Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2005, 21:20
Sjaan
Sjaan is offline
Ik mis 'iets' sinds het uit is. Hoe weet je nu of het echt om die jongen gaat of dat je gewoon 'een vriendje' mist?

Het is uit gegaan omdat we eigenlijk meer vrienden dan echt een stelletje waren. Ik was het er mee eens en dacht echt dat het beter was, maar nu spreken we elkaar heel weinig en ik mis hem gewoon. Denk veel aan hem en ondanks dat ik weet dat het waarschijnlijk niet (meer) zou werken tussen ons, zou ik het misschien toch weer willen proberen. Maar vriendinnen zeggen dat ze denken dat ik gewoon een vriendje in het algemeen mis, het knuffelen enzo...

Hoe kom je daar achter? Want volgende week gaan we praten en dan wil ik hem vertellen hoe ik er over denk enzo...

Adviezen zijn welkom!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2005, 22:03
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Hmmm lastig! Ik denk eigenlijk dat je allebei mist. Je mist hem zelf natuurlijk, omdat je hem nou eenmaal een hele leuke jongen vind. Omdat je samen veel hebt meegemaakt en toch wel een beetje gek op hem bent. Omdat je het gewend bent om bij hem te zijn...maar ik denk dat je ook gewoon het hebben van een vriendje mist. Het knuffelen&iemand bij wie je altijd terecht kan. Dat is ook vaak het risico: mensen komen steeds weer bij elkaar omdat ze gewoon een beetje verslaafd zijn aan het knuffelen, de sex, de aandacht, terwijl hun relatie eigenlijk niet meer goed is. Je moet daar goed over nadenken. Vind je hem nog écht leuk? Dat je hem nu mist is logisch, maar kijk eens over een tijdje hoe het gaat. En 'iets' blijf je sowieso wel missen, of dat nou hem is/of gewoon 'een' vriendje. Maar dat komt helemaal weer goed als je een jongen tegenkomt op wie je weer helemaal verliefd wordt! Succes ermee!
Oud 25-11-2005, 22:24
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik besefte dat ik mijn vriend vreselijk miste, toen ik 2 weken op vakantie ging. En sindsdien wil ik nooit meer zolang zonder hem zijn. Maar dat is alleen wat anders.

Als je de gewone dingetjes met je vriend mist, kun je altijd nog voorstellen om de gewone dingen nog vaak te doen en goede vrienden te blijven. Als je echt de liefde van hem mist, moet je jezelf ten rade gaan of dat bij een tweede poging goed zal zijn. Als je er niet zoveel vertrouwen in hebt, kun je beter goede vrienden blijven en aldtijd nog een leuke jongen tegenkomen!
Oud 25-11-2005, 22:27
BCR
BCR is offline
Goede vraag.
Oud 25-11-2005, 22:39
marzo
marzo is offline
Citaat:
BCR schreef op 25-11-2005 @ 23:27 :
Goede vraag.

Idd
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 10:15
BleuEyes
BleuEyes is offline
Citaat:
marzo schreef op 25-11-2005 @ 23:39 :
Idd
Ik denk dat het 'in het algemeen missen' is. Als je hem plots heel weinig ziet en spreekt, ga je hem automatisch missen en denk je van: O ik mis hem...

Ofzoiets?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 10:16
BleuEyes
BleuEyes is offline
Adviezen heb ik niet.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 13:47
Iduna
Iduna is offline
Dat is jouw gevoel.

Natuurlijk denk je wel aan het laatste vriend(inne)tje als je 'iets' mist, want jullie hebben samen een tijd doorgebracht. Als jullie elkaar ineens weinig zien, dan verandert er ook wat in je beleving van jullie samen.
Daarom zou het kunnen zijn dat je hem/haar denk te missen, terwijl je in principe ook iemand anders zou kunnen missen.

Ik denk dat je intimiteit mist en dat hoeft niet per se met je vorige vriend te zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 14:37
Verwijderd
Wees vooral eerlijk naar jezelf toe. Wát mis je? Of mis je echt hém? En waarom zou het erg zijn om hem te missen? Dat is toch ook logisch? Maar dat hoeft natuurlijk niet meteen een reden te zijn om het opnieuw te proberen. Want waarom zou je dat willen? Zou dat ook lukken dan?
Wees dus vooral heel eerlijk tegenover jezelf. Ookal is dat soms lastig. Probeer er wat meer van een afstand naar te kijken.
Succes.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 14:43
marzo
marzo is offline
Citaat:
BleuEyes schreef op 26-11-2005 @ 11:15 :
Ik denk dat het 'in het algemeen missen' is. Als je hem plots heel weinig ziet en spreekt, ga je hem automatisch missen en denk je van: O ik mis hem...

Ofzoiets?
haha et is idd moeilijk uit te leggen....
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 15:13
Soezen
Soezen is offline
Ik zat eerst ook met dat probleem. Vrienden zeiden dat ik gewoon 'het vriendje hebben' miste, totdat ik ging nadenken over andere zaken zoals: Hoe zou ik het vinden als hij een ander meisje kust? Hoe zou ik me voelen als de jongen die ik altijd al leuk vind, ineens geinteresseerd is in mij? Zou ik dan niet meer denken aan mijn ex? En als ik met een nieuwe jongen ga daten en ik ga knuffelen en leuk doen, mis ik dan mijn ex nog of is het dan goed?
Zo kwam ik erachter dat ik mijn ex miste omdat hij het was, en niet omdat ik 'het vriendje hebben'miste.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 11:35
Sjaan
Sjaan is offline
Hij heeft afgelopen week met een meisje gekust toen ik er naast stond. Dat vond ik wel heeel erg kut, ook al heb ik diezelfde avond ook met iemand gezoend... Best achterbaks misschien..

Vraagt ie gister of ik boos was omdat ie met dat meisje heeft gekust, zeg ik ook nog mooi: Nee, hoezo zou ik daar boos om zijn, daar heb ik toch niets meer mee te maken...

Het is nu twee maanden uit en ik denk steeds meer dat ik hem mis ipv een vriendje in het algemeen.. Maar misschien mis ik hem meer als goede vriend dan als mijn vriendje. Pfff, tis echt zo verwarrend.
Verstand zegt dat het toch niet werkt en dat ik hem moet vergeten, maar het gevoel werkt totaal niet mee!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 13:44
Sjaan
Sjaan is offline
Jeujjjjjj we gaan het weer proberen!!
Het gevoel was helemaal wederzijds!!!!!!!!
Jullie snappen vast dat ik helemaal happy ben..!

Alleen meteen weer gedoe met de feestdagen, maar goed, dat gaat allemaal vast wel goedkomen!!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 15:16
Peacefully
Peacefully is offline
eh ja..
Oud 11-12-2005, 16:34
Lo_Siento
Lo_Siento is offline
Feli
Oud 11-12-2005, 16:51
Sjaan
Sjaan is offline