Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik zou zeggen: pak de laatste uitgave van Reader's Digest waar een mooi artikel over de misconcepties van de mens rond de hedendaagse stand van zaken in de wereld.
Laatst gewijzigd op 24-08-2002 om 12:39. |
![]() |
||
Citaat:
Of geloof jij ook in 'leven na de dood' vanuit een bovennatuurlijke standpunt?
|
![]() |
Objectiviteit is eigenlijk niet zo interessant. Je kunt dan geen uitspraken doen die een beschrijving van zakelijke omstandigheden en feiten ontstijgen. Afgezien daarvan krijg je dan ook nog het gezwatel over hoe mensen wellicht, of allicht, überhaupt niet in staat zijn zakelijke omstandigheden en feiten ondubbelzinnig te bepalen. Vandaar dat men beter werkt met inter-subjectiviteit, ofwel, een persoonlijke beoordeling van een zakelijke omstandigheid waar bijna iedereen zich mee kan verenigen, als gegeven beschouwen. Dus, in Kirks treffende voorbeeld is inter-subjectief sprake van een verslechtering, omdat bijna iedereen een fysieke verandering van dien aard, die pijn berokkent en lichamelijke functies uitschakelt, als een verslechtering interpreteert. Zakelijk gezien is het inderdaad niet meer dan een verandering.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is pas de laatste eeuw dat we echt destructief worden voor Moeder Aarde. *begint bijna te huilen bij het zien van haar schoonheid*
Maar zoals ik al vaker heb gezegd, zo zal het niet blijven. Ik en veel mensen met mij zijn bouwmaterialen aan het verzamelen voor het fundament van een nieuwe samenleving. Yeah hippie talk! ![]() |
![]() |
|
Tegen de tijd dat we zoveel CO2 de atmosfeer inpompen dat we de aarde echt zouden slopen zijn we denk ik al door onze fossiele brandstof voorraden heen, maar dat kan ook aan mij liggen.
Op een gegeven moment zal de mensheid wel MOETEN stoppen met 't stoken van olie en gas ed. gewoon omdat 't er dan niet meer is.
|
Kijk eens hoe de Papoua's in Nieuw-Guinea leven. Volledig in harmonie met de natuur. Ze branden een klein stukje bos plat, verbouwen daar dan een beetje voedsel, trekken dan weer verder en na een tijdje is die plek weer dichtgegroeid. Maar onze soort is té goed gebleken op het evolutionaire vlak; we zijn met teveel om géén onherstelbare schade aan de natuur toe te brengen.
||
Citaat:
REIE
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je etc etc. deel 17 Dinalfos | 500 | 09-11-2005 11:53 | |
Seksualiteit |
goede seks, slechte seks Trinity | 22 | 23-05-2005 22:41 | |
Films, TV & Radio |
The Matrix Revolutions Martijn | 334 | 13-02-2004 20:45 | |
Films, TV & Radio |
Matrix reloaded Da wizzZ | 244 | 16-07-2003 21:01 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Gedachten zijn echt, materie is illusie fruitvliegje | 11 | 13-07-2003 19:13 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
stelling: er is geen goed en kwaad, alleen macht en zwakheid Black_Blasphemy | 11 | 10-01-2002 14:13 |