Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2016, 20:35
Anoniempje02
Anoniempje02 is offline
Hoi iedereen,

Mijn moeder heeft me vanmiddag betrapt op aftrekken, ik zat gewoon op mijn kamer en zij kwam binnen, ik probeerde het nog te verbergen maar ze zag het...

Toen begon ze te boos zeggen dat ik goor was et cetera... Daarna zei ze 'ga maar verder, ik ga wel naar beneden want je was duidelijk nog niet klaar.'

Ik heb nog even boven gezeten (niet verdergegaan, alleen nagedacht) en ben toen naar beneden gegaan, toen begon ze vragen te stellen en later zei ze sorry omdat ze zo deed.

De spanning tussen ons is echter wel heel erg toegenomen en ik voel me best wel rot... Want ik wil niet dat die spanning toeneemt/ik me rot voel.

Wat moet ik doen? Moet ik het goedmaken (en hoe?), moet ik het overlaten waaien of is er iets anders wat ik moet doen?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2016, 20:38
Elin3
Elin3 is offline
Misschien kan je eens met je moeder in gesprek gaan over het aftrekken, en waarom zij er zo negatief tegenover staat. Dat is vast even heel ongemakkelijk, maar kan daarna wel veel openheid geven en gesprekken in het algemeen over seksualiteit makkelijker maken.
Misschien kan je het ook eens met je vader bespreken, als mannen onder elkaar (als je dat prettig vindt)?
Oud 27-12-2016, 20:42
Anoniempje02
Anoniempje02 is offline
Mijn vade weet het niet en ik heb ook aan mijn moeder gevraagd om niets te zeggen tegen hem (en ik ben 90% zeker dat ze niks zegt)

Verder weet ik niet of ik dat gesprek wel aan wil gaan... En goe ik dat moet dien/ moet reageren op haar vragen...
Met citaat reageren
Oud 27-12-2016, 20:43
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Mijn vade weet het niet en ik heb ook aan mijn moeder gevraagd om niets te zeggen tegen hem (en ik ben 90% zeker dat ze niks zegt)

Verder weet ik niet of ik dat gesprek wel aan wil gaan... En goe ik dat moet dien/ moet reageren op haar vragen...
Hebben je ouders al wel eens met je gepraat over seks of seksualiteit?

(Hoe oud ben je trouwens?)
Oud 27-12-2016, 20:46
Anoniempje02
Anoniempje02 is offline
Ik ben 14 (bijna 15) en ja mijn ouders hebben het er wel eens met me over gehad maar niet erg veel...
Met citaat reageren
Oud 27-12-2016, 20:49
ThaMurz
ThaMurz is offline
Ik denk dat je ouders wel weten dat het normaal is, en de reactie van je moeder was gewoon een schrik reactie. Ga er maar van uit dat je vader en moeder zichzelf ook nog wel eens laten gaan

Ik denk dat zo'n beetje iedereen het wel doet, en stiekem weten we allemaal van elkaar dat we het doen...

Niet druk om maken dus!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2016, 20:50
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik ben 14 (bijna 15) en ja mijn ouders hebben het er wel eens met me over gehad maar niet erg veel...
Wat is hun houding tegenover seksualiteit? Hebben ze puur het technische deel besproken, of ook wat verteld over relaties en hun visie op seksualiteit.
Aftrekken op jouw leeftijd is helemaal niet gek, maar voor sommige ouders is dit toch een beetje taboe, omdat het niet past bij hun beeld van seksualiteit.
Oud 27-12-2016, 20:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het klinkt alsof je moeder geschrokken is, het misschien nog niet echt verwacht had en ze daardoor misschien niet zo goed wist hoe ze moest reageren.
Oud 27-12-2016, 20:56
Anoniempje02
Anoniempje02 is offline
Mijn moeder is christelijk (dus we hebben het niet heel veel over seks, alleen het technische deel is een keer uitgelegd) en ik verwacht echt niet dat zij ooit masturbeert... mijn vader (atheïst) weet het niet en die wil ik er echt volledig buiten houden
Met citaat reageren
Oud 27-12-2016, 21:11
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Mijn moeder is christelijk (dus we hebben het niet heel veel over seks, alleen het technische deel is een keer uitgelegd) en ik verwacht echt niet dat zij ooit masturbeert... mijn vader (atheïst) weet het niet en die wil ik er echt volledig buiten houden
Sommige Christen geloven dat seks alleen binnen het huwelijk mag en/ of zijn ervan overtuigd dat masturberen zondig is. Zeker als je daar zelf krampachtig mee omgaat kan het best een schok zijn dat je zoon masturbeert. Toch is het helemaal niet gek dat jij je eigen seksualiteit aan het ontdekken ben, zeker als je van je ouders weinig meer hebt meegekregen dan een puur technisch verhaal.

Gelukkig gaan niet alle Christen zo krampachtig om met seksualiteit (ik kan er zelf prima over praten met mijn Christelijke vrienden), maar helaas is het soms nog best een taboe-onderwerp.
Oud 28-12-2016, 10:49
bikinigek
bikinigek is offline
Zeggen dat ze moet kloppen
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten