Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2002, 16:10
maaike0
maaike0 is offline
hoi allemaal!

ik heb al een tijd een cd-brander op mijn compu zitten...maar zou niet weten hoe ik moet branden!klinkt dom, maar kweet het echt niet....software nodig?! wat dan etc?

iemand die mij een antwoord kan geven?

alvast bedankt!

liefs maaike!
Oud 19-08-2002, 16:18
Verwijderd
jepz je hebt software nodig. Meestal is dat al bijgeleverd. Maar probeer anders Nero eens.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 17:33
Octopus
Octopus is offline
Ik denk dat je beter EasyCD Creator kan nemen omdat die wat makkelijker in de omgang is.
Mijn voorkeur gaat wel uit naar Nero.
Oud 19-08-2002, 18:35
maaike0
maaike0 is offline
key tnx voor de tips, kep nu nero en hoe ik een cd kan branden weet ik nu, alleen weet nog niet hoe ik nummers van verschillende cd's op 1 cd kan zetten of hoe ik nummers van kazaa op een cd kan zetten>! kan iemand dit of een van beide iig uitleggen?!

alvast bedankt!

liefs maaike
Oud 19-08-2002, 19:27
Noisecrew
Noisecrew is offline
> verschillende Cd's:
Je ript de tracks van de cd's met bijvoorbeeld Easy CD Creator of Audiograbber ofzo, en je slaat die allemaal op in 1 map. Zo hoef je ze met nero niet zo lang te zoeken. Nero kan beide wav en mp3 aan dus het maakt niet zo veel uit in welk formaat je ript. Als je met nero dan een nieuwe audio cd wil schrijven kies je in de file browser de map met geripte liedjes en zet je ze in gewenste volgorde op cd.

> MP3s (Kaaza enzo)
Vanuit nieuwe audio cd in nero ga je naar de map(pen) waar de gewenste mp3s in staan en sleep je ze naar het schrijf-venster.
klikken op schrijven en nero doet de rest. Let wel op: elke keer je tracks toevoegt zet ie er standaard 2sec. pauze bij. Ik persoonlijk heb er de schijt aan want het duurt zo lang; Stilte killt de sfeer
Om die pauze te verwijderen selecteer je alle liedje in het schrijf-venster (CTRL+A) en kies je eigenschappen in het popup menu rechts. Pauze zet je dan op 0sec.

> Hou wel rekening met het feit dat een CD-R maar 650 of 700 MB muziek kan wegschrijven. Als je mp3s schrijft wil dit niet zeggen dat je voor een track maar ong. 4 MB neertelt! Nero codeert alles voor je en wordt dus alles 10 keer zo groot. Maar bij nero zit standaard een meter die alles in de gaten houdt.
Oud 21-08-2002, 08:46
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
Noisecrew schreef:
> verschillende Cd's:
Je ript de tracks van de cd's met bijvoorbeeld Easy CD Creator of Audiograbber ofzo, en je slaat die allemaal op in 1 map. Zo hoef je ze met nero niet zo lang te zoeken. Nero kan beide wav en mp3 aan dus het maakt niet zo veel uit in welk formaat je ript. Als je met nero dan een nieuwe audio cd wil schrijven kies je in de file browser de map met geripte liedjes en zet je ze in gewenste volgorde op cd.

> MP3s (Kaaza enzo)
Vanuit nieuwe audio cd in nero ga je naar de map(pen) waar de gewenste mp3s in staan en sleep je ze naar het schrijf-venster.
klikken op schrijven en nero doet de rest. Let wel op: elke keer je tracks toevoegt zet ie er standaard 2sec. pauze bij. Ik persoonlijk heb er de schijt aan want het duurt zo lang; Stilte killt de sfeer
Om die pauze te verwijderen selecteer je alle liedje in het schrijf-venster (CTRL+A) en kies je eigenschappen in het popup menu rechts. Pauze zet je dan op 0sec.

> Hou wel rekening met het feit dat een CD-R maar 650 of 700 MB muziek kan wegschrijven. Als je mp3s schrijft wil dit niet zeggen dat je voor een track maar ong. 4 MB neertelt! Nero codeert alles voor je en wordt dus alles 10 keer zo groot. Maar bij nero zit standaard een meter die alles in de gaten houdt.
ik snap alles behalve het eerste stukje....dus ik weet nog steeds niet hoe ik nummers van verschillende cd's kan halen en die op 1 cd zetten...maar bedankt voor de rest antwoorden! het zou wel handig zijn als je bij nero ook vershillende nummers op een cd kan zetten!
liefs maaike

Laatst gewijzigd op 21-08-2002 om 08:49.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 09:02
maaike0
maaike0 is offline
wask nog een x, ik heb net ff het een en ander bij nero geprobeerd, maar als ik van mijn cd nummers wil selecteren en slepen naar het brandvenster krijg ik deze meldingorry nero cannot determine the CSCI/Atapi device, that corresponds with the drive letter

dus tja...

liefs maaike
Oud 21-08-2002, 11:22
Noisecrew
Noisecrew is offline
Dan moet je waarschijnlijk de drivers van je schrijver met nero compatibel maken of recentere drivers installeren. Ik denk het eerste, je moet eens zoeken op google voor nero driver compatibility ofzo. Miss. kun je op de nero site iets terugvinden?

Tracks rippen van een cd betekend dat een programma de liedjes leest en op je pc zet. Je kan kiezen in welk formaat hij ze opslaat, waar, welke liedjes, etc...
Als je de gewenste "rips" naar het schrijfvenster sleept zijn ze brandklaar. Let er wel op dat je bij de wizard kiest voor "nieuwe audio CD", als je mp3 of wav op een iso wil schrijven zul je ook wel een hoop foutmeldingen krijgen.

Greetz
Oud 21-08-2002, 15:20
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
Noisecrew schreef:
Dan moet je waarschijnlijk de drivers van je schrijver met nero compatibel maken of recentere drivers installeren. Ik denk het eerste, je moet eens zoeken op google voor nero driver compatibility ofzo. Miss. kun je op de nero site iets terugvinden?

Tracks rippen van een cd betekend dat een programma de liedjes leest en op je pc zet. Je kan kiezen in welk formaat hij ze opslaat, waar, welke liedjes, etc...
Als je de gewenste "rips" naar het schrijfvenster sleept zijn ze brandklaar. Let er wel op dat je bij de wizard kiest voor "nieuwe audio CD", als je mp3 of wav op een iso wil schrijven zul je ook wel een hoop foutmeldingen krijgen.

Greetz
thanx tis allemaal gelukt! denk dat de software van nero die ik had beetje oud was, heb nu een nieuwere versie en gaat meteen goed dussss tnx!!!

liefs maaike
Reageren

Regels voor berichten