Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2002, 14:00
damaetas
damaetas is offline
http://www.thegoldenageofgrotesque.com/

nou wavinnuervan?

ik vind ze echt wel goed
Oud 25-08-2002, 14:44
empyrian
empyrian is offline
euh...de muziek wel ja, heb alle cd's maar die tekeningen van hem vind ik echt kut =]
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 14:51
Verwijderd
NIet zoveel an.. de tekeningen dan.. deze heeft wel wat..
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 15:02
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
k vind ze allemaal wel wat hebben eigenlijk. Wel een stijl waar k van hou, en die je ook veel in z'n clips terugziet.. Ze zijn misschien iets te schetsmatig. Als hij ze beter en gedetailleerder zou uitwerken met een nog iets surrealistischere inslag dan zou k ze helemaal geweldig vinden denk ik.
Oud 25-08-2002, 18:07
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ik vind ze heel mooj maar ben het wel met Ce-El-Wan eens..
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 18:40
Verwijderd
ik heb een hekel aan de muziek van marilyn manson, ik vind dat 'ie er verschrikkelijk lelijk uitziet
maar zijn tekeningen (die ik nu voor het eerst zie) vind ik eigenlijk wel wat hebben. Beetje duister ofzo, kweetnie
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 18:44
Verwijderd
Ik ben niet dol op 'Mar1lyn Man5on Inc.' en ook zijn kunst vind ik weinig verassend.

LUH-3417 - Geef mij dan naar Edvard Munch.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 19:48
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef:
Ik ben niet dol op 'Mar1lyn Man5on Inc.' en ook zijn kunst vind ik weinig verassend.

LUH-3417 - Geef mij dan naar Edvard Munch.
woehaa, de schreeuw...niet echt vergelijkbaar in stijl eigenlijk vind ik.
Oud 25-08-2002, 19:50
Verwijderd
Ach. Beide kunnen gezien worden als expressionistisch en duister. Maar ik verdenk Marilyn Manson ervan zich nogal aan te stellen. Maar, daar ik de man niet persoonlijk ken, mag ik daar geen oordeel over vellen.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 21:08
stroopwafel
stroopwafel is offline
vin er nix aan..
Oud 25-08-2002, 22:04
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
ik heb een hekel aan de muziek van marilyn manson, ik vind dat 'ie er verschrikkelijk lelijk uitziet
maar zijn tekeningen (die ik nu voor het eerst zie) vind ik eigenlijk wel wat hebben. Beetje duister ofzo, kweetnie
je haat zijn muziek omdat hij lelijk is? als dat mijn criterium was bij het beoordelen van muziek bleef er maar weinig over...ik bedoel: Richard James van Aphex Twin...mja =\ dan maar overstappen op R&B a la Shakira en soortgenoten..
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 22:13
konflict
konflict is offline
Sommige van die schilderijen vind ik echt ronduit slecht, maar d'r zitten ook enkele zeer mooie bij. Het lijkt net alsof ie ook z'n allereerste probeerselen erbij heeft staan, afgewisseld met later werk. Hoe verder je doorbladert, hoe slechter 't wordt trouwens...
Als ik hem was zou ik er nog wat aan toevoegen, zo'n vieswitte achtergrond is wat saai.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 22:27
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef:
Ach. Beide kunnen gezien worden als expressionistisch en duister. Maar ik verdenk Marilyn Manson ervan zich nogal aan te stellen. Maar, daar ik de man niet persoonlijk ken, mag ik daar geen oordeel over vellen.

LUH-3417
hoezo zich aanstellen? dit soort werk past precies in het straatje van het gemiddelde MM artwork, dus k zie dit als een vrij logische visuele uiting van hem. Ik verdenk jou ervan dat je een muzikant als Marilyn Manson niet in staat acht om ook nog schilderkwaliteiten te bezitten. Een beetje hetzelfde als het stigma van de acteur die niet kan zingen of vice versa...
Oud 26-08-2002, 07:38
Verwijderd
Citaat:
empyrian schreef:

je haat zijn muziek omdat hij lelijk is? als dat mijn criterium was bij het beoordelen van muziek bleef er maar weinig over...ik bedoel: Richard James van Aphex Twin...mja =\ dan maar overstappen op R&B a la Shakira en soortgenoten..
nee, ik vind em lelijk En ik haat z'n muziek, heeft niks met elkaar te maken.
muziek is muziek, en als de muziek mooi/leuk is, dan boeit t niet hoe degene eruit ziet
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 10:59
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef:
helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 11:03
Verwijderd
Ce-El-Wan, ik heb over het algemeen niet zo'n hoge pet op van Manson. Het is niet dat ik hem er van verdenk om zijn muzikale bekendheid te gebruiken om ook via schilderkunst bekendheid te verwerven.
Van zijn muziek weet ik niet genoeg om daar iets zinvols over te zeggen, maar het imago waarvan hij zich bedient vind ik nogal aanstellerig overkomen. Zijn kunst past daar precies bij.
Aangezien ik niet zo houd van zijn overdreven uiterlijk en gedrag, wat mijns inziens op goedkoop shockeren gericht is, vind ik zijn kunst ook niet alles.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 12:31
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
tja, ik vind Marilyn Manson ook niet alles en het is idd vaak gewoon cheap shockeren, maar zijn visuele taal zowel in die schilderingetjes als bijvoorbeeld zijn videoclips spreekt mij heel erg aan.
Oud 26-08-2002, 14:07
legatus
legatus is offline
Citaat:
het is idd vaak gewoon cheap shockeren
Kijk, iemand die niks snapt van Marilyn Manson.

Als je niet van 'duistere', confronterende muziek houdt, die zoals NIN gebruikt maakt van extreme emoties en daarin ook nog inhoudelijk de samenleving, vooral de Amerikaanse, treffend aanspreekt op hun onwetenheid en andere gedrag, dan gaat er wel meer muziek het ene oor in en het andere uit.

Dat je zijn stijl (industrieel/rock) niet waardeert. OK. Maar inhoudelijk... Manson is een soort Jung/Freud die doormiddel van occulte en religieuze symbolen (of archetypen) zijn visie probeert over te brengen. Ook in zijn teksten.

Om te shockeren is niet alleen simplificeren maar ook onwetenheid.

Mooie stijl heeft hij in het tekenen.

CLIVE BARKER heeft ook prachtige creaties.

Daarnaast ben ik 'verliefd' op de stijl die je bij ANTICHRIST SUPERSTAR zag op de hoes, en die van HOLYWOOD -- ook de booklet is waanzinnig!

Laatst gewijzigd op 26-08-2002 om 14:09.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 14:18
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
legatus schreef:

Kijk, iemand die niks snapt van Marilyn Manson.

Als je niet van 'duistere', confronterende muziek houdt, die zoals NIN gebruikt maakt van extreme emoties en daarin ook nog inhoudelijk de samenleving, vooral de Amerikaanse, treffend aanspreekt op hun onwetenheid en andere gedrag, dan gaat er wel meer muziek het ene oor in en het andere uit.

Dat je zijn stijl (industrieel/rock) niet waardeert. OK. Maar inhoudelijk... Manson is een soort Jung/Freud die doormiddel van occulte en religieuze symbolen (of archetypen) zijn visie probeert over te brengen. Ook in zijn teksten.

Om te shockeren is niet alleen simplificeren maar ook onwetenheid.

Mooie stijl heeft hij in het tekenen.

CLIVE BARKER heeft ook prachtige creaties.

Daarnaast ben ik 'verliefd' op de stijl die je bij ANTICHRIST SUPERSTAR zag op de hoes, en die van HOLYWOOD -- ook de booklet is waanzinnig!
Jij begrijpt blijkbaar niet wat ik bedoelde met cheap shockeren want ik geef je namelijk helemaal gelijk in je relaas hier. Ik bedoelde: Hij profileert zich vaak als de vijand van puriteins Amerika en het is naar mijn mening te makkelijk om al die yanks op de kast te krijgen met wat verhalen over sex, drugs & rock n roll.

Dus vertel mij aub niet dat ik er geen verstand van heb aangezien ik eigenlijk alleen maar duistere en confronterende muziek luister

nb: De stijl van het nieuwe artwork (Golden age..) vind ik toch enigszins dubieus. Die dubbele M doet mij toch enigszins denken aan een Nazistisch symbool, maar de beste man zal er ongetwijfeld wel wat mee bedoelen. Eerst het volledige eindproduct maar eens aanschouwen.
Oud 26-08-2002, 14:26
Vlooienband
Vlooienband is offline
Ik vind ze wel aardig, het is leuk en artistiek gedaan
Hoewel hij er behoorlijk engig uitziet, zo eng vind ik hem in het echt niet
Het laat wel zijn 'image'goed zien, een duister persoon, zelfs een zwartkijker. Dat vind ik ten minste van hem.
Oud 26-08-2002, 14:32
legatus
legatus is offline
Citaat:
Hij profileert zich vaak als de vijand van puriteins Amerika en het is naar mijn mening te makkelijk om al die yanks op de kast te krijgen met wat verhalen over sex, drugs & rock n roll.
Vaak moet je je mening bij mensen door 'de strot rammen' en aandikken om niet alleen op te vallen maar ze ook te bereiken. Dit kan natuurlijk tegen je werken. Hij staat open tegenover sex, ondanks dat bepaalde uitspraken volgens mij pure meligheid zijn -- zoals die over homo's in LONG HARD ROAD OUT OF HELL.

Citaat:
een Nazistisch symbool
Nazi's basseren hun symbolen weer op esoterische symbolen. Zoals de swastika -- die van oost naar west is de oorspronkelijke terwijl Hitler hem van west naar oost laat gaan.
Oud 26-08-2002, 14:34
legatus
legatus is offline
Citaat:
De stijl van het nieuwe artwork
Het ademt geheel de sfeer uit van de vroeger rondtrekkende circus freakshows.
Oud 26-08-2002, 14:38
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Marilyn Manson zelf vin ik een beetje mislukt om het zo te zeggen, maar hij kan wél schilderen blijkbaar. Ik vin het een mooie stijl, ze zijn niet allemaal even mooi, maar ik ben (aangenaam) verrast!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 14:52
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
legatus schreef:

Nazi's basseren hun symbolen weer op esoterische symbolen. Zoals de swastika -- die van oost naar west is de oorspronkelijke terwijl Hitler hem van west naar oost laat gaan.
Ik weet dat de swastika jatwerk is, maar als je naar de lijnvoering
van die nieuwe M kijkt dan kun je niet anders concluderen dat het geheel toch heel erg Gothisch/Teutoons aandoet. En als ik MM een beetje ken zou het me niks verbazen als hij daar een enigszins militante ondertoon mee suggereert. Hetgeen me niks zou verbazen gezien de huidige terroristenjacht in de VS waarbij alles schijnbaar geoorloofd is inzake het screenen en volgen van mensen.
Oud 26-08-2002, 14:53
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
legatus schreef:

Het ademt geheel de sfeer uit van de vroeger rondtrekkende circus freakshows.
k bedoelde dus ook alleen dat logo

edit: maar het intro van www.marilynmanson.com heeft toch niet echt die freakshow uitstraling... /edit

Laatst gewijzigd op 26-08-2002 om 14:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2002, 15:01
legatus
legatus is offline
Citaat:
En als ik MM een beetje ken zou het me niks verbazen als hij daar een enigszins militante ondertoon mee suggereert. Hetgeen me niks zou verbazen gezien de huidige terroristenjacht in de VS waarbij alles schijnbaar geoorloofd is inzake het screenen en volgen van mensen.
Uiteraard. En ik geef hem geen ongelijk.

De intro, zoals jezelf aangaf, bevat ook veel duitse helmen -- en lijkt inderdaad niet op de freakshow-stijl. Maar zowel de CD als het design van de site wel.
Oud 26-08-2002, 15:25
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
legatus schreef:

en die van HOLYWOOD -- ook de booklet is waanzinnig!

dat is toch degene met al die soort van Tarot-kaarten erin? die is idd helemaal geweldig!
Oud 26-08-2002, 15:31
Verwijderd
Ik zou weleens een tekst van Manson willen lezen waarin hij de Amerikaanse samenleving kritisch onder de loep neemt. Ik ken Manson als iemand die voor een massa gillende pubers een bijbel verscheurd en vervolgens zijn penis op het hoofd van een security-meneer legt. Die acties vormen mijn beeld van hem. Niet erg accuraat. Welke tekst raadt men mij aan?

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 15:49
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef:
Ik zou weleens een tekst van Manson willen lezen waarin hij de Amerikaanse samenleving kritisch onder de loep neemt. Ik ken Manson als iemand die voor een massa gillende pubers een bijbel verscheurd en vervolgens zijn penis op het hoofd van een security-meneer legt. Die acties vormen mijn beeld van hem. Niet erg accuraat. Welke tekst raadt men mij aan?

LUH-3417
the beautiful people
disposable teens
Oud 26-08-2002, 15:51
legatus
legatus is offline
Citaat:
waarin hij de Amerikaanse samenleving kritisch onder de loep neemt.
Pak PORTRAIT OF AN AMERICAN FAMILY er maar eens bij.

Vergeet ook niet dat hij met symbolen werkt.

Hij geeft geen klinklare teksten als: "America is retarded, we're so dumb. We love God, we vote for bush. " Of iets anders platvloers.
Oud 26-08-2002, 16:06
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
legatus schreef:

Pak PORTRAIT OF AN AMERICAN FAMILY er maar eens bij.

Vergeet ook niet dat hij met symbolen werkt.

Hij geeft geen klinklare teksten als: "America is retarded, we're so dumb. We love God, we vote for bush. " Of iets anders platvloers.
ik vind "I'm not a slave to a God who doesn't exist" (Fight Song) toch redelijk platvloers en afgezaagd, maar dat zal mijn nuchtere Nederlander-mentaliteit wel zijn.
Oud 26-08-2002, 16:23
legatus
legatus is offline
Citaat:
maar dat zal mijn nuchtere Nederlander-mentaliteit wel zijn.
Ik noem het 'zeggen waarop het staat'. Afgezaagd als dat het al zo vaak gezegd is?

Platvloers is het niet. "I don't believe in God, He's a rotten bastard. Why wasn't he there for me when it all went so wrong', dat komt meer in de buurt.

Oud 26-08-2002, 16:54
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
legatus schreef:

Ik noem het 'zeggen waarop het staat'. Afgezaagd als dat het al zo vaak gezegd is?

ja. ik luister nog al veel naar allerlei black/death-metal en naast het feit dat er een hoop idioten in die scene rondlopen die alleen maar over Satan/bloed/maagden/geiten hoeden brullen, zijn er ook legio bands die dit soort conclusies op een intelligentere (intelligenter dan anderen uit die scene, k bedoel niet MM) manier al vaker getrokken hebben.

En over platvloers, tja ik nam gewoon je terminologie over..
Oud 26-08-2002, 17:30
Verwijderd
Ik heb Disposable Teens erbij gepakt en ben niet echt achterovergeslagen van zijn doortastendheid. De enige zin die ik wel ok vind is "I never really hated the one true god, but the god of the people I hated" Zijn verwijzing naar Orwell's 1984 is ook wel ok.

De andere teksten maken me ook niet echt gelukkig. Krachtige uitspraken die al duizende keren eerder gedaan zijn. Weinig vernieuwing en weinig boodschap.

Maar ik ben dan ook geen voorstander van het type tekst waarmee hij bezig is. Iedereen kan dingen schreeuwen, maar een luttel onderbouwing kan geen kwaad.

Maar smaken verschillen.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 18:40
legatus
legatus is offline
Citaat:
Iedereen kan dingen schreeuwen, maar een luttel onderbouwing kan geen kwaad.
Misschien moet hij het gaan fluisteren? Of misschien zachter zingen?

Citaat:
maar een luttel onderbouwing kan geen kwaad.

Hij plakt ook geen verwijzing en hommage in elke zin. Daarnaast gaan tekst en stijl hand in hand.

Je schreeuwt bij pijn, woede en haat.
Oud 26-08-2002, 18:44
DarkCat
DarkCat is offline
Ik vind ze geweldig..
Oud 27-08-2002, 23:23
Reza
Reza is offline
zijn tekeningen en schilderijen zijn erg mooi.
het heeft gewoon iets speciaals
maar marilyn manson is ook erg mooi hahaha

kuzz reza
Reageren

Regels voor berichten