Advertentie | |
|
![]() |
|
Sommige van die schilderijen vind ik echt ronduit slecht, maar d'r zitten ook enkele zeer mooie bij. Het lijkt net alsof ie ook z'n allereerste probeerselen erbij heeft staan, afgewisseld met later werk. Hoe verder je doorbladert, hoe slechter 't wordt trouwens...
Als ik hem was zou ik er nog wat aan toevoegen, zo'n vieswitte achtergrond is wat saai. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
muziek is muziek, en als de muziek mooi/leuk is, dan boeit t niet hoe degene eruit ziet |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ce-El-Wan, ik heb over het algemeen niet zo'n hoge pet op van Manson. Het is niet dat ik hem er van verdenk om zijn muzikale bekendheid te gebruiken om ook via schilderkunst bekendheid te verwerven.
Van zijn muziek weet ik niet genoeg om daar iets zinvols over te zeggen, maar het imago waarvan hij zich bedient vind ik nogal aanstellerig overkomen. Zijn kunst past daar precies bij. Aangezien ik niet zo houd van zijn overdreven uiterlijk en gedrag, wat mijns inziens op goedkoop shockeren gericht is, vind ik zijn kunst ook niet alles. LUH-3417 |
![]() |
||
Citaat:
Als je niet van 'duistere', confronterende muziek houdt, die zoals NIN gebruikt maakt van extreme emoties en daarin ook nog inhoudelijk de samenleving, vooral de Amerikaanse, treffend aanspreekt op hun onwetenheid en andere gedrag, dan gaat er wel meer muziek het ene oor in en het andere uit. Dat je zijn stijl (industrieel/rock) niet waardeert. OK. Maar inhoudelijk... Manson is een soort Jung/Freud die doormiddel van occulte en religieuze symbolen (of archetypen) zijn visie probeert over te brengen. Ook in zijn teksten. Om te shockeren is niet alleen simplificeren maar ook onwetenheid. Mooie stijl heeft hij in het tekenen. CLIVE BARKER heeft ook prachtige creaties. Daarnaast ben ik 'verliefd' op de stijl die je bij ANTICHRIST SUPERSTAR zag op de hoes, en die van HOLYWOOD -- ook de booklet is waanzinnig!
Laatst gewijzigd op 26-08-2002 om 14:09. |
![]() |
||
Citaat:
Dus vertel mij aub niet dat ik er geen verstand van heb aangezien ik eigenlijk alleen maar duistere en confronterende muziek luister ![]() nb: De stijl van het nieuwe artwork (Golden age..) vind ik toch enigszins dubieus. Die dubbele M doet mij toch enigszins denken aan een Nazistisch symbool, maar de beste man zal er ongetwijfeld wel wat mee bedoelen. Eerst het volledige eindproduct maar eens aanschouwen. ![]()
|
Ik vind ze wel aardig, het is leuk en artistiek gedaan
![]() Hoewel hij er behoorlijk engig uitziet, zo eng vind ik hem in het echt niet ![]() Het laat wel zijn 'image'goed zien, een duister persoon, zelfs een zwartkijker. Dat vind ik ten minste van hem.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
van die nieuwe M kijkt dan kun je niet anders concluderen dat het geheel toch heel erg Gothisch/Teutoons aandoet. En als ik MM een beetje ken zou het me niks verbazen als hij daar een enigszins militante ondertoon mee suggereert. Hetgeen me niks zou verbazen gezien de huidige terroristenjacht in de VS waarbij alles schijnbaar geoorloofd is inzake het screenen en volgen van mensen.
||
Citaat:
![]() edit: maar het intro van www.marilynmanson.com heeft toch niet echt die freakshow uitstraling... ![]()
Laatst gewijzigd op 26-08-2002 om 14:57. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
De intro, zoals jezelf aangaf, bevat ook veel duitse helmen -- en lijkt inderdaad niet op de freakshow-stijl. Maar zowel de CD als het design van de site wel.
|
Verwijderd
|
Ik zou weleens een tekst van Manson willen lezen waarin hij de Amerikaanse samenleving kritisch onder de loep neemt. Ik ken Manson als iemand die voor een massa gillende pubers een bijbel verscheurd en vervolgens zijn penis op het hoofd van een security-meneer legt. Die acties vormen mijn beeld van hem. Niet erg accuraat. Welke tekst raadt men mij aan?
LUH-3417 |
![]() |
||
Citaat:
disposable teens
||
Citaat:
Vergeet ook niet dat hij met symbolen werkt. Hij geeft geen klinklare teksten als: "America is retarded, we're so dumb. We love God, we vote for bush. " Of iets anders platvloers.
||
Citaat:
||
Citaat:
Platvloers is het niet. "I don't believe in God, He's a rotten bastard. Why wasn't he there for me when it all went so wrong', dat komt meer in de buurt. ![]()
||
Citaat:
![]() En over platvloers, tja ik nam gewoon je terminologie over.. ![]()
|
Verwijderd
|
Ik heb Disposable Teens erbij gepakt en ben niet echt achterovergeslagen van zijn doortastendheid. De enige zin die ik wel ok vind is "I never really hated the one true god, but the god of the people I hated" Zijn verwijzing naar Orwell's 1984 is ook wel ok.
De andere teksten maken me ook niet echt gelukkig. Krachtige uitspraken die al duizende keren eerder gedaan zijn. Weinig vernieuwing en weinig boodschap. Maar ik ben dan ook geen voorstander van het type tekst waarmee hij bezig is. Iedereen kan dingen schreeuwen, maar een luttel onderbouwing kan geen kwaad. Maar smaken verschillen. LUH-3417 |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Hij plakt ook geen verwijzing en hommage in elke zin. Daarnaast gaan tekst en stijl hand in hand. Je schreeuwt bij pijn, woede en haat.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
hausaufgaben machen Blenderhead | 59 | 14-10-2004 20:52 | |
Psychologie |
Mijn horror vakantie. DarkCat | 24 | 04-02-2002 04:54 | |
ARTistiek |
wat heeft echt een indruk op je achtergelaten? Saraï_h | 32 | 12-08-2001 22:28 |