Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2016, 15:24
df
df is offline
Naar aanleiding van die kerel van Stap die een minimumprijs voor bier wil.

Mee eens, niet mee eens?
Oud 22-10-2016, 15:24
Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Nee, niet mee eens.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2016, 15:50
Verwijderd
Dat is niet aan mij om voor andere mensen te bepalen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2016, 15:52
Verwijderd
Als ik het mag geloven zijn pillen al een stuk goedkoper om een avond op te feesten dan alcohol, en toch blijven de meeste jongeren voornamelijk voor het laatste gaan. Dus denk niet dat de prijs verhogen gaat helpen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2016, 16:07
Megatron
Megatron is offline
Alcohol is zéker te sociaal geaccepteerd wanneer je het vergelijkt met de attitude richting bijvoorbeeld XTC, over het algemeen.

Verder: illegaliteit, drooglegging en/of prijsopdrijvingen zijn al jaren een succesnummer gebleken ten aanzien van verantwoord gebruik, dus attaboy
Oud 22-10-2016, 16:58
Verwijderd
Ja in de zin dat het een harddrug is die we toevallig met zijn allen legaal houden, nee in de zin dat verbieden/moeilijk maken vaak naardere effecten heeft dan legaal houden. Maar van mij mag drugs ook gelegaliseerd worden.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2016, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Als ik het mag geloven zijn pillen al een stuk goedkoper om een avond op te feesten dan alcohol, en toch blijven de meeste jongeren voornamelijk voor het laatste gaan. Dus denk niet dat de prijs verhogen gaat helpen.
Ja je kan het denken maar dat zeiden de pro-rokers ook en toch blijkt uit onderzoek dat juist een hoge prijs invloed heeft op de keuze om te stoppen.

Van mij mag er trouwens best een minimumprijs komen maar het liefst zou ik zoiets in ieder geval samen met NRW en Niedersachsen zien.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2016, 17:18
Verwijderd
Ik vind een tientje voor een standaardkrat een prima minimumprijs.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2016, 17:52
Obelise
Obelise is offline
Waarom is t verkeerd een euro te betalen voor een pint op happy hour?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2016, 20:11
Yne
Yne is offline
Ik vind dat bier te sociaal geaccepteerd is
Oud 22-10-2016, 20:39
Obelise
Obelise is offline
Ik ben het er mee eens dat we genoeg nascar drivers, muppets, derps en betweters hebben...

Ik geloof dat alcahol binnen het uitgaan en de "andere" sectoren, overdreven normaal is, maar bijvoorbeeld binnen de profesionele sector en binnen scholen bijvoorbeeld, is het gebruik nogsteeds zeer beoordeeld.

Ikzelf, vind net als mensen met .... Ritalin enzo mogen nemen (gelijk aan lage dosering cocaine, dat mag wel tijdens school...) dat sommige hard werkende mensen zeker wel enkele biertjes per dag kunnen benuttigen voor een zware week/maand/jaar.
En daarbij vind ik nogsteeds dat mensen getest mogen worden voor hun omgang ermee, zoals een drugspas, die verteld dat je verantwoord met "middelen kan omgaan" gezien de meeste situaties.

Zelfde met dingen als een opvoed pas.

Maarja, ik denk dat iedereen blij is, als we een zwaar wereldwijd verbod zetten op alle middelen zonder prescriptie.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2016, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Ja je kan het denken maar dat zeiden de pro-rokers ook en toch blijkt uit onderzoek dat juist een hoge prijs invloed heeft op de keuze om te stoppen.

Van mij mag er trouwens best een minimumprijs komen maar het liefst zou ik zoiets in ieder geval samen met NRW en Niedersachsen zien.
Maar iemand die een pakje per dag rookt is daar 5 euro per dag aan kwijt, zullen toch weinig mensen zijn die een kratje bonus-bier per dag drinken.. dat zijn iig niet de mensen die ze met deze minimumprijs willen afschrikken. Ik denk wel dat er een tipping point is maar ik denk dat dat heel wat hoger ligt.
Ik zal eens checken waar we de gedragseffecten van tabak en alcohol op hebben staan
Met citaat reageren
Oud 22-10-2016, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Maar iemand die een pakje per dag rookt is daar 5 euro per dag aan kwijt, zullen toch weinig mensen zijn die een kratje bonus-bier per dag drinken.. dat zijn iig niet de mensen die ze met deze minimumprijs willen afschrikken. Ik denk wel dat er een tipping point is maar ik denk dat dat heel wat hoger ligt.
Ik zal eens checken waar we de gedragseffecten van tabak en alcohol op hebben staan
Euh, dat zijn er meer dan je denkt.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2016, 10:49
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ja in de zin dat het een harddrug is die we toevallig met zijn allen legaal houden, nee in de zin dat verbieden/moeilijk maken vaak naardere effecten heeft dan legaal houden. Maar van mij mag drugs ook gelegaliseerd worden.
Dit.

En ik vind het vooral erg dat ik vreemd word aangekeken als ik zeg dat ik niet drink (en er soms aangedrongen wordt, want "dat is gezellig"), maar dat het de normaalste zaak van de wereld is als ik geen blowtje of pilletje neem.

Laatst gewijzigd op 23-10-2016 om 12:28.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2016, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Dit.

En ik vind het vooral erg dat ik vreemd wordt aangekeken als ik zeg dat ik niet drink (en er soms aangedrongen wordt, want "dat is gezellig"), maar dat het de normaalste zaak van de wereld is als ik geen blowtje of pilletje neem.
ik wordt Te hard geschaard vannacht?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2016, 11:06
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Er wordt...
Oud 23-10-2016, 11:26
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Dit.

En ik vind het vooral erg dat ik vreemd word aangekeken als ik zeg dat ik niet drink (en er soms aangedrongen wordt, want "dat is gezellig"), maar dat het de normaalste zaak van de wereld is als ik geen blowtje of pilletje neem.
Jup. Onder studenten is het ook uitzonderlijk dat je niet drinkt, en wordt het normaal gevonden om je meerdere keren per week helemaal lam te zuipen (wat ik dan weer best raar vind).
Oud 23-10-2016, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Er wordt...
Wat? Nee, neeneeneeneenee.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2016, 11:29
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wat? Nee, neeneeneeneenee.
Nevermind. We kijken naar een andere "wordt".
Oud 23-10-2016, 12:27
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik denk het
Oud 23-10-2016, 12:28
Verwijderd
Ik word eigenlijk niet raar aangekeken als ik zeg dat ik (vrijwel) niet drink..
Met citaat reageren
Oud 23-10-2016, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Ik word eigenlijk niet raar aangekeken als ik zeg dat ik (vrijwel) niet drink..
Met citaat reageren
Oud 23-10-2016, 13:10
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik had laatst een heel raar gesprek met een jongen via een datingapp, die me sneu noemde omdat ik op zaterdagavond met een kop thee op de bank zat (maar toegegeven, dat zegt meer over die specifieke jongen)
Oud 23-10-2016, 13:53
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Maar als je kijkt naar Scandinavië bv, daar is alcohol belachelijk duur, maar toch zuipt iedereen zich de tering. Ze stoken/brouwen 't zelf, of ze gaan naar het buitenland om massaal in te slaan. Dus ik denk niet dat de prijs hier veel zou uitmaken.
Oud 23-10-2016, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Maar als je kijkt naar Scandinavië bv, daar is alcohol belachelijk duur, maar toch zuipt iedereen zich de tering. Ze stoken/brouwen 't zelf, of ze gaan naar het buitenland om massaal in te slaan. Dus ik denk niet dat de prijs hier veel zou uitmaken.
Dat stoken is vooral waar in Noorwegen, minder in Zweden en Finland, en dan de niet verstedelijkte gebieden waar relatief weinig mensen wonen. In Denemarken gebeurt het alweer veel minder. Tevens kan een krat bier wel veel kosten, mensen hebben er ook gewoon Veel Meer Geld.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2016, 13:58
Verwijderd
Zweden en Noorwegen staan onder Nederland qua consumptie, Denemarken staat er een klein beetje boven en Finland is begrijpelijk veel meer, daar is iedereen een depressieve alcoholist:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...ion_per_capita
Met citaat reageren
Oud 23-10-2016, 14:31
Not for Sale
Not for Sale is offline
Veerboot naar Tallinn zat vol met tokkiefinnen die zich goedkoop gingen volzuipen
Oud 23-10-2016, 14:46
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Dit.

Ik vind het vooral erg vreemd dat je er vreemd op wordt aangekeken als je zegt dat je niet drinkt. Ik ken echt niemand die dat doet, en ik ken toch behoorlijk veel drinkers naast ook wel wat geheelonthouders.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2016, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Zweden en Noorwegen staan onder Nederland qua consumptie, Denemarken staat er een klein beetje boven en Finland is begrijpelijk veel meer, daar is iedereen een depressieve alcoholist:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...ion_per_capita
Australië staat ook hoog in die lijst en daar is alcohol absurd duur. Maar ook daar ligt het gemiddelde inkomen gewoon heel hoog.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2016, 16:22
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
Veerboot naar Tallinn zat vol met tokkiefinnen die zich goedkoop gingen volzuipen
Whahaha ja dat heb ik ook gezien toen ik er was. Om 8 uur 's morgens al lekker halve liters op tafel
Mensen hadden roltassen, karretjes en steekkarretjes bij zich om die helemaal volgeladen weer mee naar huis te nemen.
Oud 23-10-2016, 16:29
Chick Rock
Chick Rock is offline
Vroeger zelfde verhaal op de boot tussen Duitsland en Denemarken. De laatste jaren is het me niet meer opgevallen trouwens.
Oud 23-10-2016, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het vooral erg vreemd dat je er vreemd op wordt aangekeken als je zegt dat je niet drinkt. Ik ken echt niemand die dat doet, en ik ken toch behoorlijk veel drinkers naast ook wel wat geheelonthouders.
Misschien is het de leeftijd, in mijn vriendengroepen is er tegenwoordig ook altijd wel iemand zwanger en zijn er een paar met de auto
Met citaat reageren
Oud 23-10-2016, 17:05
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Het zal vast de leeftijd zijn ja ik ga sowieso voornamelijk met mannen om (dus niemand is zwanger) die geen rijbewijs hebben of niet rijden als ze gaan drinken. In mijn vriendenkring is drinken heel normaal en ik ben ook de enige die niet drinkt.

Overigens zijn de meeste vrienden wel op de hoogte en vinden het prima dat ik niet drink, maar nieuwe mensen zijn vaak verbaasd en vragen naar de redenen erachter. En sommigen dringen aan, maar meestal zien ze snel in dat ik niet eens twijfel en laten het los.
Oud 23-10-2016, 17:43
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Misschien is het de leeftijd, in mijn vriendengroepen is er tegenwoordig ook altijd wel iemand zwanger en zijn er een paar met de auto
Haha, nou nee, ook "in mijn jonge jaren" kwam ik dat soort onzin niet tegen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2016, 22:33
Mark52
Mark52 is offline
Ik vind het vooral te sociaal geaccepteerd om heel veel te drinken en op jonge leeftijd te drinken.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2016, 22:34
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Dit.

En als man krijg je dan ook altijd de opmerking dat je geen echte man bent als je geen bier drinkt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten