Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Bekijk resultaten poll: nou?
SP 4 14.81%
CDA 0 0%
SGP 0 0%
CU 2 7.41%
VVD 2 7.41%
PvdA 0 0%
Vrijzinnige Partij (Klein) 0 0%
50+ 0 0%
PVV 1 3.70%
VNL 0 0%
Forum voor Democratie 0 0%
DENK 0 0%
GroenLinks 6 22.22%
D'66 3 11.11%
Partij voor de Dieren 1 3.70%
Piratenpartij 4 14.81%
Libertatische Partij 0 0%
Partij voor mens en spirit 3 11.11%
blanco 1 3.70%
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2016, 16:15
df
df is offline
Nu met poll!
Oud 02-11-2016, 16:22
Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik zocht de Vrijzinnige Partij op omdat ik daar nog niet van had gehoord. Basisinkomen, ceremonieel koningschap, okee so far so good. En toen kwam een verbod op wifi in de trein vanwege de straling Okee doei.
Oud 02-11-2016, 16:25
df
df is offline
Citaat:
Ik zocht de Vrijzinnige Partij op omdat ik daar nog niet van had gehoord. Basisinkomen, ceremonieel koningschap, okee so far so good. En toen kwam een verbod op wifi in de trein vanwege de straling Okee doei.
hele programma; http://assets.contentful.com/9yrjjg8...basics__2_.pdf
Oud 02-11-2016, 17:05
df
df is offline
Godverdomme anonieme poll
Oud 02-11-2016, 17:05
df
df is offline
Kan dat nog veranderd worden?
Oud 02-11-2016, 17:07
Not for Sale
Not for Sale is offline
Nope, nieuwe poll.
Oud 02-11-2016, 17:09
df
df is offline
Citaat:
Nope, nieuwe poll.
Maak maar, zit inmiddels mobiel
Oud 02-11-2016, 20:29
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik mag niet stemmen
Met citaat reageren
Oud 02-11-2016, 20:44
Not for Sale
Not for Sale is offline
Waarom niet? Zit je in de gevangenis tegenwoordig? Wilsonbekwaam?
Oud 03-11-2016, 08:16
pj eilander
pj eilander is offline
Vrijzinnige partij

"Voorts is Klein voor zover bekend het eerste Nederlandse Kamerlid dat een vervolg geeft aan de mislukte lobby van Giuseppe Verdi uit 1885 om de grondtoon voor muziek terug te zetten van 440 naar 432 Hz.
'Muziek is goed voor de gezondheid van de mens maar dan wel met de goede natuurlijke grondtoon van 432 Hz. De overheid kan bijvoorbeeld in Europees verband het gesprek hierover bevorderen.'"
Met citaat reageren
Oud 03-11-2016, 09:15
Mr Soija
Mr Soija is offline
Wat houdt dat in?
Oud 03-11-2016, 10:01
Verwijderd
Manmanman dat is genieten.

Citaat:
Wat ons huidige geldstelsel betreft zijn we echt de basis uit het zicht verloren.
Ok, ik heb bij voorbaat al plezier hierom maar laten we eens afwachten wat voor oplossingen om terug tot de basis te keren deze man heeft.

Citaat:
Geldschepping dient plaats te vinden in het algemeen belang en op een transparante wijze, die democratisch te verantwoorden is. Als onderpand voor geldschepping kan zowel materieel dienen (infrastructuur, gebouwen etc) als immateriële zaken zorg, onderwijs, politie etc).
wtf geld scheppen met de politie en de zorg als onderpand? Hij legt dit ook niet verder uit.

Ander pareltje: eerst zegt hij:

Citaat:
Bovendien komt er een financiële transactiebelasting.
En dan:

Citaat:
Het wordt banken niet langer toegestaan om een vergoeding te vragen voor het gebruik van contant geld door bedrijven
Dat is toch rechtstreeks tegenstrijdig met elkaar? Voor financiële transacties moet een belasting betaald worden. Maar de bank mag daar bij contant geld geen vergoeding voor vragen!

Sowieso zijn belastingen op transacties verstorend en leiden tot minder transacties en andersoortige transacties. Het is gewoon een dom idee.

Ze willen verder nog banken en bedrijven verplichten om iedere valuta "zonder meerkosten" te accepteren. Wat ze bedoelen met "zonder meerkosten" is nogal onduidelijk; zal hier geen verhaal houden maar het is niet zo simpel dat een wisselkoers keihard is en kan bepalen wat met of zonder meerkosten is. Het waarom? Mensen vertrouwen de euro niet dus andere valuta moet gratis kunnen voor aluminium hoedjes

Nog een interessante: ze stellen dat eigenaren en managers van bedrijven die bepaalde gepercipieerde onrechtmatigheden plegen, bestraft moeten worden, gelijkgesteld aan de straffen voor... Misdaden tegen de menselijkheid. Let wel: dan hebben we het dus over genocide of zware oorlogsmisdrijven (zoals stelselmatige moord en verkrachting van burgers). Welke overtredingen plegen die eigenaren en managers dan? Nou, ik noem gewoon even een letterlijk voorbeeld dat de Vrijzinnige partij in deze paragraaf noemt: "De frisdrank industrie houdt ons verslaafd aan suiker". Het is alsof ik De Mannen van de Radio zit te luisteren, waar iemand die zijn lege frisdrankfles niet meer mocht inleveren tegen statiegeld, dit letterlijk gelijkstelde aan het vergassen van 6 miljoen Joden.

Studenten kunnen overigens prima op deze partij stemmen; ze vinden dat iedere student 800 euro per maand plus gratis Ov-jaarkaart moet krijgen. En niet als lening.

Ik ben hier gestopt met lezen maar oh, wat is dit schitterend
Met citaat reageren
Oud 03-11-2016, 10:29
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Waarom niet? Zit je in de gevangenis tegenwoordig? Wilsonbekwaam?
Ik werk en woon in het grote boze buitenland dus ik krijg geen stempas. En hier mag ik niet stemmen want verkeerd paspoort.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2016, 10:42
df
df is offline
Lol, denk je serieus dat je niet mag stemmen als je in het buitenland woont?
Oud 03-11-2016, 12:03
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ja, mijn ouders konden na emigratie ook niet stemmen.
Raar trouwens eigenlijk dat ik voor Nederland zou stemmen en niet voor Oostenrijk.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2016, 12:04
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Goh, dankjewel!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2016, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Raar trouwens eigenlijk dat ik voor Nederland zou stemmen en niet voor Oostenrijk.
Je bent staatsburger dus de staat heeft invloed en zeggenschap over je. Je mag in Nederland als houder van een vreemd paspoort trouwens stemmen voor de gemeenteraadsverkiezingen bij de gemeente waar je staat ingeschreven als je aan bepaalde voorwaarden voldoet.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2016, 12:28
Carn
Carn is offline
Citaat:
Je bent staatsburger dus de staat heeft invloed en zeggenschap over je. Je mag in Nederland als houder van een vreemd paspoort trouwens stemmen voor de gemeenteraadsverkiezingen bij de gemeente waar je staat ingeschreven als je aan bepaalde voorwaarden voldoet.
Volgens mij ben je dan ook een 'gemeenschapsonderdaan' oid.
Oud 03-11-2016, 12:37
aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Wel goede zelfselectie voor wie er van mij (niet) mogen stemmen.
Oud 03-11-2016, 12:37
df
df is offline
Citaat:
Het beleid in Nederland heeft invloed op je en je hebt het Nederlandse staatsburgerschap. Wat is er raar aan.
Oud 03-11-2016, 12:39
aumgn
aumgn is offline
Buitenlandse vrienden van mij stemmen in Den Haag wel voor de gemeenteraad en waterschap, maar niet voor de provincie en Tweede Kamer.

Quizvraag: waarom mag je dan niet voor de provincie stemmen????
Oud 03-11-2016, 12:40
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Citaat:
Het beleid in Nederland heeft invloed op je en je hebt het Nederlandse staatsburgerschap. Wat is er raar aan.
het beleid in Oostenrijk heeft meer invloed op me. Dat is er raar aan. Maar jullie zeggen dus dat ik in beide landen mag stemmen?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2016, 12:41
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Wel goede zelfselectie voor wie er van mij (niet) mogen stemmen.
Gelukkig ga jij daar niet over
Met citaat reageren
Oud 03-11-2016, 12:43
aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Gelukkig ga jij daar niet over
Oud 03-11-2016, 12:43
Verwijderd
Citaat:
het beleid in Oostenrijk heeft meer invloed op me. Dat is er raar aan. Maar jullie zeggen dus dat ik in beide landen mag stemmen?
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat Nederland een wet heeft waarin staat dat butenlanders hier mogen stemmen voor lokale verkiezingen. Om te kunnen stemmen voor de Tweede Kamerverkiezingen of voor Provinciale Staten moet je geloof ik genaturaliseerd zijn (maar dat weet ik niet 100% zeker).

Maar je mag dus voor de TK-verkiezingen stemmen omdat je Nederlander bent. En het maakt toch geen fuck uit dat Oostenrijk meer invloed heeft? Als jij namelijk slechts 182 dagen per jaar arbeid uitvoert in Oostenrijk mag je er voor kiezen bijvoorbeeld om in Nederland inkomstenbelasting te betalen, daarom zijn dit soort dingen er.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2016, 12:45
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat laatste klinkt als een geval waarbij je tijdelijk of deeltijd in het buitenland woont. Dat zal toch andere regelingen betreffen dan iemand die in het buitenland gemeld is en werkt en verzekerd is en belastingen betaalt en niets van dat in Nederland doet?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2016, 12:55
Verwijderd
Nee, het gaat om aantal dagen verrichte arbeid.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2016, 12:55
Verwijderd
En dat is een Schengen- of EU-richtlijn dus wet.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2016, 15:30
EleventhHour
EleventhHour is offline
Ik stem vanuit Duitsland voor de gemeenteverkiezingen daar (logisch, want daar woon ik) en Tweede Kamerverkiezingen. Eerste Kamer gaat via provincie, dus daar telt mijn stem niet (D66 wil dat veranderen). In Duitsland mag ik niet voor de Bundestag stemmen: dat mogen alleen mensen met Duits paspoort
Oud 03-11-2016, 16:24
Not for Sale
Not for Sale is offline
Waar jullie paspoort zeggen bedoelen jullie nationaliteit. Stop de tijd.
Oud 03-11-2016, 17:31
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Zodra je vijf jaar in een ander Europees land woont, beperkt die invloed zich hoofdzakelijk tot het eens in de zoveel tijd een paspoort of identiteitskaart halen op de ambassade en, afhankelijk van de wetgeving van het land waarin je woont, eventueel wat dingen op het gebied van huwelijks- en erfrecht. Qua sociale zekerheid val je dan helemaal onder de staat waarin je woont.
Oud 03-11-2016, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Zodra je vijf jaar in een ander Europees land woont, beperkt die invloed zich hoofdzakelijk tot het eens in de zoveel tijd een paspoort of identiteitskaart halen op de ambassade en, afhankelijk van de wetgeving van het land waarin je woont, eventueel wat dingen op het gebied van huwelijks- en erfrecht. Qua sociale zekerheid val je dan helemaal onder de staat waarin je woont.
Oh jah, dat is geen invloed inderdaad, goeie comment joh.
Met citaat reageren
Verwijderd
Ik bedoel het enige wat je niet kan is een grens over ofzo, zonder id kaart. Maar ja. Detail.
Met citaat reageren
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
De invloed is er wel, maar dus vrij beperkt. De politiek in het land waarin je woont speelt echt een veel grotere rol.
Oud 03-11-2016, 17:56
Verwijderd
Citaat:
De invloed is er wel, maar dus vrij beperkt. De politiek in het land waarin je woont speelt echt een veel grotere rol.
Ik denk dat Europa voor allochtonen in een ander Europees land een veel grotere rol speelt.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2016, 18:05
Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:

Je kan altijd Oostenrijker worden, Fizzle!
Oud 03-11-2016, 18:15
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:

Je kan altijd Oostenrijker worden, Fizzle!
Daar zou ze normaal gesproken nog even een aantal jaren mee moeten wachten.
Oud 03-11-2016, 18:22
Verwijderd
Na zes jaar mag 't toch? Volgens mij verlies ja na 7 jaar automagisch je Nederlandse staatsburgerschap als je in een buitenland gaat habiteren.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2016, 18:33
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
automagisch
Oud 03-11-2016, 18:43
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Na zes jaar mag 't toch? Volgens mij verlies ja na 7 jaar automagisch je Nederlandse staatsburgerschap als je in een buitenland gaat habiteren.
In dit geval waarschijnlijk wel. (Zie: hier)

Dat laatste is voor zover ik weet niet het geval. Kan ook helemaal niet als iemand geen andere nationaliteit heeft, want dan zou diegene stateloos worden en dat mag niet.
Oud 03-11-2016, 18:51
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Is er een verschil?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2016, 19:00
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Is er een verschil?
Je kunt geen paspoort hebben.
Je kunt een verlopen paspoort hebben.
Je kunt je paspoort kwijtraken.
Je kunt een vals paspoort hebben.
Je kunt in nationale verkiezingen stemmen zonder paspoort.

Dus ja!
Oud 03-11-2016, 19:50
EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
Ik woon al 10 jaar in Dld, maar werk in NL. Eventuele WW zou ik vanuit Nederland krijgen, aangezien ik daar ook premies betaal, voor zover ik weet
Oud 03-11-2016, 20:07
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Ik woon al 10 jaar in Dld, maar werk in NL. Eventuele WW zou ik vanuit Nederland krijgen, aangezien ik daar ook premies betaal, voor zover ik weet
Ok, in dat soort situaties werkt het weer net iets anders.
Oud 03-11-2016, 20:08
Verwijderd
Klopt.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 03:37
Pr0xy
Pr0xy is offline
Soja, ga jij DENK stemmen?
Oud 04-11-2016, 08:54
Verwijderd
Kan ik nu nog niet beantwoorden, eerst de lijsttrekkers en partijprogrammas en andere ontwikkelingen afwachten.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2016, 09:02
df
df is offline
Citaat:
Kan ik nu nog niet beantwoorden, eerst de lijsttrekkers en partijprogrammas en andere ontwikkelingen afwachten.
Vul anders in waar je nu het meest naar neigt. Maak tzt weer een nieuwe poll.
Oud 04-11-2016, 11:01
Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Soja, ga jij DENK stemmen?
Ik dacht het niet.
Reageren

Regels voor berichten