Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2017, 20:40
Tigerly
Tigerly is offline
Geïnspireerd door deadlock zat ik te denken: wijsheid komt met de jaren en dus ook zelfkennis. Wat heb je recentelijk over jezelf ontdekt? Of, welke goede of slechte eigenschappen kan je jezelf inmiddels helemaal toedichten, waar je daar vroeger geen weet van had of dat niet durfde?
Oud 13-02-2017, 20:44
Verwijderd
Opzich een lastige en tegelijkertijd heel moeilijke vraag. Ik zie het antwoord zo voor me maar hoe teh fuck krijg ik het verwoord....
Ik realiseerde me vroeger nooit hoeveel schade extreme eigenwijsheid kan toebrengen bij mensen die niet assertief zijn... en dat zijn er een hoop. Helemaal in vergelijking met mezelf. Goeiendag. Ondertussen is m'n slechte eigenschap verandert in dat ik hier nu willens en wetens soms gebruik van maak bij mensen die ik niet hoog heb zitten.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2017, 04:13
Not for Sale
Not for Sale is offline
Gnothi seauton!

Ik heb recent heel veel over mezelf geleerd, deels herleerd misschien. En ik ben er nog druk mee bezig ook.

Het is lastig om er iets in het bijzonder uit te pikken. Maar iets wat al een tijdje gaande is, is dat ik misschien wel behoorlijk extroverter ben dan ik mezelf heel lang heb voorgehouden. Al wist ik wel al lang dat het erg van het gezelschap afhangt. Niet dat ik super extravert zal worden, maar misschien wel aan de extraverte kant van gemiddeld. Dus ik moet over sommige dingen niet zo moeilijk doen, en me niet gedragen naar hoe ik denk dat ik ben, maar gewoon doen waar ik me goed bij voel?

Verder had ik pas geleden het inzicht dat ik eerlijker, emotioneel verstandiger en opener ben tegen anderen dan tegen mezelf. Als in, ik kan een vriend advies geven om het verstandige te doen in een bepaalde situatie, maar zelf dat inzicht missen in dezelfde situatie. Of pas beseffen hoe ik me ergens over voel als iemand me er heel direct naar vraagt en ik het in woorden moet uitdrukken. Dus de slechte eigenschap die daarachter zit is waarschijnlijk het ontwijken of wegstoppen van problemen waar ik niet over na wil denken. Aan de andere kant spreekt het ook van wat ik zie als een goede kant dat ik wel een grote behoefte heb aan communicatie en openheid en delen.
Oud 14-02-2017, 06:24
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Ik ben best een behoorlijke dramaqueen
Oud 14-02-2017, 07:07
Mema
Mema is offline
Ik ben er recent achter gekomen dat het wegdrukken van emoties niet zo goed voor me Is en dat me dat niet minder professioneel maakt.
Oud 14-02-2017, 11:28
Verwijderd
Ik heb het idee dat ik de laatste maanden midden in een spoedcursus over mezelf zit maar ik kan nog niet echt onder woorden brengen wat ik er nou precies het meeste uit geleerd heb. Ik kom wel steeds dichter bij de dingen die ik echt doe omdat ik ze leuk vind.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2017, 10:58
Verwijderd
Het is niet heel recent maar ik kwam er pas een paar jaar geleden achter dat ik nogal competitief ben, had dat echt nooit beseft en zou het vijf jaar geleden maar een rare opmerking gevonden hebben. Iedereen wil toch koste wat kost winnen/de beste zijn???? Nou, sommigen wat meer dan anderen. Bizar hoe laat dat kwartje gevallen is

Ik ben de laatste dag van een vakantie (reisdag zeg maar) strontchagrijnig. Als ik alleen reis valt me dat niet op, alhoewel ik dan even hard baal van weer naar Nederland gaan, schoenen moeten dragen et cetera maar nu met partner viel het mij wel op
Met citaat reageren
Oud 15-02-2017, 14:30
capibara
capibara is offline
Bij samenwerkingsverbanden slaat mijn train of thought weleens wat stations van groepsleden over. Dus ik ben er wat meer op gaan letten om wat vaker 'stapvoets' te denken en tussentijds mijn ideeën wat meer naar buiten te brengen. Ofzo.
Reageren

Regels voor berichten