Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2002, 16:37
Boogie
Boogie is offline
Hoe onstaat de hik? Door verkeerd slikken? Door tegelijk slikken en ademhalen tegelijk?

En nog belangrijker: wat is het nu ervan? Waarom krijgen mensen de hik?

Hoe kom je er weer van af? Zijn daar trucjes voor?
Oud 31-08-2002, 16:43
Miracle
Miracle is offline
Hoe kom je eraf:
Bij mij helpt het meestal heel goed als ik veel kleine slokjes water achter elkaar op drink. iig 10 slolkjes
Een kennis van ons zei laatst dat je een grote klodder pindakaas op moest eten. maar heb ik nog nooit geprobeert (lust geen pindakaas ) maar het lijkt me nogal vies.

Kuzzzzz
Oud 31-08-2002, 16:48
Frida
Frida is offline
Hoe kom je er weer vanaf:
Mijn leerkracht liep ons op een stukje krijt/kalk knabbelen, echt goor maar het zou helpen Ik weet het niet hoor, ik wacht tot het overgaat, duurt het te lang dan ga ik zulke dingen uiteraard wel proberen
Oud 31-08-2002, 17:09
Verwijderd
Hoe je dr vanaf komt:

Een suikerklontje of gewoon wat suiker laten smelten in je mond.. helpt bij mij altijd

En als je geen suiker in de buurt hebt, zo lang mogelijk je adem inhouden.. helpt niet altijd, maar wel soms
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 17:16
Roos
Roos is offline
De hik kan ontstaan door irritatie van het middelrif (of een zenuw daar naar toe), maar vaak krijg je ook de hik als je snel eet (schrokken), of iets erg warms/kouds eet.
Tijdens zo'n hik trekt het middenrif samen.

Je kan er vanaf komen door je adem in te houden, water te drinken, of ergens van te schrikken (dan stokt je adem meestal ook even)
Oud 31-08-2002, 18:23
Eightball GOD
Eightball GOD is offline
De hik gaat over bij een overmaat aan co2 in je bloed -> als je lang je adem inhoudt
hoe die ontstaat weet ik niet, volges rosi dus door irritatie van et middenrif (dat hikken vanuit je middenrif ging wist ik wel, maar euh... oh well, whatever)
Oud 01-09-2002, 01:34
p-chez
p-chez is offline
ff 'gorgelen' of gewoon water drinken stopt de hik meteen
Oud 01-09-2002, 14:19
Verwijderd
Hik ontstaat idd, door het (onregelmatig) samentrekken van het middenrif.
Ik drink altijd in ene een glas water op. Dan is het weg. Kende een man in de krieg die had al 72 uur de hik, en niets helpde
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 14:58
snoopy
snoopy is offline
en men weet nog steeds niet waar dat hikken nou goed voor is...
Oud 01-09-2002, 17:01
Duran
Duran is offline
Volgens mij ontstaat het idd door irritatie van het middenrif, dit is niet prettig, daardoor gaat het heftig bewegen om te proberen dat wat irriteert te verplaatsen. Ik weet het niet, maar het zou kunnen. Om er van af te komen, een slok water een tijd in je mond houden, dat helpt.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 17:53
Verwijderd
Citaat:
darkshooter schreef:
Ik drink altijd in ene een glas water op. Dan is het weg. Kende een man in de krieg die had al 72 uur de hik, en niets helpde
Jaa.. dat heb ik ook wel eens gehoord.. mensen die gewoon 3 dagen achter elkaar de hik hebben ofzoow.. raar is dat..
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 08:54
Verwijderd
Idd, middenrif is dan beetje 'van streek', volgens mij heeft dat niet echt nut oid...
Maar om ervan af te komen moet je je middenrif dus ontspannen houden. Wanneer je inademt en je adem inhoudt, is hij gespannen. Beter kan je rustig inademen, uitademen en dát vasthouden, zo lang mogelijk. Vervolgens weer rustig inademen en uitademen. Doe het wel via je buik he
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 11:54
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
nee de hik is het (onregelmatig) samentrekken van het middenrif. Maar hoe ontstaat het?
Oud 02-09-2002, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef:

nee de hik is het (onregelmatig) samentrekken van het middenrif. Maar hoe ontstaat het?
Als je onregelmatig ademt, door bv schrokken ed. Je middenrif maakt dan geen gelijke bewegingen, maar 'schokkerige', daardoor raakt hij van streek en krijg je de hik...
Daarnaast kan het volgens mij zo zijn dat je maag/darmen het middenrif omhoog duwen wanneer je in ademt, doordat je dus eet/ heb gegeten. Dan hik je ook.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 14:07
Reza
Reza is offline
volgens mij door te gulzig te eten
Oud 02-09-2002, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Reza schreef:
volgens mij door te gulzig te eten
door veel dingen, maar als je te gulzig eet, beweeg je je middenrif wat schokkerig, daardoor ga je hikken... met alles waardoor je middenrif schrokkerig gaat bewegen eigenlijk... ook wanneer je heel veel gegeten hebt, omdat je buik je binnenrif dan als het ware in zijn oorspronkelijke, ontspannen, positie duwt (dat is bij uitademing). Je middenrif wil dan dus eigenlijk rechten (normaal is hij naar boven gebold) maar 'mag' dat niet van je maag/darmen, dus schokt hij. Dat is een hik
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten