Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2016, 23:57
Nikkisnel
Nikkisnel is offline
Halloo,
Ik ben Nikki, 14 jaar, 172cm en een kleine 55 kg. BMI is 18,4.

Ik heb de laatste tijd veel problemen met eten..
Ik heb noooit honger, ook al knort mijn maag, ik heb gewoon geen trek. Langzaam begon ik ook steeds minder en minder eten lekker te vinden, en nu is er echt weinig over wat ik nog lekker vind. Ik lust geen ei, boterhammen, yoghurt, crackers, meeste vlees, en nog een heeeeleboel dingen.
Rond 15:00 heb ik meestal een eetbui die ik vaak gewoon niet kan stoppen en maar blijf eten en eten.
Verder vind ik mezelf dik. Dik dik dikke buik. Iedereen zegt dat ik echt heel smal ben enzo, en mensen kijken me ook echt gek aan wanneer ik zeg dat ik dik ben, maar tis gwn zo. Ik zit dan wel op t randje van ondergewicht en normaal gewicht, ik vind mezelf gewoon dik en kan écht niet zien dat ik smal zou kunnen zijn.

Omdat ik wil afvallen, bijna niks lust en nooit honger heb, sla ik elke dag wel ontbijt of lunch over, en heel soms allebei. Ik ben benieuwd wat dit nou is.. En of ik een eetstoornis heb of niet..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2016, 00:11
joel00pink
joel00pink is offline
Afvallen is onzin, vind ik persoonlijk... Bedoel dat is onzekerheid over jezelf. Je hebt een mooi gewicht bij je lengte geef ik toe ben ik jaloers op. Vaak zitten die dingen in je hooft dat je wilt afvallen. En dat je zoveel dingen niet lust is wel gek... Maar ik denk dat je dat weer opnieuw moet leren eten. Klinkt gek is het ook maar toch. Je snapt wat ik bedoel. Omtbijt minstens... Dat is belangrijk omdat je nou ja 9 uur slaapt en niks eet dus er moet wel wat in.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2016, 00:15
Nikkisnel
Nikkisnel is offline
Citaat:
Afvallen is onzin, vind ik persoonlijk... Bedoel dat is onzekerheid over jezelf. Je hebt een mooi gewicht bij je lengte geef ik toe ben ik jaloers op. Vaak zitten die dingen in je hooft dat je wilt afvallen. En dat je zoveel dingen niet lust is wel gek... Maar ik denk dat je dat weer opnieuw moet leren eten. Klinkt gek is het ook maar toch. Je snapt wat ik bedoel. Omtbijt minstens... Dat is belangrijk omdat je nou ja 9 uur slaapt en niks eet dus er moet wel wat in.
Ik heb er zelf wel vertrouwen in dat het me weer gaat lukken normaal te eten.. Maar er klopt echt iets niet op dat vlak van hoe ik mezelf zie. Iedereen vindt me super smal enz en zijn jaloers maar ik vind mezelf gwn echt een dik zwijn.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2016, 00:26
joel00pink
joel00pink is offline
Ten eerste je bent geen zwijn. Iedereen zijn zwijnen of iedereen zijn mensen😉.

Ten tweede, misschien gokje maar. Komt het dat je zelfbeeld beetje is aangetast? Het is zo'n stemmetje dat zegt... Jonge jonge daar kan wat vanaf. Dat stemmetje heet reclame. Reclame probeert je allemaal (bewerkte)ideaal beelden in te prenten om maar hun product te kopen. Trek je daar niks van aan.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2016, 08:10
Pluis
Pluis is offline
Ik denk dat je wel een eetstoornis hebt ja. Je vindt jezelf dik ondanks dat je bijna ondergewicht hebt, en dat is typisch iets voor meiden met een eetstoornis. Verder eet je een heleboel dingen niet meer, maar het klinkt wel alsof je elke dag bezig bent met eten in je gedachten.

Ik zet hier even een fizzle fluffy naamzoek, zij heeft ook een eetstoornis gehad en heeft een hele hoop goede tips. Om gezond te blijven, maar ook wat je moet doen om weer happy te zijn met je eigen lijf.

Laatst gewijzigd op 30-07-2016 om 13:02.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2016, 08:31
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het klinkt als een eetstoornis ja, niet door je gewicht want je kunt op elk gewicht een eetstoornis ontwikkelen en het is niet automatisch over als je aankomt, maar door je houding en gedrag tegenover eten.
Het is heel goed dat je zelf merkt dat je gek doet met eten! Neem jezelf hierin serieus, en zoek vooral professionele hulp. Ja het is erg genoeg, je mag een paar keer naar een diëtist die je kan helpen een plan op te stellen en die jou kan begeleiden.
Denk je dat je het zelf kunt, probeer dan wel met een vriendin of je ouders te praten over je plannen om je eetpatroon te beteren.
Op www.proud2nme.nl vind je bovendien ervaringen van andere meiden, eetlijsten om je te laten wennen aan eten en om weer normaal te gaan eten (aangezien je een gezond gewicht hebt zou ik meteen proberen voor het normale eetpatroon te gaan. Eerst zit je even heel vaak heel vol maar hoe sneller je weer normaal eet, hoe sneller je ook normaal gaat denken.)

Heel belangrijk: zorg eerst voor een normaal eetpatroon (dus ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avondeten, tussendoortje) met voldoende afwisseling en genoeg calorieën, waarbij je elke drie uur iets eet. De eetbuien gaan dan vanzelf weg. Als je begint met de eetbuien stoppen ga je het heel zwaar krijgen.

Heel veel sterkte en succes!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2016, 08:32
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Over het Happy zijn met je lijf kom ik later terug, het is zoveel getyp en ik zit mobiel
Met citaat reageren
Oud 29-07-2016, 17:14
Nikkisnel
Nikkisnel is offline
Citaat:
Het klinkt als een eetstoornis ja, niet door je gewicht want je kunt op elk gewicht een eetstoornis ontwikkelen en het is niet automatisch over als je aankomt, maar door je houding en gedrag tegenover eten.
Het is heel goed dat je zelf merkt dat je gek doet met eten! Neem jezelf hierin serieus, en zoek vooral professionele hulp. Ja het is erg genoeg, je mag een paar keer naar een diëtist die je kan helpen een plan op te stellen en die jou kan begeleiden.
Denk je dat je het zelf kunt, probeer dan wel met een vriendin of je ouders te praten over je plannen om je eetpatroon te beteren.
Op www.proud2nme.nl vind je bovendien ervaringen van andere meiden, eetlijsten om je te laten wennen aan eten en om weer normaal te gaan eten (aangezien je een gezond gewicht hebt zou ik meteen proberen voor het normale eetpatroon te gaan. Eerst zit je even heel vaak heel vol maar hoe sneller je weer normaal eet, hoe sneller je ook normaal gaat denken.)

Heel belangrijk: zorg eerst voor een normaal eetpatroon (dus ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avondeten, tussendoortje) met voldoende afwisseling en genoeg calorieën, waarbij je elke drie uur iets eet. De eetbuien gaan dan vanzelf weg. Als je begint met de eetbuien stoppen ga je het heel zwaar krijgen.

Heel veel sterkte en succes!
Bedankt voor je bericht, ik zal r zeker wat mee doen ik heb wel t gevoel dat t al iets beter met me gaat, heb al meer trek en wat minder last van eetbuien. Ik laat t nog n beetje afwachten.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2016, 17:31
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Heel goed dat het beter gaat! Zie dat als motivatie om goed verder te gaan!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten