Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
nou ********, als je t mij vraagt, is deze kwestie deels waar. je ouders voeden je op een bepaalde manier op (duh).... dit is de manier die je vanaf het begin zult hantere, en dus voor jou als kind zijnde als logisch wordt beschouwd, het is dan natuurlijk ook normaal dat je je daar aan aanpast en (vaak) ook zo gaat denken... pas als je zelf een beetje levenservaring krijgt, zet je je eigen spelregels op, maar omdat je in principe niet beter gewend bent, denkt het gemiddeld mens niet verder dan zn eigen opvoeding... terwijl sommige mense juist die opvoeding als het ware in mootjes hakken en kijken of ze het nog zo logisch vinden. Het hangt af van het individu, en sommige dingen uit je opvoeding zal je altijd bij je houde, kortweg omdat je het er meej eens bent, ... dus het is niet erfelijkheid die het zo doet lijken, maar meer de logica, de drang om je aan te passe aan 'thuis' die je zo maakt, ... maar ook hier weer; dat geld niet voor iedereen, je kunt dit niet voor een massa mense kloppend maken...
greets Swidge |
![]() |
|
![]() |
volgens mij is het je karakter ook wel erfelijk ja.
Ik ben bijv. bijna hetzelfde als mn vader. Waar ik me echt dood voor schaam want mn vader is eigenlijk gewoon een egoistisch iemand die zn gezin in de steek heeft gelaten van de 1 op de andere dag. vandaar. Maar van karakter bijvoorbeeld, mn vader laat zn gevoelens niet snel zien, en ik in real life ook niet. nou ja soms wel, maar dan zien mensen maar 1/16 deel, de rest hou ik voor me. Daarnaast is mn vader ook nog iemand die alles achterhoud tot het laatste moment, probeert er eerst zelf uit te komen, en zegt het dan pas hardop.. just like me Dus karakter is wel degelijk erfelijk xx Rowena (avril lavigne fan haha )
|
Ik heb thuis ergens de schema's liggen van percentages maar ben nu niet thuis, kzoek dat later wel eens op. Maar het is idd zo dat gedrag/karakter erfelijk bepaald worden. Net zoals intelligentie. Men spreekt dan ook van erfelijke of genetische factoren. Maar die genetische factoren bepalen niet ons volledige gedrag of onze volledige intelligentie.
Deze genetische factoren zorgen als het ware voor een soort grensgebied. Daarnaast zijn de milieufactoren, deze bepalen dan het volledige verloop van de ontwikkeling van gedrag/karakter/intelligentie... Het is in principe vrij interessant, want op dat vlak gaat men kijken naar de prenatale,perinatale en postnatale invloeden. Maar ook heel erg uitgebreidt. Zo zie je dat bv dat er processen bestaan waar je de door genetisch fatoren vastgelegde mogelijkheden (en mogelijkheden bepalen ons gedrag ook!) zelf kan gaan beïnvloeden.. ben de juiste benaming even kwijt. Hoedanook kan je niet zeggen dat enkel de erfelijke kant een rol speelt ![]()
|
Weer thuis en hier even de percentages opgezocht:
Vaardigheden, persoonlijkheidskenmerken en overtuigingen Schoolse kennis
Creativiteit
Persoonlijkheid
Houding
|
Qua uiterlijk lijk ik niet echt op iemand van ons gezin, heel veel mensen vinden me wel lijken op een neef van me, maar qua gedrag hoe er ik ook zou willen dat het niet zo was wel..
Heel veel dingen die mijn ouders in hun gedrag/karakter hebben heb ik ook maar er zijn ook veel dingen waarvan ik dan weer denk ik ben juist het tegenovergestelde van hoe zij zijn. |
![]() |
||
Citaat:
2. Nee, denk t niet, als een kind uit zichzelf al verlegen is, kan je niet erg sociaal maken..
|
![]() |
ja sommige dingen kunnen erfelijk zijn, maar dan is 't meestal dingen die 't karakter beinvloeden. zoals ik nog wel eens last heb van heel erg diepe dalen in mijn denken (Down etc.) zo hebben mijn vader/broer/zus dat ook wel een beetje dus dat heeft daar dan misschien wel weer mee te maken een beetje.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Lusteloze schizofrene broer blurred | 23 | 28-09-2009 21:16 | |
Psychologie |
Stem in mijn hoofd.. JinxParis | 71 | 08-12-2003 16:20 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |