogal moeilijk als diegenen net zo anti-sociaal zijn als jijzelf

Iemand enige tips, of misschien zelfs matties met mij proberen te maken?

(Als er informatie die ik over het hoofd heb gezien, vraag maar raak)

Laatst gewijzigd op 02-08-2016 om 02:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2016, 04:06
Dekaloog
Dekaloog is offline
Hoe oud ben je en wat zijn je interesses?

Ken je jezelf goed?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2016, 12:27
Nimble
Nimble is offline
Citaat:
Hoe oud ben je en wat zijn je interesses?

Ken je jezelf goed?
Ik ben 19, mijn interesses vallen onder natuur en bossen, vuurwapens, astronomie en physica (Ben niet een rekenkundig wonder dus ik hou het op begrijpbaar spul) Computers en moderne geschiedenis. Ik ben gek op katten

De vraag of ik mezelf ik ken, is een goeie. Soms denk ik van wel, maar soms begrijp ik mezelf absoluut niet. Het is vrij ingewikkeld of ik mezelf nou wel of niet ken jammer genoeg
Met citaat reageren
Oud 03-08-2016, 14:57
Anonymous John
Anonymous John is offline
Denk je dat je autistisch bent? En wat voor dingen doe je eigenlijk? Want je moet er wel anderen bij kunnen betrekken.
Oud 03-08-2016, 18:18
Dekaloog
Dekaloog is offline
Goed antwoord op 'jezelf kennen'! Klinkt alsof je best 'n eindje bent.

Ik vroeg daarnaar omdat het belangrijk is. Als je weet wie je bent, dan wordt alles gemakkelijker. Van vrienden/partners tegenkomen tot studiekeuze tot grote levensbeslissingen maken, maar zelfs met kleine dingetjes zoals de inrichting van je huis of de boeken die je leest, je weet dan veel beter wat je moet doen om gelukkig te zijn.

Ga bij een schietclub. Kijk of er vogelspotverenigingen zijn in je omgeving. Kijk of er een Facebook-event is in jouw buurt, de volgende keer dat er een meteorenregen is. Maak een Twitteraccount aan en volg mensen die schrijven over moderne geschiedenis.

M.a.w. bekijk wat je interesses zijn, en beoefen die op plekken waar andere mensen zijn, en word daar blij van. Dan kom je vanzelf mensen tegen die ook blij zijn met diezelfde interesses. Praat met die mensen over wie zij zijn, en wie jij bent, en dan kom je vanzelf mensen tegen met wie het goed klikt.

Succes.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2016, 00:03
Nimble
Nimble is offline
Citaat:
Goed antwoord op 'jezelf kennen'! Klinkt alsof je best 'n eindje bent.

Ik vroeg daarnaar omdat het belangrijk is. Als je weet wie je bent, dan wordt alles gemakkelijker. Van vrienden/partners tegenkomen tot studiekeuze tot grote levensbeslissingen maken, maar zelfs met kleine dingetjes zoals de inrichting van je huis of de boeken die je leest, je weet dan veel beter wat je moet doen om gelukkig te zijn.

Ga bij een schietclub. Kijk of er vogelspotverenigingen zijn in je omgeving. Kijk of er een Facebook-event is in jouw buurt, de volgende keer dat er een meteorenregen is. Maak een Twitteraccount aan en volg mensen die schrijven over moderne geschiedenis.

M.a.w. bekijk wat je interesses zijn, en beoefen die op plekken waar andere mensen zijn, en word daar blij van. Dan kom je vanzelf mensen tegen die ook blij zijn met diezelfde interesses. Praat met die mensen over wie zij zijn, en wie jij bent, en dan kom je vanzelf mensen tegen met wie het goed klikt.

Succes.
Bedankt voor je hulp, ik zit al inderdaad bij de schietclub. Maar ja, denk inderdaad dat meedoen met dingen het beste idee is, bedankt voor de hulp
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten