Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2002, 22:52
damaetas
damaetas is offline
een vriend van me zei: "uhm... i heard they broke up into two different bands... this guy at hottopic told me when i wuz bying a shirt... u mite not care... but duz anyone kno if itz tru? "

nou? wete jullie iets meer?
Oud 03-08-2002, 22:54
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
zijn gewoon side-projects... Stone Sour (Corey, Jim) Murderdolls (Joey) & DowntheSun (Shawn)... kwestie van een beetje pauze inlassen
Oud 03-08-2002, 22:55
damaetas
damaetas is offline
oooooooooooooooow
Oud 03-08-2002, 23:15
Nietzman
Nietzman is offline
Slipknot wil bij een optreden met ingewanden van beesten gaan gooien:

Citaat:
Festivalgangers die Slipknot deze zomer gaan zien en horen kunnen beter oude kleren aantrekken. De band gaat namelijk gooien met slachtafval en ingewanden van dode dieren.

Shawn Crahan, Slipknot percussionist, heeft de benodigdheden op een lijstje gezet en naar alle festivals gestuurd. In het lijstje vraagt hij om varkensharten en koeiendarmen. "Ik hou van dood vee. Ik hou van alles dat tegen de regels in gaat. Die obsessie voor dood vee is gewoon een simpele manier om mensen te laten zien dat ze dat worden als ze niet uitkijken", aldus Crahan.
bron

Mijn mening over slipknot is eerder in een recentie vrij goed verwoord:
Citaat:
Slipknot: 'Iowa' Braaksel op muziek gezet

Het eerste contact met 'Iowa', Slipknots tweede album, is de stinkende walm die opstijgt uit het duur en vaak onleesbaar vormgegeven cd-tekstboekje. Dat blijkt representatief te zijn voor het totaalpakket. De bedorven lucht blijft namelijk hangen gedurende de 66 minuten die de plaat duurt.
De negen Amerikaanse muzikanten rochelen, braken, beuken en stuiptrekken zich als hardnekkige waanzinnigen door hun ellendige teringherrie heen. Want teringherrie is het, net zoals bij veel andere bands uit de zogeheten 'nu metal'. In dit genre blijkt het er allemaal niet zo veel toe te doen of ergens een melodie valt te ontdekken of de luisteraar een zelfs maar primitieve vorm van een compositie kan ontdekken. Het is puur geluidsgeweld, waarbij de enige tellende motto's zijn: heel hard en heel veel.
Qua uiterlijk profileren de heren zich als shockrockers. Ze dragen allen maskers die het ooit leuk deden in bloederige films als 'Hellraiser' en 'Halloween'. Slipknot zoekt het in extremen, in zowel uiterlijk vertoon als muziek. Extremisten trekken altijd aandacht en vandaar dat van het debuut in de VS zo'n twee miljoen exemplaren zijn verkocht. Het zijn voornamelijk 15-jarigen die zich voelen aangetrokken tot deze verrotte muziek, die slechts door de tijdgeest kan bestaan.
Slipknot wijst in de teksten op een zieke wereld. En vergeet helaas zelf naar de dokter te gaan.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 23:43
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
nietzman schreef:
Slipknot wil bij een optreden met ingewanden van beesten gaan gooien:

bron

Mijn mening over slipknot is eerder in een recentie vrij goed verwoord:
wat een slechte recensie zeg.....zeer duidelijk door iemand geschreven die niet thuis in de metal en behoorlijk bevooroordeeld is....

zwaktebod
Oud 04-08-2002, 00:08
funest
funest is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef:

wat een slechte recensie zeg.....zeer duidelijk door iemand geschreven die niet thuis in de metal en behoorlijk bevooroordeeld is....

zwaktebod
..klopt
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 08:56
Verwijderd
als het enige wat je over slipknot kan zeggen 'teringherrie' is, ben je geen goede metal-recensent. Slipknot is best goed en kan behoorlijk technische muziek schrijven. kloar.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 10:48
funest
funest is offline
Citaat:
birthmark schreef:
ik ben t met die kerel eens.....

slipknot vind ik echt geen hol aan
ik vind slipknot ook maar beuring, maar ik ben et nie met die gast eens...

totaal geen compositie, maskers uit horrorfilms?...laat die gast eerst es een beetje echt verdiepen in een band voordat ie zo'n recensie durft te schrijven....
al met al wel leuke woordkeuze, maar et slaat nergens op
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 10:52
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Citaat:
Festivalgangers die Slipknot deze zomer gaan zien en horen kunnen beter oude kleren aantrekken. De band gaat namelijk gooien met slachtafval en ingewanden van dode dieren.

Shawn Crahan, Slipknot percussionist, heeft de benodigdheden op een lijstje gezet en naar alle festivals gestuurd. In het lijstje vraagt hij om varkensharten en koeiendarmen. "Ik hou van dood vee. Ik hou van alles dat tegen de regels in gaat. Die obsessie voor dood vee is gewoon een simpele manier om mensen te laten zien dat ze dat worden als ze niet uitkijken", aldus Crahan.

Ziek.
Beetje flauw hoor, "kijk ons eens shokerend zijn".
Oud 04-08-2002, 11:18
Carn
Carn is offline
boeien, KISS deed het jaren geleden ook, mensen schockeren, is toch allemaal show

en over die recensie.....ik ben geen groots slipknot fan, maar die gasten kunnen wel een partij strakke muziek neerzetten zoals weinig andere bands dat kunnen, dus die recensie is nogal waardeloos
Oud 04-08-2002, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Ce-El-Wan schreef:

zwaktebod
geeft weer duidelijk blijk dat mensen die niet thuis zijn in de scene de scene ook niet moeten benaderen ;-)
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 12:13
PaulSimon
PaulSimon is offline
slipknot vind ik ook nix moet ik toegeven...
ik wil toch iets meer melodie in muziek
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 12:40
funest
funest is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:

geeft weer duidelijk blijk dat mensen die niet thuis zijn in de scene de scene ook niet moeten benaderen ;-)
benaderen is niks mis mee, zolang ze er maar geen uitspraken doen die nergens op gebaseerd zijn....
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 12:51
Verwijderd
Citaat:
AM schreef:

benaderen is niks mis mee, zolang ze er maar geen uitspraken doen die nergens op gebaseerd zijn....
Toch vond ik duidelijk te merken dat dergelijke uitspraken waren gevestigd op een basis van muzieksmaak: een subjectief gegeven welliswaar.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 13:02
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
a new noise schreef:
ik heb een percussie stok van slipknot
iemand die ik ken ook jij heet toevallig ni Johan?
Oud 04-08-2002, 13:04
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
its all about the money.....

"hoe kunnen we zo veel mogenlijk geld uit onze jonge fans persen...."
Oud 04-08-2002, 13:56
Verwijderd
Citaat:
je$u$ crust schreef:
its all about the money.....

"hoe kunnen we zo veel mogenlijk geld uit onze jonge fans persen...."
je hebt gelijk, maar dat kan je over elke commerciele band zeggen. Roadrunner is gewoon slim en weet Slipknot goed aan de man te brengen. maar daar HOEFT de muziek niet slechter van te worden.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 14:03
Rhinus
Rhinus is offline
"Slipknot wil bij een optreden met ingewanden van beesten gaan gooien."

Ziek..
Maar je moet iets om aan meer fans te komen als je die soort muziek maakt. Ze doen maar hoor. Ik vind het allemaal goed. Zolang ze dan maar kinderen die jonger zijn dan 18 niet meer binnenlaten bij zo'n optreden.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:
"Slipknot wil bij een optreden met ingewanden van beesten gaan gooien."

Ziek..
Maar je moet iets om aan meer fans te komen als je die soort muziek maakt. Ze doen maar hoor. Ik vind het allemaal goed. Zolang ze dan maar kinderen die jonger zijn dan 18 niet meer binnenlaten bij zo'n optreden.
het valt volgens mij allemaal wel mee bij zulke optredens, alleen wat publiciteit kan nooit kwaad bij shock-rock. zie marilyn manson.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 21:39
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ach schijt aan dat shockeren. Er zijn zat bands die veel verder gaan.

Maar die recensie is wel een van de slechtste die ik ooit over slipknot heb gelezen. Wanneer je een recensie schrijft, haal je daarin voordelen en nadelen naar boven en blijf je niet eindeloos doordrammen op nietszeggende subjectieve meningen.

En wat dat uit elkaar gaan betreft: ze nemen blijkbaar een jaartje pauze om aan hun side-projecten te werken.
Oud 20-08-2002, 17:04
Reza
Reza is offline
Joey van slipknot speelt nu in de MURDERDOLLS en daar ga ik naar toe, en waarschijnlijk kan ik dan met joey (en de rest) op de foto en met ze praten enzo.
vet koel!!!
Oud 20-08-2002, 17:06
Carn
Carn is offline
woohoo.
Oud 20-08-2002, 17:12
Rick FSB
Rick FSB is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

En wat dat uit elkaar gaan betreft: ze nemen blijkbaar een jaartje pauze om aan hun side-projecten te werken.
Ze nemen inderdaad een jaartje pauze, niet geheel vrijwillig overigens! Geruchten gaan dat na wat er in Duitsland is gebeurd de band door label en management is aangeraden een korte pauze te nemen en die te gebruiken voor 'verdere artistieke ontplooiing'. Wat zoiets wil zeggen als: Over een jaar kunnen we jullie weer ongestoord marketen, gaan jullie in de tussentijd maar aan side-projects werken. Mochten die onverhoopt succesvol zijn dan houden we er allemaal een leuk centje aan over...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 17:16
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Wat is er in Duitsland gebeurd dan, ben benieuwd nu.
Oud 20-08-2002, 17:20
Rick FSB
Rick FSB is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
Wat is er in Duitsland gebeurd dan, ben benieuwd nu.
Schietpartij in Erfurt... die dader luisterde schijnbaar Slipknot. Vrij recente gebeurtenis!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2002, 17:24
RBB_Bram
RBB_Bram is offline
sommige liedjes van Mate, Feed, Kill Repeat zijn wel leuk
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 17:26
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Rick FSB schreef:

Schietpartij in Erfurt... die dader luisterde schijnbaar Slipknot. Vrij recente gebeurtenis!!
Om je daar nou zo druk om te gaan maken....Het is wel negatieve publiciteit ja.
Oud 20-08-2002, 17:31
Lateralus
Lateralus is offline
Citaat:
Rick FSB schreef:

en toen lieten ze tijdens een reportage in Netwerk een stukje van wat nummers horen Netwerk is nu het meest alternatieve programma van de nederlandse TV op TMF enzo komen ze tegenwoordig niet verder dan jive jones
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 17:32
Rick FSB
Rick FSB is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

Om je daar nou zo druk om te gaan maken....Het is wel negatieve publiciteit ja.
De Duitse media waren soms niet al te mals in hun kritiek... wat is dan het slimste om te doen? Even je rust nemen en volgend jaar tig keer meer platen verkopen omdat iedereen je nog kent maar de negatieve associatie weg is!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 17:50
Rioto
het begon allemaal leuk maar naarmate ze populairder werden zijn ze gewoon lomp gaan doen , ze doen er alles aan om de show vet te maken maar ze vergeten waar het om gaat....... de muziek
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 18:09
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Reza schreef:
Joey van slipknot speelt nu in de MURDERDOLLS en daar ga ik naar toe, en waarschijnlijk kan ik dan met joey (en de rest) op de foto en met ze praten enzo.
vet koel!!!

joey speelde altijd al in de murderdolls hoor.

Geweldig dat je met die goden kan praten zeg. het moet een eer zijn om met die mensen te praten die niet van deze wereld zijn, die niet van vlees en bloed zijn en geen lucht ademen.
Oud 20-08-2002, 18:20
Rioto
goden >? meer een stelletje randdebielen
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 18:23
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Maypole schreef:
goden >? meer een stelletje randdebielen
sarcasme heet zoiets.
Oud 20-08-2002, 18:23
Rioto
o dan is het oke gast haha
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 19:11
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Maypole schreef:
o dan is het oke gast haha
he maypole.
Ga jij nog naar Converge?
Oud 20-08-2002, 19:30
Stevill
Stevill is offline
Murerdolls roelen 'k ga waarschijnlijk ook ze bekijken, misschien wel met ze neuken.
Oud 20-08-2002, 19:34
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef:
Murerdolls roelen 'k ga waarschijnlijk ook ze bekijken, misschien wel met ze neuken.
vreemdgaan doen we niet aan verdomme.
Oud 20-08-2002, 19:41
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

vreemdgaan doen we niet aan verdomme.

Dude ik ben de Grote lesbische vrouwelijke forumslet in een mannenlichaam, ik mag alles.
Oud 20-08-2002, 19:59
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef:

Dude ik ben de Grote lesbische vrouwelijke forumslet in een mannenlichaam, ik mag alles.

maar goed we hadden het over slipknot (ik schakel gewoon snel over van onderwerp, vanwege mijn emoties)
Oud 20-08-2002, 20:21
Rioto
Citaat:
86dagreed schreef:

he maypole.
Ga jij nog naar Converge?
waneer is dat ook al weer ?

iig word 15 sep de eerste hc die ik weer is gaat checken . let it burn ( nog nooit van gehoord ... is het wat ?)
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 20:27
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Maypole schreef:

iig word 15 sep de eerste hc die ik weer is gaat checken . let it burn ( nog nooit van gehoord ... is het wat ?)
ik ken let it burn ook niet , alleen van naam.

Maar Converge, ken je die band? Die is wel cool, beetje artistieke chaoscore
Oud 20-08-2002, 20:30
Rick FSB
Rick FSB is offline
Citaat:
Maypole schreef:

Let it burn valt te omschrijven als rock 'n core niet verkeerd dus! Converge is een wereldband!!!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 20:34
Rioto
converge ben ik niet helemaal weg van...dus ik zie nog wel

let it burn .... ken je er op moshen ?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 20:40
Rick FSB
Rick FSB is offline

Jupzzz je kan er op moshen!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 20:42
Rioto
Citaat:
Rick FSB schreef:

Jupzzz je kan er op moshen!
nu ben ik zeker present ... waar mee kan je het vergelijken ?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 20:45
86dagreed
86dagreed is offline
Rick: ga jij naar Converge?
Oud 20-08-2002, 20:45
Rick FSB
Rick FSB is offline
Let it burn:

Rocking hardcore from New Jersey. Let It Burn blend the power of late eighties old school hardcore with a full on rock 'n roll feel. The melodic and catchy songs remind somewhat of Kid Dynamite. Their debut MCD/10" was already well received and got really good critics, but this new record defenitly puts their earlier works in the shadow. A massive production and melodies that will make shake your boottie.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 20:46
Rick FSB
Rick FSB is offline
Ik ben als het goed is bij Converge ja, zoiets wil ik niet missen!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 20:49
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Rick FSB schreef:
Ik ben als het goed is bij Converge ja, zoiets wil ik niet missen!
arnhem of tilburg?

ik heb net gereserveerd in arnehm en ga misschien ook nog in tilburg haha
Oud 20-08-2002, 20:50
Rick FSB
Rick FSB is offline
Ik sta als het goed is bij allebei op de gastenlijst
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten