Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2017, 10:20
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik schaam me ook voor de titel, ja. Vooral gezien mijn formele voorbeeldfunctie.

Maar goed, ik heb mijn Packard Bell laptop al zes of zeven jaar en hoewel hij nog in relatief goede vorm is is hij groot, onhandig om mee te nemen en relatief langzaam. Zelfs Indesign of Word opstarten duurt minuten in plaats van seconden.
Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe laptop! Ik ben bijna jarig dus ik kan nu fijn om geld bedelen bij familie.

Wat ik in elk geval moet kunnen:
-Tekst bewerken
-Adobe programma's runnen
-simpele videosnijprogramma's bedienen
-het internet gebruiken
-Hem relatief makkelijk meenemen

Wat fijn zou zijn:
-games spelen

Mijn huidige laptop heeft een 21" scherm en dat is me echt te groot, maar ik wil geen microlaptop. Het hoeft ook geen touchscreen te hebben.
Ik wil minimaal 400, maximaal 700€ uitgeven aan een nieuwe laptop. Ik wil geen apple.

Kom maar binnen met de goede en slechte raad!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2017, 10:32
Megatron
Megatron is offline
https://tweakers.net/pricewatch/4741...30019794).html
https://tweakers.net/pricewatch/5537...0sw0037mh.html
https://tweakers.net/pricewatch/6561...vw-dm059t.html

Wat je wil. Geen van deze zijn slecht. Kleine verschillen onderling wellicht de moeite waard uit te zoeken. De Medion heeft SSD+HDD maar een iets tragere videokaart t.o.v. de Asus. De Lenovo heeft 'slechts' 256GB SSD en een videokaart waar ik niet van weet hoe deze zich verhoudt tot de andere twee, waar de Asus wel de rapste videokaart heeft tussen de Medion en Asus. Het ligt een beetje aan hoe 'hard' je wil gamen, I guess.
Oud 03-03-2017, 10:37
Megatron
Megatron is offline
Oh, kak, 100 euro boven je budget 'geschoven' met de slider op de Pricewatch van Tweakers. Nou ja, rinse & repeat kan je ook zelf wel als dit onoverkomelijk is
Oud 03-03-2017, 10:48
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dankjewel!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2017, 11:12
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik kijk zelf ook even op tweakers! Goeie
Met citaat reageren
Oud 03-03-2017, 11:27
Elin3
Elin3 is offline
SSD
Oud 03-03-2017, 11:32
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wat is SSD?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2017, 11:44
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wat is SSD?
Dat is een schijf die er voor zorgt dat je laptop binnen twee keer knipperen opgestart is, en programma's vlot opstart. Je betaalt er meer voor dan voor een normale harde schijf, maar wat mij betreft is dat het echt waard

(Ik heb wel een kleinere schijf gekocht, 256 GB, omdat ze dus wat prijziger zijn/ waren, maar tot nu toe red ik het daar prima mee zolang ik niet jaren aan beeldmateriaal op mijn laptop laat staan.)
Oud 03-03-2017, 11:45
bloodyb
bloodyb is offline
Een niet-mechanische harde schijf. (Solid State Disk)
Oud 03-03-2017, 11:57
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb nu een disk van 400GB maar ik gebruik daar nu, inclusief al mijn games en foto's en video's en geluidsmateriaal, nog geen 200GB van. Dus ik denk dat ik het ook prima red met een schijf van 256GB.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2017, 11:58
Verwijderd
Acer is in die prijscategorie goed en schappelijk tegenwoordig. Je hebt dan wel een wat zwaardere laptop maar ach.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2017, 12:12
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik zit nu op deze twee te kijken, omdat Deadlock zei dat Acer goed was. Maar ik snap niet alle specs en wat ik eraan heb.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/560205;658827/
Met citaat reageren
Oud 03-03-2017, 12:17
Verwijderd
Die linker kan je zelfs bijna alle nieuwste games nog mee spelen. De resolutie is prima (kleiner dan 1080p vind ik niet bruikbaar en deze heeft keurig 1080p).

Ik denk dat je daar wel 5 jaar plezier va hebt.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2017, 12:18
Verwijderd
Die rechter is trouwens duurder want lichter en platter. Maar dus ook niet echt iets anders dan flash games.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2017, 12:22
Verwijderd
Sorry ik zei duurder want dat is hoe ik het ervaar. Kleinere laptops zijn duurder om te maken, daarom krijg je minder voor hetzelfde geld. Daarom zei ik duurder maar er zit echt veel minder in dan in de linkerlaptop.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2017, 12:45
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Die linker kan je zelfs bijna alle nieuwste games nog mee spelen. De resolutie is prima (kleiner dan 1080p vind ik niet bruikbaar en deze heeft keurig 1080p).

Ik denk dat je daar wel 5 jaar plezier va hebt.
Nou, ik zou toch voorzichtig zijn met nieuwe games en de 940MX -- het wordt flink details terugschroeven in veel gevallen.
Oud 03-03-2017, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Nou, ik zou toch voorzichtig zijn met nieuwe games en de 940MX -- het wordt flink details terugschroeven in veel gevallen.
Oh ik zag 900 serie en dacht; nice

Maar euh, The Sims 4 kan nog prima?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2017, 12:48
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Oh ik zag 900 serie en dacht; nice
Series en hardware is al jaren drama :/

Citaat:
Maar euh, The Sims 4 kan nog prima?
Oud 03-03-2017, 12:55
Carn
Carn is offline
Citaat:
Maar dus ook niet echt iets anders dan flash games.
nee joh.

de intergrated GPU's zijn echt zo slecht niet meer. Sure, alle settings op maximaal + minimaal full-HD zal vaak niet lukken, maar je kan er echt prima mee gamen, en games zoals LoL draaien er uitstekend op.
Oud 03-03-2017, 13:03
Carn
Carn is offline
ik zou overigens voor een wat recenter model gaan met een Kaby Lake i5 er in, die prijzen zijn in principe allemaal vrij gelijkwaardig. Iets zuiniger, betere iGPU en ook betere support als het gaat om video encoding/decoding.

Zoals deze
Oud 03-03-2017, 13:11
Verwijderd
Citaat:
nee joh.

de intergrated GPU's zijn echt zo slecht niet meer. Sure, alle settings op maximaal + minimaal full-HD zal vaak niet lukken, maar je kan er echt prima mee gamen, en games zoals LoL draaien er uitstekend op.
Oh van LoL wist ik het. En Overwatch lukt ook nog geloof ik. Dat spelen ze hier met goedkope laptops.

Toch zou ik voor die 15,6" gaan, schermgrootte v resolutie. Scaling is op niet Apple-apparaten echt volledig bagger.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2017, 13:12
Verwijderd
Citaat:
ik zou overigens voor een wat recenter model gaan met een Kaby Lake i5 er in, die prijzen zijn in principe allemaal vrij gelijkwaardig. Iets zuiniger, betere iGPU en ook betere support als het gaat om video encoding/decoding.

Zoals deze
Ik heb een nieuwe V3 aangevraagd
Met citaat reageren
Oud 03-03-2017, 13:29
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
De heftigste game die ik speel is sims 3, verder doe ik dingen als don't starve en anno. Die zijn niet heel heftig.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2017, 14:01
Verwijderd
Er is een nieuwe Anno!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2017, 14:12
Megatron
Megatron is offline
Ik heb laatst mijn laptop (Asus K73E) maar eens voorzien van 8GB RAM en 'n EVO 850 (512GB). Nohh, dat speed.
Oud 03-03-2017, 14:15
Verwijderd
Ja er is hier echt een nieuwe upgrade nodig. Mijn meest recente laptop is van juni vorig jaar. De oudste is deze, 3 jaar en een week. En ik loop tegen de 32GB aan met enige regelmaat. Op naar 64 dus.

HDD heb ik al jaren geen issue meer mee.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2017, 14:30
Megatron
Megatron is offline
M'n laptop thuis gebruik ik eigenlijk niet eens heel zwaar. Maar dat extra geheugen is wel prettig voor de tragedie dat ik toch een Windows 10 moest Virtualboxen voor wat poker clients die zich onder geen beding laten Winen, for fuck's sake. Ook afscheid moeten nemen van KaOS, want Wine bleek daar niet beschikbaar op (louter 64-bits OS)
Oud 03-03-2017, 15:22
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Er is een nieuwe Anno!
Ik heb 1602!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2017, 15:23
Verwijderd
Citaat:
M'n laptop thuis gebruik ik eigenlijk niet eens heel zwaar. Maar dat extra geheugen is wel prettig voor de tragedie dat ik toch een Windows 10 moest Virtualboxen voor wat poker clients die zich onder geen beding laten Winen, for fuck's sake. Ook afscheid moeten nemen van KaOS, want Wine bleek daar niet beschikbaar op (louter 64-bits OS)
Wine is fucking achterlijk. Je hebt nog steeds een licentie nodig en het is veel te complex

VM's <3 En VirtualBox zou ik zelf niet gebruiken omdat Oracle. Dan maar naar Dell.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2017, 16:42
Megatron
Megatron is offline
Mja, ben geen fan van Oracle maar VirtualBox vind ik wel een mooi produkt (in dat kader snap ik wel dat Oracle het gekocht heeft) en het werkt eigenlijk exact zoals ik wil. Als ik nog eens tijd over heb ga ik andere hypervisors proberen, maar vooralsnog geen reden VirtualBox aan de kant te schuiven
Oud 03-03-2017, 16:59
Verwijderd
Oracle heeft VirtualBox 'erbij gekregen' Ze gingen volgens mij vooral voor de hardware tak en uitschakelen concurrentie. Was het niet ook OSS toen Sun het nog maakte?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2017, 17:20
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Ik heb 1602!
Dat zal wel niet snel een probleem zijn.
Oud 03-03-2017, 17:20
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Ik heb 1404 er hier trouwens op staan, maar al een tijdje niet meer gespeeld.
Oud 03-03-2017, 17:21
Verwijderd
Neuh, daar heb ik nog wel een Acer voor uit 2001.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2017, 17:52
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Oracle heeft VirtualBox 'erbij gekregen' Ze gingen volgens mij vooral voor de hardware tak en uitschakelen concurrentie. Was het niet ook OSS toen Sun het nog maakte?
Ik geloof het wel, maar not sure en te lui om te zoeken. Sun is trouwens ook niet de eerste ontwikkelaar achter VirtualBox eah.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2017, 17:56
Verwijderd
Neuh, die dachten dat ze wel ff de nieuwe VMware konden worden destijds met dit.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2017, 20:26
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik heb 1404 er hier trouwens op staan, maar al een tijdje niet meer gespeeld.
Oh die heb ik ook. Maar dat is ook jaren oud.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2017, 04:50
Pr0xy
Pr0xy is offline
Huhu, ik dacht dat je Lapras bedoelde
Oud 09-03-2017, 12:26
Verwijderd
Acer aanbevelen. Manmanman.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2017, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Ga lekker buurtnerden en hobbyen. Amateur.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2017, 14:10
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Vertel dan op z'n minst waarom niet. Tenzij het zo'n gevalletje is van '16 jaar geleden had ik eens een Acer, poe hee..'
Oud 09-03-2017, 14:31
Verwijderd
Citaat:
Vertel dan op z'n minst waarom niet. Tenzij het zo'n gevalletje is van '16 jaar geleden had ik eens een Acer, poe hee..'
Ze werden bovengemiddeld vaak teruggebracht. De wat zakelijke modellen zijn bij ons op school de enige die docenten overleven.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2017, 15:54
Verwijderd
Heeft er iemand nog behoefte aan een goedwerkende Acer uit 1997 trouwens? Is Windows 98 compatible.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2017, 16:56
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Ik heb nog een Toshiba uit 1996. Heel compact ding ook.
Oud 09-03-2017, 17:05
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dit is hem geworden! Ik ga hem morgen halen! https://tweakers.net/pricewatch/6517...specificaties/
Met citaat reageren
Oud 09-03-2017, 17:09
Verwijderd
Lenovo
Met citaat reageren
Oud 09-03-2017, 17:56
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Dit is hem geworden! Ik ga hem morgen halen! https://tweakers.net/pricewatch/6517...specificaties/
Qua specificaties ziet dat er in elk geval goed uit.
Oud 09-03-2017, 18:11
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Lenovo
Met citaat reageren
Oud 14-06-2017, 04:41
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Qua schermdiagonaal is het wel wat voor Kevin, die heeft ook iets met dwergen.
Oud 15-06-2017, 10:02
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten