Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2015, 15:05
saschaaah
saschaaah is offline
Ik ben halverwege de brugklas van het vwo naar de havo gegaan, ik kon het vwo wel maar deed mijn best alleen niet, ik stond denk ik 4 a 5 minpunten. Alleen de reden waarom ik ben afgestroomd was omdat ik de klas totaal niet leuk vond (opzich best dom, inderdaad, alleen school deed mij toen niet veel aangezien ik net van de basisschool kwam) ik mocht namelijk nog wel op het vwo blijven maar ik wou het niet. Nou dat jaar daarna zat ik ook nogsteeds op de havo, in de tweede klas, alleen ik ben blijven zitten in de tweede, maar dat was niet omdat ik mijn best niet deed, maar omdat ik het hele jaar chronisch ziek ben geweest (daar was school van bewust) en teveel had gemist, mijn gemiddeldes van de toetsen die ik wel heb gemaakt waren ongeveer 6jes a 7ens. Nu moet ik de tweede klas overdoen dit schooljaar, alleen ik vind het eigenlijk zonde dat ik ben afgestroomd, (niet het blijven zitten, dat vind ik toch wel verstandig aangezien ik superveel heb gemist). Ik heb er met mijn moeder overgepraat, en die zei dat als ik dit jaar gewoon superhard ging werken en allemaal 7ens a 8en ging staan, dat ik misschien na dit jaar of na volgend jaar (van H3 naar A4) wel weer zou mogen opstromen. Zou school mij dit toelaten? Gewoon aangezien ik al ben afgestroomd én blijven zitten, en omdat ze weten dat ik zowieso nooit echt motivatie voor school heb gehad eerst... Of zou het wel mogen maar niet na dit schooljaar? Ik wil weer supergraag naar het atheneum, alleen ik wil niet na havo5 pas naar het atheneum gaan, begrijp mij niet verkeerd, alleen ik zie geen punt in deze school de havo af te maken aangezien ik op het atheneum thuishoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2015, 15:28
Elin3
Elin3 is offline
Aan het begin van het nieuwe schooljaar zou ik dit met je mentor bespreken. Als je nu wel inzet toont en laat zien dat je echt wil zijn er waarschijnlijk wel mogelijkheden.
Oud 24-07-2015, 17:27
Axel11
Axel11 is offline
Wat Elin3 zegt.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2015, 22:47
Martijnftw
Martijnftw is offline
Geen zorgen over maken! Gewoon je best doen en dan komt alles goed.
Scholen hebben ook richtlijnen van welke eisen je moet hebben om van het havo van het atheneum door te kunnen stromen.

En sowieso is een havo diploma is ook niet het einde van de wereld.

Je kan je het beste nadenken over je vervolgopleiding, dan weet je ook wat de beste richting is om daar te komen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2015, 05:25
julianaparkje97
julianaparkje97 is offline
Ga nog maar even terug de schoolbanken in om je Nederlands bij te spijkeren voordat je een niveau'tje hoger gaat proberen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2015, 07:47
Floor1231998
Floor1231998 is offline
Ik weet niet of dat slim is. Als je de eerste klas al afstroomt is VWO waarschijnlijk te hoog gegrepen.
In de eerste klas zou je motivatie nog niet heel belangrijk moeten zijn. Misschien dat je de 3de nog wel lukt, maar zodra je in de bovenbouw komt wordt het allemaal een stuk moeilijker
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten