Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik krijg ook altijd het gevoel dat dit iets typisch is voor mensen die juist niet met moskeeën et cetera in aanraking komen. PVV is al jarenlang gigantisch in Kerkrade en Landgraaf bijvoorbeeld. Kerkrade kent 0,6% inwoners van Turkse afkomst, 0,9% van Marokkaanse afkomst. Landgraaf 0,4% en 0,3% respectievelijk. Stelt landelijk gezien niets voor. Kerkrade en Landgraaf hebben beiden geen moskee volgens moskeegids.nl. Maar sinds 2010 steevast 25% tot 37(!)% van de stemmen naar PVV in Kerkrade, 23% tot 33% in Landgraaf. Natuurlijk kunnen die mensen op de PVV stemmen om andere redenen dan de Islam-trom die Wilders steevast slaat. Ik ken van twee PVV-stemmers uit die regio persoonlijk de achtergrond, dus het is nogal anekdotische bewijslast, maar bij beide, beiden vrouwen van boven de 50 overigens, is wel degelijk "de toename van allochtonen" de voornaamste reden. Als nou iemand van een jaar of 70 die zijn hele leven in Rotterdam-Zuid heeft gewoond, zoiets denkt, dan snap ik het nog enigszins (al ben ik het er niet mee eens). Maar de PVV komt daar niet verder dan 13% tot 19% - daar lijken die sentimenten relatief gezien mee te vallen. |
![]() |
||
Citaat:
Tja.
||
Citaat:
![]()
|
|