![]() |
|
Verwijderd
|
Ik las net een interessant artikel over de wortels van creativiteit en me viel - hoe kan het ook anders - weer eens iets op
![]() ![]() Wat mij vooral interesseert, is de creatieve drang van mensen en hoe deze zich door de jaren heeft ontwikkeld. Als ik nu bijvoorbeeld naar mezelf kijk, zie ik dat mijn creatieve drang nog steeds duidelijk tot uiting komt in het ontwikkelen van programma's. Ik onderken deze als zodanig, omdat niet het resultaat, maar de activiteit zélf bevredigend werkt. Vaak komt het voor dat ik weer het één of andere programma voor de lol ontwikkel om het uiteindelijk toch weer te laten verkomen. Het komt zelden voor dat ik iets echt afmaak en onderhou. Hetzelfde had ik vroeger bij het spelen met lego. Ik kon hele steden bouwen, een kerstman nabootsen (van meer dan een halve meter hoog ![]() Tot uiting komt dus die creatieve drang. Je wíl per se iets maken en de activiteit an sich is bevredigend, terwijl het resultaat eigenlijk irrelevant is. Nu is mijn vraag aan jullie: in welke mate herken jij de creatieve drang bij jezelf? En probeer eens na te gaan wat overeenkomt tussen vroeger en nu ![]() Ik vind het zelf wel grappig dat ik in feite nog steeds dezelfde rituelen erop na hou als vroeger, maar dat enkel de activiteit anders is ![]() Hmm, zou dit ook kunnen betekenen dat mensen eigenlijk diep van binnen toch altijd hetzelfde blijven? Of sta ik weer eens stil? ![]() |
Advertentie | |
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 | |