Advertentie | |
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Is dit je geopenbaart ofzo? Je bent misschien lichamelijk volwassen (eigenlijk rond je 18e al) maar geestelijk zul jij nooit volwassen worden als jij zulke gedachten hebt. Citaat:
Citaat:
Je bedoelt wanneer je keuze om zelfmoord te plegen voor jezelf het meest gerechtvaardigt is? Wanneer jij maar wil.
||
Er zijn indianen stammen waar iedereen op z'n 50-ste 2 (zoiets)familieleden vraagt om ze te wurgen. Een gewoonte. En als je je familielid van 50 jaar niet wilt vermoorden, is dat een grote belediging. Er is ook een volk, ik meen in Japan, waar je op je 50ste geacht wordt jezelf van een rots te storten. D'r zijn wel meer van dit soort culturele "weetjes" te vinden. Eerlijk gezegd vindt ik 50 wel een heel erg mooie leeftijd. Je begint dat heeel langzaam met aftakelen... Ja, ik heb dat soort gedachten ook gehad. Zelfmoordgedachten, en een soort fascinatie voor mensen het deden... [Edit: Maar ik denk dat de kans bijzonder groot is dat jij tegen je 25ste van mening verandert bent... Dan ga je je echt serieus afvragen waarom je ooit, in het verre verleden, zo gedacht hebt.]
Citaat:
Laatst gewijzigd op 28-08-2002 om 21:48. |
![]() |
||
Citaat:
Ze praat over volwassenheid. Zij ziet haar 25e levensjaar als het bereiken van een zelfgedefinieerde volwassenheid. Dan zal ze zelfmoord plegen. Ik ga hier niemand aanmoedigen om zelfmoord te plegen. Aangezien ik geen pijn kan verzachten, en iemand troosten, zal ik hard en eerlijk zijn. Misschien kunnen we enigzins de ogen openen. Iemand die depressief is (en wellicht chronisch) zal misschien nog wel eerder zelfmoord plegen dan de datum waarna ze streeft. Psychiatrische hulp is hier meer van toepassing dan hopen dat ze haar mening tegen die tijd verandert heeft. Tenslotte kan ze geestesziek zijn!
Laatst gewijzigd op 29-08-2002 om 08:54. |
![]() |
|
de perfecte leeftijd om te sterven?
euhmzz...niet al te oud, want het lijkt me nix als je helemaal oud bent enzow...en al een heel kutleven achter de rug hebt, en alleen maar elke dag van 8 tot 5 hebt gewerkt, van 8 tot 5 slapen enz...dat lijkt me verschrikkkkkkelijk... dus eigenlijk vind ik een jaar of 30, 35 de ideale leeftijd. dan begin je niet te oud te worden enzow...en dan heb je als het goed is wel wat met je leven gedaan... en het mooiste is, als het dan precies op je verjaardag is...tenminste...mooi ![]() ik ben ook niet van plan zelfmoord te plegen ofzow hoor...maar toch... en de leeftijd waarop je volwassen bent...ik denk dat je nooit helemaal volwassen wordt. lichamelijk natuurlijk wel,maar geestelijk blijf je altijd wel een beetje kinds, helemaal als je geestelijk helemaal gezond ben. maar ik denk dat volwassen zijn zoals veel mensen dat zien niet gebonden is aan 1 leeftijd, maar aan HOE je bent enzow...want je kan op je 16e al volwassen zijn, maar ook nooit volwassen worden.
|
"je vreselijk kut voelen" is ook maar een verrekte kortzichtige induvidualistische smoes om zelfmoord te plegen.
Of wacht, was dat niet zo therapeutisch misschien? Anyway, je bent nooit klaar. Er zijn altijd things to see, places to go. Je beledigt jezelf en de wereld door te zeggen dat je het hier gehad hebt zonder dat je heel erg lijdt (?) en terwijl er genoeg is om te leren en te ontdekken. Jeroen
|
Ik hoop eeuwig jong te blijven! (is iets anders dan eeuwig leven...wan dan word je ouder en ouder....denk maar na
![]() Ps: "Puberteit" (volwassen worden) vind ik zo iets raars, lijkt wel of het door de mens zelf is uitgevonden, ik blijf altijd gek doen trouwens! Lang leve de eeuwige puberteit! Ps2: En als ik me kut voel probeer ik mezelf beter te voelen, dan pleeg ik geen zelfmoord..juist niet dan, je wilt toch een heerlijk leven hebben? Doe er dan iets voor, geef niet gelijk op! dit was ut dan... doeg! ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
- Je bent volwassen wanneer je dat zelf wilt, waarom zou je eigenlijk volwassen willen worden? Opzich heb je als kind veel meer lol ![]() En verder...heb jij teveel hormoontjes door je lichaam schieten? Er zit echt een steekje in jouw hoofd los; op je 25ste dood?! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dood Ben Strik | 22 | 27-06-2016 21:45 | |
De bijbel, interpretatie van controversiële verzen LB06 | 43 | 07-08-2007 16:17 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Al Zarqawi dood Hulk | 309 | 11-06-2006 14:55 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Terreur teistert scholier koelieboelie | 191 | 27-06-2005 01:59 | |
Waar moeten we de grens trekken? willypirate | 61 | 14-11-2004 11:37 | |
Psychologie |
dood aan 25??!! framboosje | 22 | 30-08-2002 07:57 |