Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2016, 14:00
AnnaAnna123
AnnaAnna123 is offline
Hallo beste lezers, ik zit al tijden met een vraag.

Ik zit in VWO 3, het gaat wel redelijk (ongeveer 6.5jes) maar mijn motivatie is wel naar het nulpunt gedaald. Ik wil later de Pabo gaan doen (Hbo) en heb daar dus havo voor nodig. (met vwo hoef je geen toelatingsexamen wat wel fijn is) Ik ben ENORM slecht in wiskunde en denk dat ik er met VWO niet ga komen. Ik moet aan het eind van dit jaar mijn vakkenpakket gaan kiezen en dus eigenlijk vrijwel ook (de richting van) mijn studie.

Ik wil liever niet blijven zitten of naar TL (want op mijn school, geloof het of niet, wordt bij te veel onvoldoendes je gewoon naar TL gezet.)

Wat zouden jullie doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2016, 15:01
Pluis
Pluis is offline
Heb je hier al met je mentor over gesproken? Als je met name worstelt met wiskunde kun je wiskunde A overwegen, dat is wat makkelijker. En is bijles een optie? Als je het beter snapt wordt school vanzelf leuker namelijk
Oud 13-11-2016, 18:58
AnnaAnna123
AnnaAnna123 is offline
Citaat:
Heb je hier al met je mentor over gesproken? Als je met name worstelt met wiskunde kun je wiskunde A overwegen, dat is wat makkelijker. En is bijles een optie? Als je het beter snapt wordt school vanzelf leuker namelijk
Wiskunde A wordt het sowieso, of er moet echt een wonder geschieten Mentor zegt verder dat ik gewoon voor VWO moet gaan... Bijles doe ik al
Met citaat reageren
Oud 13-11-2016, 19:52
Elin3
Elin3 is offline
Op VWO kan je wel wiskunde C nemen (check dit ook even in de toelatingseisen voor de PABO, daar weet ik niets van af ), dat scheelt misschien al!
Oud 14-11-2016, 08:17
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Op VWO kan je wel wiskunde C nemen (check dit ook even in de toelatingseisen voor de PABO, daar weet ik niets van af ), dat scheelt misschien al!
Dan moet je er wel bij stilstaan dat je op de PABO rekentoetsen moet halen om verder te mogen.
Oud 14-11-2016, 08:33
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dan moet je er wel bij stilstaan dat je op de PABO rekentoetsen moet halen om verder te mogen.
Maar wiskunde in de bovenbouw oefent niet in het bijzonder het rekenen dat op de pabo wordt gevraagd. Belangrijker nog komt het merendeel van de pabo-studenten van de havo zonder enige wiskunde in het pakket: met wiskunde C van het vwo zit je dan al ruim boven het niveau.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten