Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2019, 19:59
JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Er zijn is 1 mini plekje aan de zeikant, maar dat is meer een beschadiging met lak.
verder niks mee aan de hand
Oud 25-03-2019, 14:07
Nadiehtje
Nadiehtje is offline
Er is een woord dat niet klopt en dat is "zijn". Als je dat weg haalt is het een gewone zin. Waarschijnlijk is was er een zin geschreven maar wilde degene die dit schreef wat veranderen en heeft niet alles goed weggehaald en daarna na gelezen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2019, 14:10
Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Er is een woord dat niet klopt en dat is "zijn". Als je dat weg haalt is het een gewone zin. Waarschijnlijk is was er een zin geschreven maar wilde degene die dit schreef wat veranderen en heeft niet alles goed weggehaald en daarna na gelezen.
We noemen hun ook wel grammatica legendes
Met citaat reageren
Oud 25-03-2019, 14:10
JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
je hebt ook nog zeikant.
NB: Dit is gewoon als grapje bedoeld, niet als afzeiken
Oud 25-03-2019, 14:15
Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
En je hebt ook mensen die "Ik wordt" schrijven i.p.v. "Ik word".
Met citaat reageren
Oud 25-03-2019, 14:20
Destruct!
Destruct! is offline
Ik vindt het al te goed. Ik ben zelf ook un gramatica legend

Laatst gewijzigd op 25-03-2019 om 17:11.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2019, 14:21
JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
En je hebt ook mensen die "Ik wordt" schrijven i.p.v. "Ik word".
geen commentaar
Oud 25-03-2019, 14:30
Haller
Haller is offline
Zucht...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2019, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Incorrect.

Er is 1 miniplekje aan de zijkant, maar dat is meer een lakbeschadiging. Verder niets mee aan de hand.

Eén overbodig woord, één grove ei/ij-fout, drie keer missende hoofdletters/interpunctie, één keer Engelse ziekte aan het begin en één keer een woordenbrij aan het einde van het tweede deel van de eerste zin/Engelse ziekte, "beschadiging met lak", dat is dus een beschadiging die komt doordat er lak op is gelopen.

7 fout; een 3. In 112 tekens inclusief spaties. Eén op 16 fout.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2019, 15:25
Nadiehtje
Nadiehtje is offline
Ik had duidelijker moeten zijn, ik had het over de loop van de zin. Schrijf fouten en interpunctie fouten heb ik niet op gelet omdat ik daar zelf ook puur slecht in ben.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2019, 17:08
bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
We noemen “hun” ook wel grammatica legendes
“hen”
Oud 25-03-2019, 17:11
Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ik vindt het al te goed. Ik ben zelf ook un gramatica legend
Met citaat reageren
Oud 25-03-2019, 17:12
Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
“hen”
Ach ik heb het opgegeven.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2019, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Ik had duidelijker moeten zijn, ik had het over de loop van de zin. Schrijf fouten en interpunctie fouten heb ik niet op gelet omdat ik daar zelf ook puur slecht in ben.
Oh ja even vergeten dat fouten niet meetellen als je ze zelf ook maakt
Met citaat reageren
Oud 25-03-2019, 19:41
Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Oh ja even vergeten dat fouten niet meetellen als je ze zelf ook maakt
Ik ga het verbeteren
Met citaat reageren
Oud 25-03-2019, 19:43
Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ik had duidelijker moeten zijn. Ik had het over de loop van de zin. Ik let niet op schrijf- en interpunctiefouten, omdat ik daar zelf ook puur slecht in ben.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2019, 20:11
JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Wat goed van je, Destruct
Oud 25-03-2019, 20:27
Haller
Haller is offline
Nederlands is een moeilijke taal om te leren.Ik heb een hele mooie boot, haar naam is Anna en ze ligt hier in de sloot
Met citaat reageren
Oud 25-03-2019, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Ach ik heb het opgegeven.
Hun=bezittelijk. Als "iets" van meer dan één persoon is, is het hun.
Daarnaast mag de combinatie "aan hen" vervangen worden door hun in de meeste gevallen.
Ik heb hun de auto meegegeven.
Ik heb hun auto meegegeven.
Ik heb hun auto meegegeven aan hen.
Officieel zou die laatste zin ook geschreven kunnen worden als "Ik heb hun hun auto meegegeven.", maar hopelijk gebruik je dat alleen in spreektaal

Het is niet moeilijk. Als je kan onthouden dat 5+5 10 is, dan moet dit ook kunnen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2019, 20:37
Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Hun=bezittelijk. Als "iets" van meer dan één persoon is, is het hun.
Daarnaast mag de combinatie "aan hen" vervangen worden door hun in de meeste gevallen.
Ik heb hun de auto meegegeven.
Ik heb hun auto meegegeven.
Ik heb hun auto meegegeven aan hen.
Officieel zou die laatste zin ook geschreven kunnen worden als "Ik heb hun hun auto meegegeven.", maar hopelijk gebruik je dat alleen in spreektaal

Het is niet moeilijk. Als je kan onthouden dat 5+5 10 is, dan moet dit ook kunnen.
Even opgezocht en ik ben blijkbaar een domkop. Hun = Als een voorwerp van meer dan een persoon is.
hen = een of meer personen. Dus dat het alleen om personen gaat.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2019, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Even opgezocht en ik ben blijkbaar een domkop. Hun = Als een voorwerp van meer dan een persoon is.
hen = een of meer personen. Dus dat het alleen om personen gaat.
Zie je, het is allemaal niet zo moeilijk maar het kost gewoon een beetje effort.

En het is geen probleem als je tikfouten maakt, of wat dan ook, maar net zoals mensen die je niet aankijken, vind ik ontzettend slechte spelling simpelweg getuigen van een desinteresse. Je wil geen moeite doen om mij te bereiken met normaal taalgebruik? Prima, voor jou 20 anderen.

Ik flikker dus sollicitatiebrieven ook gewoon weg als er grove spelfouten instaan. Je had daar verdomme iemand naar kunnen laten kijken om het even te corrigeren als je echt geïnteresseerd zou zijn. Of de spellingscontrole in Word even gebruiken op z'n minst.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2019, 21:03
Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Zie je, het is allemaal niet zo moeilijk maar het kost gewoon een beetje effort.

En het is geen probleem als je tikfouten maakt, of wat dan ook, maar net zoals mensen die je niet aankijken, vind ik ontzettend slechte spelling simpelweg getuigen van een desinteresse. Je wil geen moeite doen om mij te bereiken met normaal taalgebruik? Prima, voor jou 20 anderen.

Ik flikker dus sollicitatiebrieven ook gewoon weg als er grove spelfouten instaan. Je had daar verdomme iemand naar kunnen laten kijken om het even te corrigeren als je echt geïnteresseerd zou zijn. Of de spellingscontrole in Word even gebruiken op z'n minst.
jup.

Dan moet ik extra extra extra goed opletten wat ik typ.

Laatst gewijzigd op 25-03-2019 om 21:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten