Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2017, 15:49
Beachboy221
Beachboy221 is offline
Hoi mensen,

Ik zit in de 4de van het VWO en heb een heel gezellige klas, eigenlijk is iedereen in de klas bevriend met elkaar. Alleen is de klas nogal klein, ongeveer 16 leerlingen.
In de les zit ik altijd wel naast mensen, maar in de pauzes is het anders. De rest van de jongens uit de klas gaan altijd bij hun vrienden uit een andere klas zitten, maar ik vind die niet zo aardig. In de pauze zit ik dus vaak aan een tafel met de rest van de meisjes uit m'n klas, maar dat ziet er ook een beetje raar uit(1 jongen bij 6 meisjes aan een tafel).
Daarnaast lijkt het me ook gewoon gezelliger om wat meer jongensvrienden te hebben, ik weet alleen niet hoe ik dit aanpak. De enige momenten zijn denk ik tijdens de pauze, maar het lijkt me wat vreemd om zonder reden naar een paar jongens toe te lopen. Ik snap dat het kan, maar ik zou het wel een beetje bijzonder vinden als iemand dat bij mij deed.

Hoe denken jullie dat ik het best nieuwe vrienden kan maken en hebben jullie nog tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2017, 16:16
Verwijderd
Ik zou beginnen met gewoon wat te vragen in de les bijv iets dat je niet snapt of je niet zeker over bent in de stof (het handigste is tegen degene die naast je zit) daarna probeer je het gesprek wat langer te maken dan kan je nog eens een vraag stellen maar ook eens vragen over hem wat voor sport hij doet wat voor muziek hij luistert etc daaruit komen heel vaak andere gesprekken uit. En als je nou denkt ja die is wel aardig kan je zeggen kan ik misschien in de pauze met jou mee komen ( om het niet raar te maken) en dan gewoon kletsen met andere enz en misschien word je wel vrienden met diegene of andere van zijn vriendengroep. Probeer mee tedoen in het gesprek want als je het nooit probeert gebeurt er ook niks
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten