Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2017, 23:16
Roosjexx
Roosjexx is offline
Hey,
Ik heb de laatste tijd veel jongens waar ik mee afspreek om seks mee te hebben of alleen vingeren en pijpen.
Alleen dat zijn meestal vaste mensen waar ik niks verder mee heb.
Ik ben alleen bang dat als ik weer een relatie krijg er niet mee kan stoppen of stiekem door wil gaan.
Maar ik krijg ook steeds vaker de vraag om het te doen met mensen omdat ze het van een vriend hoorde dat ik dat deed.
Dus zo weten al veel mensen het maar ik heb nu echt heel erg de vraag zou ik er ooit mee kunnen stoppen want het is wel vet lekker😉
Heeft iemand ook dit probleem??
Met citaat reageren
Oud 02-04-2017, 23:19
Elin3
Elin3 is offline
Een open relatie is dan misschien iets voor jou? Of misschien bevalt seks met een vaste partner wel heel goed en gaat het afkicken dan wel bijna vanzelf?
Oud 02-04-2017, 23:22
Roosjexx
Roosjexx is offline
Jaa ik twijfel heel erg want ik ben nu 15 maar ik hou echt heel erg van meer doen en ben al best snel verveeld in een relatie.
Maar de komende tijd blijf ik denk ik single tot ik echt een hele leuke jongen ontmoed heb waar ik veel uitdagingen mee aan kan☺
Met citaat reageren
Oud 03-04-2017, 06:18
Elin3
Elin3 is offline
Waardoor raak je zo snel verveeld in een relatie?
Oud 03-04-2017, 06:22
Roosjexx
Roosjexx is offline
Ik denk doordat je steeds met de zelfde jongen bent en ook de zelfde dingen doet.
En ik hou meer met meerdere mensen expirimentere wat ze leuk en fijn vinden.
En uiteindelijk ken je je vriendje al zo goed dat je alles al weet.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2017, 07:37
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het klinkt alsof je niet heel erg zit te wachten op een relatie. Doe gewoon wat je leuk vindt, als dat single zijn en losse contacten hebben is, dan doe je dat toch lekker? Als je iemand ontmoet waarvan je denkt: ik wil niemand anders meer, dan merk je dat vanzelf. En zo niet, dan niet!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2017, 08:25
Pluis
Pluis is offline
Doe je het wel veilig met al die jongens? Verder moet je het zelf weten. Het belangrijkste als je een vriendje krijgt is dat je eerlijk bent tegen elkaar
Oud 03-04-2017, 18:37
Dekaloog
Dekaloog is offline
Het klinkt inderdaad alsof je geen zin hebt in een relatie, en daar misschien ook emotioneel niet helemaal klaar voor bent. Dus ik zou gewoon lekker doen waar je zin in hebt.

Mocht je later wel enorm verliefd worden maar toch behoefte hebben aan contact met meerdere mensen, dan kun je je inlezen over polyamorie/open relaties. Het is jouw leven, als je ergens niet mee wilt stoppen dan hoeft het niet.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2017, 18:42
99ThatOneGuy66
99ThatOneGuy66 is offline
Citaat:
Hey,
Ik heb de laatste tijd veel jongens waar ik mee afspreek om seks mee te hebben of alleen vingeren en pijpen.
Alleen dat zijn meestal vaste mensen waar ik niks verder mee heb.
Ik ben alleen bang dat als ik weer een relatie krijg er niet mee kan stoppen of stiekem door wil gaan.
Maar ik krijg ook steeds vaker de vraag om het te doen met mensen omdat ze het van een vriend hoorde dat ik dat deed.
Dus zo weten al veel mensen het maar ik heb nu echt heel erg de vraag zou ik er ooit mee kunnen stoppen want het is wel vet lekker😉
Je was toch 4 maanden geleden misbruikt zei je? Dan snap ik niet dat je nu een soort "verslaafd" bent aan sex
Met citaat reageren
Oud 03-04-2017, 19:00
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Je was toch 4 maanden geleden misbruikt zei je? Dan snap ik niet dat je nu een soort "verslaafd" bent aan sex
Niet iedereen reageert hetzelfde op trauma.

Sommige mensen gaan bijvoorbeeld juist heel veel seks hebben, om aan zichzelf te bewijzen dat het weer 'veilig' kan. Of misschien heeft ze 't al verwerkt en heeft ze gewoon een hoog libido. In ieder geval zijn mensen erg verschillend, en daarom is 't beter om niet te oordelen of zij er wel 'goed' op reageert.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2017, 19:05
99ThatOneGuy66
99ThatOneGuy66 is offline
ja, ik had het andere bericht van haar een stukje vergeten en daarin zecht ze ook dat ze nu een fijne herinnering heeft aan sex omdat ze het dus vaker doet
Met citaat reageren
Oud 03-04-2017, 20:13
patrick1495
patrick1495 is offline
je moet doen waar jij je goed bij voelt, zolang het maar veilig gaat eh
Met citaat reageren
Oud 03-04-2017, 20:33
ThaMurz
ThaMurz is offline
Citaat:
Hey,

Of het een probleem is, geen idee, maar ben je niet bang dat je zo een beetje een 'naam' krijgt? Als dat al niet gebeurd is...
Met citaat reageren
Oud 03-04-2017, 20:38
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Of het een probleem is, geen idee, maar ben je niet bang dat je zo een beetje een 'naam' krijgt? Als dat al niet gebeurd is...
Wat is er erg aan als mensen weten dat je van seks houdt?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2017, 21:21
Roosjexx
Roosjexx is offline
Citaat:
Dat is zeker gebeurd de eerste keer daarna dacht ik ik wil het weer proberen omdat ik bang was dat als ik later getrouwd zou zijn bijvoorbeeld geen kinderen zou kunnen krijgen omdat ik geen seks meer durfte te hebben.
De eerste keer daarna heb ik het gedaan met iemand die ik heel erg goed vetrouwde.
Alleen het bleef steeds in me hoofd zitten dus begon ik het steeds vaker en vaker te doen en nu ook veel met mensen die ik niet zo goed ken.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2017, 21:22
Roosjexx
Roosjexx is offline
Citaat:
je moet doen waar jij je goed bij voelt, zolang het maar veilig gaat eh
Zekerrr de pil en condoom anders gebeurd er helemaal niks☺
Met citaat reageren
Oud 03-04-2017, 21:23
Roosjexx
Roosjexx is offline
Citaat:
Doe je het wel veilig met al die jongens? Verder moet je het zelf weten. Het belangrijkste als je een vriendje krijgt is dat je eerlijk bent tegen elkaar
Jaaaaa ik doe het zeker veilig ik wil niet zwanger raken hoor😉
Met citaat reageren
Oud 03-04-2017, 21:24
Roosjexx
Roosjexx is offline
Citaat:
Het klinkt alsof je niet heel erg zit te wachten op een relatie. Doe gewoon wat je leuk vindt, als dat single zijn en losse contacten hebben is, dan doe je dat toch lekker? Als je iemand ontmoet waarvan je denkt: ik wil niemand anders meer, dan merk je dat vanzelf. En zo niet, dan niet!
Jaaaa het is zeker lekker nog even puberen en alles doen wat ik wil voordat ik aan iets serieus begin
Met citaat reageren
Oud 03-04-2017, 21:33
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Jaaaaa ik doe het zeker veilig ik wil niet zwanger raken hoor��
Zorg je dat je ook beschermd bent tegen SOA's?

Citaat:
Jaaaa het is zeker lekker nog even puberen en alles doen wat ik wil voordat ik aan iets serieus begin
Een serieuze relatie kan ook prima een open relatie zijn, en zelfs als dat niet het geval is hoef je er niet direct een saai seksleven op na te houden

Maar doe inderdaad vooral waar jij je goed bij voelt (zolang je het veilig doet), er is geen goed of fout als jij en degene waar je seks mee hebt er 100% achter staan. Seks is met iedereen anders, wat je nu doet is interessant omdat je zoveel nieuwe ervaringen opdoet, maar seks binnen een fijne relatie kan ook heerlijk zijn, omdat je samen kunt blijven experimenteren en er -als het goed is- ook liefde en genegenheid bij komt kijken. Seks is dan niet alleen lekker en geil, maar versterkt ook je band met de ander.
Oud 03-04-2017, 21:36
Roosjexx
Roosjexx is offline
Citaat:
Zorg je dat je ook beschermd bent tegen SOA's?

Een serieuze relatie kan ook prima een open relatie zijn, en zelfs als dat niet het geval is hoef je er niet direct een saai seksleven op na te houden

Maar doe inderdaad vooral waar jij je goed bij voelt (zolang je het veilig doet), er is geen goed of fout als jij en degene waar je seks mee hebt er 100% achter staan. Seks is met iedereen anders, wat je nu doet is interessant omdat je zoveel nieuwe ervaringen opdoet, maar seks binnen een fijne relatie kan ook heerlijk zijn, omdat je samen kunt blijven experimenteren en er -als het goed is- ook liefde en genegenheid bij komt kijken. Seks is dan niet alleen lekker en geil, maar versterkt ook je band met de ander.
Jaaa dat zeker en ik denk ook zeker dat er weer een moment komt dat ik het met 1 persoon wil doen met alle liefde.
Maar ik heb daar nu een beetje klaar mee doordat de mannen mij vaak toch weer moeten breken of ik hun.
Soms snap ik niet waarom je nu al een relatie zou nemen als je beter kan wachten tot je ouder bent.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2017, 21:47
Elin3
Elin3 is offline
Sommige mensen vinden het niet fijn om seks te hebben met iemand waar ze niet officieel een relatie mee hebben. Je deelt toch een heel intiem stuk van jezelf. Sommige mensen (vooral meiden) kunnen daar heel emotioneel afhankelijk van worden. Bij seks komen namelijk ook hormonen vrij waardoor je je aan je sekspartner gaat hechten. Misschien hebben zij ook wel de hoop dat de relatie nog jaren blijft. Sommige mensen willen seks juist bewaren voor een (of een klein aantal) personen. En sommige mensen zijn op hun 15e helemaal nog niet toe aan seks. Verschillende mensen, verschillende voorkeuren.
Oud 03-04-2017, 21:56
Roosjexx
Roosjexx is offline
Citaat:
Sommige mensen vinden het niet fijn om seks te hebben met iemand waar ze niet officieel een relatie mee hebben. Je deelt toch een heel intiem stuk van jezelf. Sommige mensen (vooral meiden) kunnen daar heel emotioneel afhankelijk van worden. Bij seks komen namelijk ook hormonen vrij waardoor je je aan je sekspartner gaat hechten. Misschien hebben zij ook wel de hoop dat de relatie nog jaren blijft. Sommige mensen willen seks juist bewaren voor een (of een klein aantal) personen. En sommige mensen zijn op hun 15e helemaal nog niet toe aan seks. Verschillende mensen, verschillende voorkeuren.
Hahaha preciess☺ ik denk dat ik echt een apart meisje ben en heel erg van uitproberen ben😉
Met citaat reageren
Oud 04-04-2017, 08:02
Verwijderd
Citaat:
Je deelt toch een heel intiem stuk van jezelf. Sommige mensen (vooral meiden) kunnen daar heel emotioneel afhankelijk van worden.
Waarom vooral meiden? Soms denk ik echt dat je in 1950 leeft of zo

Citaat:
Hahaha preciess☺ ik denk dat ik echt een apart meisje ben en heel erg van uitproberen ben😉
Nee is helemaal niet apart, laat je niets aanpraten. Lekker experimenteren meid.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2017, 08:36
Verwijderd
Ik stoor me aan de sturende ondertoon van Elin3 waarmee ze insinueert dat losse contacten hebben iets niet goeds is.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2017, 10:03
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik stoor me aan de sturende ondertoon van Elin3 waarmee ze insinueert dat losse contacten hebben iets niet goeds is.
Het is prima, het zou alleen niks voor mij zijn Ik zou er persoonlijk een stukje diepgang in missen. Maar niet iedereen is hetzelfde en verschillende mensen hebben verschillende behoeftes en voorkeuren. Als dit bij TS past, prima.
Oud 04-04-2017, 10:08
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Waarom vooral meiden? Soms denk ik echt dat je in 1950 leeft of zo
De bron van mijn info was een boek geschreven voor vrouwen. Het was een algemene uitspraak op basis van research die gedaan was voor dat boek waarin een grote groep vrouwen dat ook zelf aangaf in gesprekken en enquêtes. Gelijksoortige enquêtes waren afgenomen bij mannen en daar kwam emotionele binding minder sterk naar voren.
Oud 04-04-2017, 11:15
Verwijderd
Emotionele binding en emotionele afhankelijkheid zijn bepaald niet hetzelfde maar goed. Het standaard riedeltje dat vrouwen geen seks zonder emotie kunnen hebben en mannen wel dus (en ja nu schrijf ik zwart-witter op dan jij stelde). Ik geloof daar niet zo in maar heb geen zin om nu bronnen te zoeken dus vooruit

edit:

Citaat:
A 2011 study conducted by psychology professor Jim Pfaus at Concordia University in Canada revealed that there is an “overlap between sexual desire and emotional love in the brain’s insular cortex.” They are still different receptive areas of the brain, meaning that the two emotions are different, but the overlap means that the connection between love and lust is stronger than once thought. It explains why, when someone has what they think will be casual sex, he or she ends up feeling attached afterwards. These receptive areas of the brain are the same for both men and women.
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...DF4FF9F.d02t04

Wat jij stelt wordt gezien als wetenschap uit de oudheid, moderne onderzoeken wijzen niet op (grote) verschillen tussen mannen en vrouwen

Laatst gewijzigd op 04-04-2017 om 11:30.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2017, 12:15
Elin3
Elin3 is offline
Mijn bron is (in het Nederlands) uitgegeven in 2010 en is gebaseerd op research onder jongeren in de VS. Daar werd die conclusie getrokken, al zou ik die zelf ook niet zwart wit over willen nemen - elk individu is namelijk anders.
Oud 04-04-2017, 15:38
Verwijderd
2010 is een leven geleden...
Met citaat reageren
Oud 04-04-2017, 16:58
Roosjexx
Roosjexx is offline
Citaat:
Emotionele binding en emotionele afhankelijkheid zijn bepaald niet hetzelfde maar goed. Het standaard riedeltje dat vrouwen geen seks zonder emotie kunnen hebben en mannen wel dus (en ja nu schrijf ik zwart-witter op dan jij stelde). Ik geloof daar niet zo in maar heb geen zin om nu bronnen te zoeken dus vooruit

edit:

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...DF4FF9F.d02t04

Wat jij stelt wordt gezien als wetenschap uit de oudheid, moderne onderzoeken wijzen niet op (grote) verschillen tussen mannen en vrouwen
Ik denk de ene vrouw makkelijker dan de andere vrouw/meisje.
Maar ik vind dat het voor jongens net zo goed moeilijk moet zijn alleen sommige jongens laten hun gevoel niet zo snel zien.
Je moet ook gewoon steeds beseffen het word niks want je wilt zoizo geen relatie om de goede seks
Met citaat reageren
Oud 04-04-2017, 18:38
Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik denk ook dat vrouwen en mannen even snel afhankelijk raken na casual seks. Fijn dat GluipigeJood al een bron heeft gevonden die dat ondersteunt met feiten uit de biologie.

Maar ik geloof best dat de researchers uit Elin3's bron het tegenovergestelde hebben waargenomen, en heb daar ook een mogelijke verklaring voor.

Omdat er in de maatschappij minder aandacht is voor gevoel bij mannen, en jongens zelfs regelmatig met hun gevoelens worden gepest, zijn ze (als groep) wat minder goed in hun eigen emoties herkennen en uiten. Dat heeft zelfs een naam, 'normative male alexithymia'. Het wordt langzaam beter, en emoties herkennen kun je uiteraard gewoon oefenen, maar de meeste meisjes zullen hierom misschien in een enquête beter kunnen benoemen hoe ze zich voelen. Gewoon omdat ze het privilege hebben gehad van dat altijd veilig kunnen doen, dus ze zijn er meer geoefend in.

Semi-relevant: dit soort dingen onderzoeken ze dus bij Men's Studies, het mannelijke equivalent van het wat bekendere Women's Studies.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2017, 21:23
Verwijderd
Relevant anecdote; Ik heb dat bindingsgevoel echt heel erg. Maar dan ook zo dat ik er lichamelijk niet goed van was. Nadat ik daar mee leerde omgaan was het probleem wat ik het met ONS ook echt volledig weg.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2017, 21:29
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Relevant anecdote; Ik heb dat bindingsgevoel echt heel erg. Maar dan ook zo dat ik er lichamelijk niet goed van was. Nadat ik daar mee leerde omgaan was het probleem wat ik het met ONS ook echt volledig weg.
Ik werd na mijn eerste kus heel erg overly obsessed girlfriend en ik had niet eens een relatie met die gast Dat is er natuurlijk ook nooit van gekomen
Oud 04-04-2017, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Ik werd na mijn eerste kus heel erg overly obsessed girlfriend en ik had niet eens een relatie met die gast Dat is er natuurlijk ook nooit van gekomen
Mag best

Weet je iets anders heel stoms wat ik heb? Dat ik jaloers ben op exen. Echt hoe haal ik het in godsnaam in m'n kop. Maar ook echt totaal niet als ze nog niet m'n ex zijn, nee als ik ze zie lopen met een ander.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2017, 21:40
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Mag best

Weet je iets anders heel stoms wat ik heb? Dat ik jaloers ben op exen. Echt hoe haal ik het in godsnaam in m'n kop. Maar ook echt totaal niet als ze nog niet m'n ex zijn, nee als ik ze zie lopen met een ander.
In een soort ik-gun-het-je-niet kind of way? In welke zin jaloers?
Oud 04-04-2017, 21:44
Roosjexx
Roosjexx is offline
Citaat:
Mag best

Ahwww goshieee dat klinkt zo schattig en ik snap je zo erg😢
Ik kan meestal er ook niet tegen als bijvoorbeeld me vrienden een ex tegen komt om dan te weten dat ze zo close waren
Puren jaloersie is het wat ik heb
Met citaat reageren
Oud 04-04-2017, 21:48
Verwijderd
Citaat:
In een soort ik-gun-het-je-niet kind of way? In welke zin jaloers?
Ik gun het ze wel! Het is echt een "Mine!!!" gevoel
Met citaat reageren
Oud 04-04-2017, 21:51
Roosjexx
Roosjexx is offline
Citaat:
Ik gun het ze wel! Het is echt een "Mine!!!" gevoel
Waarschijnlijk omdat je dat altijd hebt gehad he
Met citaat reageren
Oud 04-04-2017, 21:58
Verwijderd
Nee. Niet bepaald. Ik heb er zelfs geen enkel probleem mee om m'n partner seks te zien hebben met een ander of met anderen. Sterker nog, dat vind ik echt bijzonder opwindend.

Vertrouwen is bij mij 100% anders ga ik de relatie niet aan.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2017, 23:56
bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Nee. Niet bepaald. Ik heb er zelfs geen enkel probleem mee om m'n partner seks te zien hebben met een ander of met anderen. Sterker nog, dat vind ik echt bijzonder opwindend.

Vertrouwen is bij mij 100% anders ga ik de relatie niet aan.
Zelfde hier. Zit in open relatie.
Key is praten, niks verbergen
Met citaat reageren
Oud 03-05-2017, 07:51
Aardbeimeisje
Aardbeimeisje is offline
Kan ik me ook wel in vinden. Vind ik het leuke van jong zijn.
Mijn vriend en ik mogen elkaar graag maar laten elkaar ook vrij.
Lekker experimenteren.
Kun je ook vergelijken, iedere jongen zit anders in elkaar en vrij je weer anders mee. Zal ik wel missen, denk ik, als ik me eenmaal ga binden....
Met citaat reageren
Oud 03-05-2017, 12:39
bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Kan ik me ook wel in vinden. Vind ik het leuke van jong zijn.
Mijn vriend en ik mogen elkaar graag maar laten elkaar ook vrij.
Lekker experimenteren.
Kun je ook vergelijken, iedere jongen zit anders in elkaar en vrij je weer anders mee. Zal ik wel missen, denk ik, als ik me eenmaal ga binden....
heeft niks met jong maken hoor experimenteren kun je gewoon blijven doen mits je dat afsteld met je partner openminded partner is wel fijn
Met citaat reageren
Oud 03-05-2017, 14:36
JustInHere97
JustInHere97 is offline
Heb het ook een paar keer gehad, maar vind het zelf fijner om vaker dan maar 1x met dezelfde persoon te doen.

Maar het vrijblijvende aan een one night stand is ook niets mis mee. Tis goed te doen wanneer je een langere periode single bent.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten