Hee, ik doe zelf ook sinds dit jaar Social Work (MWD). Ik merk zelf wel, dat het ene vak leuker is als het andere vak. Zelf studeer ik het in Utrecht. Nu heb ik 2 vakken, eentje gericht op stad en beleid, en de ander gericht op plan van aanpak.
Het stad en beleid is echt saai, veel vaktermen, niet echt interessant. Plan van aanpak heeft meer betrekking, op de mensen. Je gaat een plan opstellen, om de probleem van diegene te analyseren en uit te werken. Dat is meer opleidingsgericht vind ik. Kost ook wel wat meer tijd, maar een stuk interessanter.
Helaas moet je in je 1e 2 jaar veel boeken lezen, die je liever niet zou lezen. Maar goed, alle kennis die je opdoet is voor een goed doel. In je 3e jaar kon je dacht ik zelf je vakken invullen.
Gepeste jongeren is niet echt een groot beeld. Je hebt wel een doelgroep jongeren, maar dat is doorgaans meer de jeugdcriminelen. Alhoewel, je hebt ook op scholen een maatschappelijk werker, die kinderen dan helpen als ze problemen hebben. Een soort vertrouwingspersoon.
Je kan eventueel een gesprek aangaan met je SLBer. Die kan je denk ik gerichten helpen. Social Work is heel breed. Anders moet je is gaan Googlen, wie weet kom je wat interessants tegen!
|