Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2002, 18:09
framboosje
framboosje is offline
(dit bericht staat ook bij psychologie, maar ik denk dat het hier ook wel thuis hoort...)

ik denk dus wel veel aan zelfmoord... alleen wil ik het nu nog niet doen (ook al voel ik me vreselijk kut). ik vind mezelf nog te jong om al afscheid te nemen van alles. ik denk er ook best wel veel over na en eigenlijk lijkt 25 DE prefecte leeftijd om dood te gaan. en als ik tegen dan niet dood ben door een ongeluk of een erge ziekte, dan pleeg ik zelfmoord, dat weet ik zeker. ik vind 25 dus de perfecte leeftijd, omdat het voor mij iets is, tussen jongere en volwassen (ook al ziet iedereen 18 als volwassen). ik dus niet, omdat ik vind dat je in het begin van de 20 meestal ook nog veel weggaat en je ene beetje blijft gedragen als jongere, dus ja...

- wat vinden jullie de perfecte leeftijd om te sterven en waarom?
- wat is de leeftijd waarop je volgens jullie volwassen bent?
Advertentie
Oud 28-08-2002, 18:25
Socrates1984
Socrates1984 is offline
Citaat:
De perfecte leeftijd om te sterven is de leeftijd dat de dood je komt halen. Zolang de dood je niet haalt, moet je zelf niet de stappen nemen. De vraag: Waarom? komt nu aan orde, cker?

Je bent nu 16. Dat betekent dat je nog 9! jaar te gaan hebt. Misschien is het leven dan pas begonnen, en wil je er nog niet uitstappen, en ben je net in bloei! Je zegt zelf dat je nu te jong bent om te vertrekken, maar wel dat je oud genoeg bent om al de datum vast te stellen??

Citaat:
wat is de leeftijd waarop je volgens jullie volwassen bent?
Dat verschilt per persoon, er zijn mensen die al erg jong beginnen met de puberteit en worden sneller volwassen. Je kunt niet zeggen dat er een bepaalde leeftijd voor staat. Volwassen zijn is geen grens in je leven, het is een gevoel zonder grens (een moment).

Deze reply is geen kritiek maar liever gezegt hulp, denk goed na bij je volgende stappen. Ik wil niet zeggen dat je cynisch de wereld in moet gaan, maar probeer de positieve kanten te bezichtigen
Oud 28-08-2002, 19:03
TMLWKY
TMLWKY is offline
Het is een verschrikkelijke gedachte eigenlijk... "Gefeliciteerd met je verjaardag. En vaarwel!"

Maar ik geloof dat 18 een mooie leeftijd is...
Oud 28-08-2002, 19:11
legatus
legatus is offline
Citaat:
is de leeftijd dat de dood je komt halen.
*vergrendelt alle deuren*

Citaat:
ik denk er ook best wel veel over na en eigenlijk lijkt 25 DE prefecte leeftijd om dood te gaan.
Serieus. Ga naar een psychiater.

Is dit je geopenbaart ofzo? Je bent misschien lichamelijk volwassen (eigenlijk rond je 18e al) maar geestelijk zul jij nooit volwassen worden als jij zulke gedachten hebt.

Citaat:
Nog lang niet. Ik wil dan niet voor eeuwig leven, maar een paar honderd jaar erbij -- graag.

Citaat:
Volwassen betekent voor mij 'lichamelijk uitgegroeid'. Geestelijk zul je nooit ophouden met groeien -- en lichamelijk ook niet.

Je bedoelt wanneer je keuze om zelfmoord te plegen voor jezelf het meest gerechtvaardigt is? Wanneer jij maar wil.
Oud 28-08-2002, 21:26
DarkCat
DarkCat is offline
Deze staat ook al op psychologie. Waag het niet om m ook nog op lichaam en gezondheid te zetten of op film en tv
Oud 28-08-2002, 21:45
Joël
Joël is offline
Er zijn indianen stammen waar iedereen op z'n 50-ste 2 (zoiets)familieleden vraagt om ze te wurgen. Een gewoonte. En als je je familielid van 50 jaar niet wilt vermoorden, is dat een grote belediging. Er is ook een volk, ik meen in Japan, waar je op je 50ste geacht wordt jezelf van een rots te storten. D'r zijn wel meer van dit soort culturele "weetjes" te vinden. Eerlijk gezegd vindt ik 50 wel een heel erg mooie leeftijd. Je begint dat heeel langzaam met aftakelen... Ja, ik heb dat soort gedachten ook gehad. Zelfmoordgedachten, en een soort fascinatie voor mensen het deden... [Edit: Maar ik denk dat de kans bijzonder groot is dat jij tegen je 25ste van mening verandert bent... Dan ga je je echt serieus afvragen waarom je ooit, in het verre verleden, zo gedacht hebt.]

Citaat:
legatus schreef:
Je bent misschien lichamelijk volwassen (eigenlijk rond je 18e al) maar geestelijk zul jij nooit volwassen worden als jij zulke gedachten hebt.
Ik weet niet wat jij onder "geestelijke volwassenheid" verstaat, ik vindt je opmerking nergens op slaan. Ten eerste komt het enigzins arrogant over, en ten tweede... Slaat het gewoon nergens op. Je doet alsof je in de toekomst kan kijken ofzo.

Laatst gewijzigd op 28-08-2002 om 21:48.
Oud 28-08-2002, 22:10
Verwijderd
Om te sterven? Euh, 117. Elk jaar komt er weer een jaar bij mijn 'sterfjaar' op Heb nog honderd jaar te gaan... XD

En wanneer je volwassen bent? Ligt aan de persoon, natuurlijk. Ik persoonlijk wacht nog een jaartje of drie met volwassen worden. Minstens.
Oud 28-08-2002, 22:13
Verwijderd
Ik word 86...of 87, dat weet ik gewoon. Dat zei ik vroeger altijd, zo voelde ik dat.
Oud 28-08-2002, 23:09
legatus
legatus is offline
Citaat:
Ik weet niet wat jij onder "geestelijke volwassenheid" verstaat, ik vindt je opmerking nergens op slaan.
Arrogant is ook een doordachte woordkeuze.

Ze praat over volwassenheid. Zij ziet haar 25e levensjaar als het bereiken van een zelfgedefinieerde volwassenheid. Dan zal ze zelfmoord plegen. Ik ga hier niemand aanmoedigen om zelfmoord te plegen. Aangezien ik geen pijn kan verzachten, en iemand troosten, zal ik hard en eerlijk zijn. Misschien kunnen we enigzins de ogen openen.

Iemand die depressief is (en wellicht chronisch) zal misschien nog wel eerder zelfmoord plegen dan de datum waarna ze streeft. Psychiatrische hulp is hier meer van toepassing dan hopen dat ze haar mening tegen die tijd verandert heeft. Tenslotte kan ze geestesziek zijn!

Laatst gewijzigd op 29-08-2002 om 08:54.
Oud 29-08-2002, 03:40
mystress-darqyr
mystress-darqyr is offline
de perfecte leeftijd om te sterven?
euhmzz...niet al te oud, want het lijkt me nix als je helemaal oud bent enzow...en al een heel kutleven achter de rug hebt, en alleen maar elke dag van 8 tot 5 hebt gewerkt, van 8 tot 5 slapen enz...dat lijkt me verschrikkkkkkelijk...
dus eigenlijk vind ik een jaar of 30, 35 de ideale leeftijd. dan begin je niet te oud te worden enzow...en dan heb je als het goed is wel wat met je leven gedaan...
en het mooiste is, als het dan precies op je verjaardag is...tenminste...mooi
ik ben ook niet van plan zelfmoord te plegen ofzow hoor...maar toch...
en de leeftijd waarop je volwassen bent...ik denk dat je nooit helemaal volwassen wordt. lichamelijk natuurlijk wel,maar geestelijk blijf je altijd wel een beetje kinds, helemaal als je geestelijk helemaal gezond ben. maar ik denk dat volwassen zijn zoals veel mensen dat zien niet gebonden is aan 1 leeftijd, maar aan HOE je bent enzow...want je kan op je 16e al volwassen zijn, maar ook nooit volwassen worden.
Oud 29-08-2002, 14:55
Not for Sale
Not for Sale is offline
"je vreselijk kut voelen" is ook maar een verrekte kortzichtige induvidualistische smoes om zelfmoord te plegen.

Of wacht, was dat niet zo therapeutisch misschien?

Anyway, je bent nooit klaar. Er zijn altijd things to see, places to go. Je beledigt jezelf en de wereld door te zeggen dat je het hier gehad hebt zonder dat je heel erg lijdt (?) en terwijl er genoeg is om te leren en te ontdekken.

Jeroen
Oud 29-08-2002, 15:41
unintended
unintended is offline
Citaat:
TMLWKY schreef:
Maar ik geloof dat 18 een mooie leeftijd is...
vind ik ook.

Ik denk dat ik om te weten wanneer men volgens mij volwassen is eerst nog een paar jaartjes moet spenderen met volwassen worden.
Oud 30-08-2002, 16:52
Jamiroquai
Jamiroquai is offline
Ik hoop eeuwig jong te blijven! (is iets anders dan eeuwig leven...wan dan word je ouder en ouder....denk maar na ) Straks ben je 20, en misschien (kan op elke leeftijd, maar als voorbeeld deze leeftijd dan maar) word je dan wel heel erg verliefd! Als die liefde ook van de andere kant komt wordt het wat....en je gaat van elkaar houden...en je wilt elkaar niet kwijt, wil je dan nog wel zelfmoord plegen? En als je kinderen hebt? Ik wil nou echt nog nie trouwen, (duh...nog 17) maar die ene liefde vinden lijkt me wel mooi hoor. Izelf vind de wereld steeds interessanter worden met de dag... Steeds ontdek ik nieuwe dingen, hoor ik dingen die ik bijvoorbeeld wil veranderen (denk aan het helpen van natuur). Zelfs als ik op m'n kamer muziek luister krijg ik een heerlijk gevoel!! (Jamiroquai rulezzz) Maarjah, om het kort te houden: Ik vind het leven en de natuur te mooi om zelfmoord te plegen, i wanna be young 4-everrr! Groetjes (hopelijk besluit je nog langer te leven dan maar 25 jaartjes)

Ps: "Puberteit" (volwassen worden) vind ik zo iets raars, lijkt wel of het door de mens zelf is uitgevonden, ik blijf altijd gek doen trouwens! Lang leve de eeuwige puberteit!

Ps2: En als ik me kut voel probeer ik mezelf beter te voelen, dan pleeg ik geen zelfmoord..juist niet dan, je wilt toch een heerlijk leven hebben? Doe er dan iets voor, geef niet gelijk op!

dit was ut dan... doeg!
Oud 30-08-2002, 21:32
Verwijderd
Citaat:
framboosje schreef:
(dit bericht staat ook bij psychologie, maar ik denk dat het hier ook wel thuis hoort...)

ik denk dus wel veel aan zelfmoord... alleen wil ik het nu nog niet doen (ook al voel ik me vreselijk kut). ik vind mezelf nog te jong om al afscheid te nemen van alles. ik denk er ook best wel veel over na en eigenlijk lijkt 25 DE prefecte leeftijd om dood te gaan. en als ik tegen dan niet dood ben door een ongeluk of een erge ziekte, dan pleeg ik zelfmoord, dat weet ik zeker. ik vind 25 dus de perfecte leeftijd, omdat het voor mij iets is, tussen jongere en volwassen (ook al ziet iedereen 18 als volwassen). ik dus niet, omdat ik vind dat je in het begin van de 20 meestal ook nog veel weggaat en je ene beetje blijft gedragen als jongere, dus ja...

- Je gaat dood wanneer het niet anders meer kan.
- Je bent volwassen wanneer je dat zelf wilt, waarom zou je eigenlijk volwassen willen worden? Opzich heb je als kind veel meer lol

En verder...heb jij teveel hormoontjes door je lichaam schieten? Er zit echt een steekje in jouw hoofd los; op je 25ste dood?!
Oud 02-09-2002, 19:53
McCaine
McCaine is offline
Crossposten is verboden.

Regels voor berichten