Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2016, 14:42
Verwijderd
dan wil ik me inschrijven als nieuwe patient bij de huisarts, en dan kan dat alleen als ik in eigen persoon een inschrijfformulier op kom halen in de praktijk tussen 8 en 11
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2016, 14:46
Holland Oates
Holland Oates is offline
Wtf? Kan je niet een andere huisarts zoeken dan? Ik had er na een tijdje rondklikken een gevonden waarbij ik me gewoon online kon aanmelden. Dikke prima. Wil je wel bij een huisarts waarbij zelfs dit al superouderwets is?
Oud 04-10-2016, 14:47
a/s/l
a/s/l is offline
Lekker analoog toch
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 14:49
Verwijderd
Ik vind het zo fijn dat je hier gewoon naar elke huisarts kunt gaan en je niet altijd verplicht naar dezelfde hoeft
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 14:51
a/s/l
a/s/l is offline
Citaat:
Ik vind het zo fijn dat je hier gewoon naar elke huisarts kunt gaan en je niet altijd verplicht naar dezelfde hoeft
Hoe dan? Mijn huisarts bestiert een praktijk met nog twee anderen, wat ik op zich prima vind, maar enige consistentie in degene die ik zie vind ik toch wel prettig.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 14:56
Verwijderd
Ik zat eerst in een praktijk en de eerste huisarts die ik had was heel fijn maar die ging bijna bevallen. Toen had ik daarna een andere en daarna weer een andere en die laatste was best een beetje creepy. En nu heb ik een hele fijne, een stuk verder van hier maar ik heb liever een fijne huisarts en dat ik iets langer onderweg ben. Maar als je niet makkelijk kunt switchen dan kan het wel zijn dat je met een huisarts zit die je eigenlijk niet zo fijn vindt.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Wtf? Kan je niet een andere huisarts zoeken dan? Ik had er na een tijdje rondklikken een gevonden waarbij ik me gewoon online kon aanmelden. Dikke prima. Wil je wel bij een huisarts waarbij zelfs dit al superouderwets is?

Ja dat overweeg ik nu ook.. deze was wel chill omdat hij 800m bij mijn huis vandaan was maar ze zullen dan vast ook alleen 1.5 uur per dag spreekuur hebben, midden op de dag, of zo.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 15:09
Verwijderd
Die van mij heeft om acht uur 's ochtends begin spreekuur, het lukt me nooit (naja ik ga misschien één keer per jaar maar goed) om de eerste afspraak te hebben. Vaak pas om 8.20 of zo. Zit er keurig wel om 8 uur, de twee patiënten voor me, gegarandeerd, standaard, oude mensen van minimaal 75. WAAROM PIKKEN JULLIE DE SLOTS IN DIE WERKENDE MENSEN GRAAG HEBBEN???
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 15:11
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 15:13
Macrador
Macrador is offline
Zij moeten ook naar de markt he Ertur!
Oud 04-10-2016, 15:13
Verwijderd
En ze staan waarschijnlijk al hun hele leven rond hetzelfde uur op!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 15:14
a/s/l
a/s/l is offline
Citaat:
Ik zat eerst in een praktijk en de eerste huisarts die ik had was heel fijn maar die ging bijna bevallen. Toen had ik daarna een andere en daarna weer een andere en die laatste was best een beetje creepy. En nu heb ik een hele fijne, een stuk verder van hier maar ik heb liever een fijne huisarts en dat ik iets langer onderweg ben. Maar als je niet makkelijk kunt switchen dan kan het wel zijn dat je met een huisarts zit die je eigenlijk niet zo fijn vindt.
Oh zo, nee duidelijk, same here.

Was heel raar maar zag laatst m'n huisarts in een documentaire over een compleet ongerelateerd onderwerp waarin zij het lijdend voorwerp was. Je zag haar gezicht niet echt maar het was evident op basis van stem en houding (goed verhaal hè).
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Zij moeten ook naar de markt he Ertur!
Citaat:
En ze staan waarschijnlijk al hun hele leven rond hetzelfde uur op!
Ja dit zal zo ongeveer het achterliggende verhaal zijn. Voordeel is wel dat mijn huisarts vervolgens zuchtend die oude besjes uitgeleide doet, mij vrolijk onthaalt en echt alle tijd voor mij neemt, meestal zitten we een kwartier over voetbal te praten voor we over de reden van mijn komst beginnen. Die denkt ook “even niet dat gezeur van bejaarden”
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Ja dit zal zo ongeveer het achterliggende verhaal zijn. Voordeel is wel dat mijn huisarts vervolgens zuchtend die oude besjes uitgeleide doet, mij vrolijk onthaalt en echt alle tijd voor mij neemt, meestal zitten we een kwartier over voetbal te praten voor we over de reden van mijn komst beginnen. Die denkt ook “even niet dat gezeur van bejaarden”
Dus je hebt wel tijd om over voetbal te praten terwijl je eigenlijk naar je werk moet
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Dus eigenlijk is naar de huisarts gaan voor jou ook een enig uitstapje? ;D
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Dus je hebt wel tijd om over voetbal te praten terwijl je eigenlijk naar je werk moet
haha
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Oh, nee, ik neem altijd een vrije dag voor zoiets, maar ik moet nog naar de markt hè. Ik sta eigenlijk altijd op hetzelfde tijdstip op
Citaat:
Dus eigenlijk is naar de huisarts gaan voor jou ook een enig uitstapje? ;D
Als ik moest kiezen tussen de huisarts of de Efteling, wist ik het wel
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Oh, nee, ik neem altijd een vrije dag voor zoiets, maar ik moet nog naar de markt hè. Ik sta eigenlijk altijd op hetzelfde tijdstip op

Ja, ik ook denk ik
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 16:37
Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Dit ja. Maar elke keer 25 euro moeten betalen vind ik wat minder Vooral omdat ze ALTIJD zeggen dat ik terug moet komen als het erger wordt en ik meestal voor niks daar kom.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 16:38
Verwijderd
Maar je krijgt wel bijna 20 terug toch!? En je betaald geen drol voor je zorgverzekering Heb jij een hospitaalplan?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 16:41
Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Maar je krijgt wel bijna 20 terug toch!? En je betaald geen drol voor je zorgverzekering Heb jij een hospitaalplan?
Ik heb geen Belgische zorgverzekering
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 16:42
a/s/l
a/s/l is offline
Ik las plots 'Arabische praktijken'
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 16:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik kon het toen gewoon declareren bij mijn Nederlandse zorgverzekering maar dat is al tien jaar geleden.
Oud 04-10-2016, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Ik kon het toen gewoon declareren bij mijn Nederlandse zorgverzekering maar dat is al tien jaar geleden.
Dat kan waarschijnlijk ook gewoon maar de Belgische zorgverzekering is echt zoveel goedkoper Ik geloof dat ik 200 euro per jaar betaal ofzo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2016, 16:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Maar als cookie geen Belgische heeft, is ze vast wel in Nederland verzekerd.
Oud 04-10-2016, 16:50
Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Ik heb een keer mijn rekening opgestuurd, maar toen ging dat van mijn eigen risico.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Maar als cookie geen Belgische heeft, is ze vast wel in Nederland verzekerd.
je moet een Europese verzekering hebben
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 16:51
Verwijderd
En waarom heb je geen belgische verzekering genomen koekje?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 16:52
Verwijderd
Als ik naar de dokter ga dan krijg ik iets van 20 euro terug en betaal ik 6 zelf. Dan is die 6 een soort van eigen risico denk ik.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 16:52
Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Waarom niet?
Mijn hoofdadres is in nederland en ik ben niet van plan om in Belgie te blijven.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 16:54
Verwijderd
ah oke. Dan begrijp ik het.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 16:57
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Mijn lievelingsverhaal over dit soort dingen is de apotheek die een thuisbezorgservice had maar dan moest je de dag ervoor tussen 10.00 en 11.00 een briefje aan de balie bij de apotheek inleverde met wat je wilde (en niet 1x, maar elke keer)
Oud 04-10-2016, 16:58
Verwijderd
hahah
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 17:05
bloodyb
bloodyb is offline
Mijn huisartsenpraktijk is ong. 1 jaar geleden verhuisd maar als ik er eens naar toe zou gaan moet ik eerst op de kaart kijken waar ze nou eigenlijk zitten.
Oud 04-10-2016, 21:24
Bob the Bear
Bob the Bear is offline
Citaat:
(...) Die denkt ook “even niet dat gezeur van bejaarden”
Ik vind dat een herkenbaar gevoel.
Oud 04-10-2016, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een keer mijn rekening opgestuurd, maar toen ging dat van mijn eigen risico.
Daarom moet je het wel op blijven sturen. Je verzekeraar heeft bijna altijd wel een app waarmee je een foto kan maken en het zonder wat voor werk verder dan ook kan declareren met je smartphone. Stel nou dat je drie keer iets hebt van €100,-, inentingen ofzo, en alle drie keer denk je; ik ga het niet declareren want ik kom niet aan het eigen risico en aan het einde van het jaar breek je je poot en kom je in Leuven voor een foto en een spalk (want ze brengen je echt niet eerst naar Nederland), dan moet je dus €300,- extra gaan betalen omdat je drie andere dingen niet gedeclareerd hebt.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 22:15
Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Daarom moet je het wel op blijven sturen. Je verzekeraar heeft bijna altijd wel een app waarmee je een foto kan maken en het zonder wat voor werk verder dan ook kan declareren met je smartphone. Stel nou dat je drie keer iets hebt van €100,-, inentingen ofzo, en alle drie keer denk je; ik ga het niet declareren want ik kom niet aan het eigen risico en aan het einde van het jaar breek je je poot en kom je in Leuven voor een foto en een spalk (want ze brengen je echt niet eerst naar Nederland), dan moet je dus €300,- extra gaan betalen omdat je drie andere dingen niet gedeclareerd hebt.
Ik weet dat ik het eigenlijk beter wel zou doen, want je weer maar nooit. Toch lijkt het de moeite niet waard, want ik kom normaal nooit aan dat bedrag. Ik heb naast het verplichte eigen risico ook een vrijwillige eigen risico van 500 ofzo
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 22:17
Verwijderd
Heb je de post van deadlock gewoon helemaal niet gelezen of zo?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Heb je de post van deadlock gewoon helemaal niet gelezen of zo?
Ja dit dacht ik ook
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 22:28
Koekje
Koekje is offline
Jawel, ik ben gewoon koppig en lui
Met citaat reageren
Oud 04-10-2016, 23:26
Mr Soija
Mr Soija is offline
Kan je net zo goed geen verzekering hebben. ;x
Oud 04-10-2016, 23:38
pj eilander
pj eilander is offline
Citaat:

Bij de huisarts wordt je ook zelden doodgereden door een heftruck.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2016, 04:19
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
De afwisseling is best wel fijn, helemaal van die types die elke 2 weken komen vaak weten die al op tijd die afspraken te regelen om 8 uur.
Oud 05-10-2016, 06:42
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
De afwisseling is best wel fijn, helemaal van die types die elke 2 weken komen vaak weten die al op tijd die afspraken te regelen om 8 uur.
Die regelen al een halfjaar vooruit alle afspraken van het komende halfjaar?
Oud 05-10-2016, 08:10
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Die regelen al een halfjaar vooruit alle afspraken van het komende halfjaar?
Er zijn er bij. Maar bij sommige praktijken moet je ook wel optijd zijn
Oud 05-10-2016, 08:59
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Bij de huisarts wordt je ook zelden doodgereden door een heftruck.

Edit: nvm, ik zie het al.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2016, 12:27
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Al?
Oud 06-10-2016, 12:41
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn huisarts zit (nog steeds) in Scheveningen en ik woon al bijna 3 jaar in Delft. Ik denk eigenlijk altijd pas aan eentje hier zoeken als ik iets mankeer, en dat is niet zo vaak. De laatste 2x dat het echt dringend was, ben ik naar een huisarts in de buurt geweest, kostte me 28 euro, maar kon ik daarna wel declareren.
Reageren

Regels voor berichten